Stuurhuis V60 defect

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Ik heb een gevalletje defect stuurhuis denk ik. Mijn Volvo V60 D3 100KW (240000km) uit 2014 rijdt de laatste 40000km echt poesje. Het is begonnen toen ik nieuwe Pirelli banden liet steken. Sindsdien begon hij te trekken naar alle kanten. Banden zijn gebalanceerd met roadforce, uitgelijnd... nog steeds poesje weg gedrag. Dus heb ineens de ganse voorophanging vervangen. Er steken nieuwe toplagers, schokdempers, draagarmen, fuseekogels, silentblocs, binnen stuurkogels en buitenstuurkogels op. Nog steeds zoekend weg gedrag. Aangezien de banden na 40000km versleten zijn heb ik nu 4 nieuwe Michelin Pilot Sport laten steken en ook laten balanceren met roadforce en laten uitlijnen. Het zoeken is een pak minder maar niet volledig weg, maar er zit nu ook een trilling in het stuur. Je ziet het stuur bewegen en voelt de gehele auto schudden. Traag of snel rijden, het stuur trilt. Nu heb ik de auto opgekrikt en als je het stuur hevig heen en weer beweegt dan hoor en voel je links voor een ijzer op ijzer geluid. Ik denk dat er speling zit in de hoogte van het stuurhuis.

Nu heeft er iemand een goed adres waar ik mijn stuurhuis kan laten vervangen? Ik heb naar de dealer gemaild maar die gaat waarschijnlijk de hoofdprijs vragen. Wagen heeft best al wat kilometers en ben niet van plan om er nog een fortuin aan uit te geven. Anders zoek ik naar een andere wagen. Ik zou het zelf willen doen maar geen idee of het te doen is zonder brug. Mij lijkt het niet verstandig om er zelf aan te beginnen
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
aalard99
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:15

Persoonlijk zou ik naar een goede garage gaan waar ze eerst een juiste diagnose kunnen stellen wat dit probleem echt veroorzaakt. Zo te zien is er al een hoop vervangen wat het probleem niet heeft opgelost dus het zou zonde zijn als het stuurhuis ook niet de oorzaak is.
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Het is duidelijk het stuurhuis. Je voelt en hoort hem vooral kloppen. Als je het stilletjes stuur draait geschied dit in hakkelen. Voor het vervangen van de nieuwe michelins trok hij zo erg in zen stuur dat je steeds moest tegensturen. Daardoor voelde je het trillen minder omdat er steeds spanning op het stuur stond door het tegensturen. Nu rijdt hij al strakker en moet ik minder spanning op het stuur zetten. Nu valt het trillen in het stuur weer heel erg op. Veel schiet er niet meer over om te vervangen. Gelukkig heb ik de rest allemaal zelf vervangen. Kosten vallen op zich wel mee. Omdat ik geen brug heb wil ik dit laten doen.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

https://www.youtube.com/shorts/L7KZ19NuoMw

Dit is identiek hetzelfde wat ik hoor en voel.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

Die van mij gaat de 23e langs bij Nordicar, waarschijnlijk is het stuurhuis bij mij ook versleten/kapot.
Ik houd je op de hoogte.
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt. Heb een offerte gekregen van 1480€ inclusief plaatsing en uitlijning. 11 juli gaat die binnen en dan hoop ik dat ik eindelijk weer kan genieten van men V60, want nu rijdt die echt als een vibrerende bak snot.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

21 juli wordt mijn stuurhuis en wat zaken eromheen vervangen, kosten €1750. Toch spijtig dat zo'n onderdeel kapot gaat. Hopelijk rijdt hij daarna perfect.
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Welke klachten heb jij?
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

spoor gevoelig, bij een klinker weg danst het stuur in je hand. Niet koers vast en ga zo maar door.
Nieuwe schokdempers en terug naar originele vering heeft de situatie wel verbeterd maar hij is er helaas nog niet helemaal.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

In Almere zit een bedrijf dat stuurhuizen reviseert en indien gewenst ook monteert. De kosten zijn minder dan de helft van de dealer bedragen. De ervaringen met revisie zijn goed.

Monteren is een stevige klus. Het subframe moet zakken om het stuurhuis uit en in te kunnen bouwen.
Zonder hefbrug wordt dat moeilijk.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

WillyWortel2 schreef: 24.06.2023 - 18:43 In Almere zit een bedrijf dat stuurhuizen reviseert en indien gewenst ook monteert. De kosten zijn minder dan de helft van de dealer bedragen. De ervaringen met revisie zijn goed.

Monteren is een stevige klus. Het subframe moet zakken om het stuurhuis uit en in te kunnen bouwen.
Zonder hefbrug wordt dat moeilijk.
Was is de naam van het bedrijf? Misschien toch maar even een telefoontje plegen.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Google is je vriend, ik vond : Auto Elect bv in Zeewolde.
Zover ik me herinner is er ook een bedrijf waar je de auto brengen kan, dan wordt het stuurhuis door het bedrijf vervangen
Kon het niet meteen vinden, dacht dat het in Almere gevestigd is.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Vandaag eindelijk men nieuwe stuurhuis gemonteerd gekregen. Echt dag en nacht verschil! Wagen stuur weer super strak en vibreert niet meer. Eindelijk heb ik weer rust tijdens men ritten! 1480€ armer, maar daar hebben we geen andere auto voor! Hopelijk kan die er weer een tijdje tegen!
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

Super fijn om te horen dat hij weer voor mekaar is.
Die van mij wordt 21 juli gemaakt, kan niet wachten tot het gemaakt is.
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Blijkbaar zijn alle problemen niet volledig van de baan. Het sturen gaat soms in schokken en tijdens het rijden trilt die ook lichtjes in zijn stuur. Stuurpomp is denk ik ook aan het overlijden. Maar heb net gekeken en die kan ik zelf wel vervangen. Koplamp eruit en de voorbumper er ff af. Enkel is deze pomp ook niet echt goedkoop. Het zoeken in zijn stuur is overigens wel gedaan. Hij rijdt weer kaarsrecht en baanvast.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”