Volvo S90 T5 Inscription *nieuw*
Geplaatst: 17.06.2023 - 23:01
Goedendag,
Vaak al leuke verhalen gelezen, nu zelf ook een account aangemaakt. Mede om ook op posts te kunnen reageren en, hopelijk, jullie mening te verkrijgen op een kwestie onderaan dit bericht.
Allereerst, 23 jaar geleden kocht ik mijn 1e auto "op de zaak" even 850 2.5 glt, toen 4 jaar oud. Vol in de opties, behalve de gewenste automaat. Maar het hart was veroverd. Mede door de zwarte kleur en weinig voorkomende velgen, een voor mijn zeer jonge leeftijd, sportieve wagen.
Deze na 2 jaar ingeruild op een bmw 5 serie, waarna vele uiteenlopende bmw's volgden, oa 5 series, 7 serie en x5.
Na de laatste 530d touring met m pakket, een auto gekozen fir altijd eens wilde, een Jaguar XJ 4.0 v8 souvereign. Tevens youngtimer dus van ca € 1000 per mnd aan bijtelling naar € 30.
Eind vorig jaar wilde ik weer iets jongs en moderns. Gekeken naar de nieuwe 5 serie, e klasse en xj. Maar sinds de s90 uitkwam, heb ik dit altijd een ontzettend mooie wagen gevonden. En na veel onderzoek mooier dan voorgenoemde wagens. Ik ben daardoor naar een jong gebruikte gaan zoeken. Eisen, T5, Inscription, 20", open dak en B&W. Na enige tijd zoeken, kwam deze ineens nieuw op de Volvo selekt site. Alle gewenste opties en alles wat maar mogelijk was. Prachtig, ik houd dan ook van grote wagens, met een voorkeur voor sedan. Voordeel is ook, je ziet ze nauwelijks en dat merk je aan de blikken.
Enige "maar" is dat ik sinds ik de volvo 850 ingeruild had, altijd >4 cilinders heb gehad én achterwiel aandrijving. Met name dat laatste moet ik enorm aan wennen, zeker met vochtig weer slippen de voorwielen snel door de power. Of mijn rechter voet...
Ik wil ook graag gebruik maken om aan jullie advies te vragen. Tijdens het, met de hand, wassen van de auto en bij heftige regenbuien komt er in mijn beide achterlichtunits een laagje water in. Geen druppels of condens, maar echt een bodempje. De verkopende Volvo dealer zegt het niet eerder meegemaakt te hebben, maar dat het "hoort" c.q. komt door de fabricage én dat het geen kwaad kan. Ze willen ze wel vervangen, maar vinden ze zonde, omdat deze hetzelfde euvel zouden hebben.
Persoonlijk vind ik dat, op z'n zachts gezegd curieus. Dat zou toch niet moeten mogen? En al helemaal niet bij zo'n dure auto. Ik heb enkele garantie puntjes en wil daarnaast toch op vervanging aandringen van deze units. Graag jullie mening en/of eventuele ervaring.
Vaak al leuke verhalen gelezen, nu zelf ook een account aangemaakt. Mede om ook op posts te kunnen reageren en, hopelijk, jullie mening te verkrijgen op een kwestie onderaan dit bericht.
Allereerst, 23 jaar geleden kocht ik mijn 1e auto "op de zaak" even 850 2.5 glt, toen 4 jaar oud. Vol in de opties, behalve de gewenste automaat. Maar het hart was veroverd. Mede door de zwarte kleur en weinig voorkomende velgen, een voor mijn zeer jonge leeftijd, sportieve wagen.
Deze na 2 jaar ingeruild op een bmw 5 serie, waarna vele uiteenlopende bmw's volgden, oa 5 series, 7 serie en x5.
Na de laatste 530d touring met m pakket, een auto gekozen fir altijd eens wilde, een Jaguar XJ 4.0 v8 souvereign. Tevens youngtimer dus van ca € 1000 per mnd aan bijtelling naar € 30.
Eind vorig jaar wilde ik weer iets jongs en moderns. Gekeken naar de nieuwe 5 serie, e klasse en xj. Maar sinds de s90 uitkwam, heb ik dit altijd een ontzettend mooie wagen gevonden. En na veel onderzoek mooier dan voorgenoemde wagens. Ik ben daardoor naar een jong gebruikte gaan zoeken. Eisen, T5, Inscription, 20", open dak en B&W. Na enige tijd zoeken, kwam deze ineens nieuw op de Volvo selekt site. Alle gewenste opties en alles wat maar mogelijk was. Prachtig, ik houd dan ook van grote wagens, met een voorkeur voor sedan. Voordeel is ook, je ziet ze nauwelijks en dat merk je aan de blikken.
Enige "maar" is dat ik sinds ik de volvo 850 ingeruild had, altijd >4 cilinders heb gehad én achterwiel aandrijving. Met name dat laatste moet ik enorm aan wennen, zeker met vochtig weer slippen de voorwielen snel door de power. Of mijn rechter voet...
Ik wil ook graag gebruik maken om aan jullie advies te vragen. Tijdens het, met de hand, wassen van de auto en bij heftige regenbuien komt er in mijn beide achterlichtunits een laagje water in. Geen druppels of condens, maar echt een bodempje. De verkopende Volvo dealer zegt het niet eerder meegemaakt te hebben, maar dat het "hoort" c.q. komt door de fabricage én dat het geen kwaad kan. Ze willen ze wel vervangen, maar vinden ze zonde, omdat deze hetzelfde euvel zouden hebben.
Persoonlijk vind ik dat, op z'n zachts gezegd curieus. Dat zou toch niet moeten mogen? En al helemaal niet bij zo'n dure auto. Ik heb enkele garantie puntjes en wil daarnaast toch op vervanging aandringen van deze units. Graag jullie mening en/of eventuele ervaring.