Problemen met het koppelen van Volvo XC60 aan de Volvo On Call App
Geplaatst: 26.06.2023 - 16:37
Beste Volvo liefhebbers,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volvo XC60 - 2019 T5 Momentum (Pro?). Hoewel ik enorm geniet van mijn nieuwe aanwinst, ondervind ik wat problemen met het koppelen van mijn voertuig aan de Volvo On Call app.
Een paar dagen geleden heeft de Volvo-dealer mijn voertuig omgezet zodat ik een pincode kon ontvangen om de auto aan mijn account te koppelen. De initiële poging om deze koppeling tot stand te brengen was niet succesvol; het proces bleef hangen bij stap 3 van de 5 (auto aanzetten en proberen communicatie te krijgen met de Volvo). Na enkele uren van pogingen heb ik eindelijk verbinding kunnen maken met de auto, vervolgens met behulp van de On Call-knop in de auto zelf, kon ik de koppelprocedure afronden (stap 4/5 bevestigt dat je echt wilt koppelen en stap 5/5 is het geven van een naam aan je voertuig).
Echter, alles lijkt nog niet volledig naar behoren te werken. Wanneer ik een diagnose start via de app, markeert deze alles als correct, met uitzondering van de laatste stap "Beschikbaarheid". Hier staat als extra informatie: "Uw Volvo is niet beschikbaar sinds (null)".
Ik heb contact opgenomen met de Volvo-dealer, maar zij konden geen oplossing bieden. Ik heb een afspraak gemaakt voor eind juli voor verder onderzoek. Ondertussen had ik ook telefonisch contact met Volvo-support (0800 0227 809) en zij constateerden aan de app-kant dat er geen verbinding lijkt te zijn tussen de server en de communicatiemodule van het voertuig (specifieker: de VCM/TEM-module).
Ik wend me tot dit forum in de hoop dat iemand met vergelijkbare ervaringen me kan helpen met het oplossen van dit probleem. Kan ik bijvoorbeeld controleren of de module is aangesloten of ontbreekt? Is het mogelijk dat deze module een batterij heeft die vervangen moet worden? Alle suggesties en adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volvo XC60 - 2019 T5 Momentum (Pro?). Hoewel ik enorm geniet van mijn nieuwe aanwinst, ondervind ik wat problemen met het koppelen van mijn voertuig aan de Volvo On Call app.
Een paar dagen geleden heeft de Volvo-dealer mijn voertuig omgezet zodat ik een pincode kon ontvangen om de auto aan mijn account te koppelen. De initiële poging om deze koppeling tot stand te brengen was niet succesvol; het proces bleef hangen bij stap 3 van de 5 (auto aanzetten en proberen communicatie te krijgen met de Volvo). Na enkele uren van pogingen heb ik eindelijk verbinding kunnen maken met de auto, vervolgens met behulp van de On Call-knop in de auto zelf, kon ik de koppelprocedure afronden (stap 4/5 bevestigt dat je echt wilt koppelen en stap 5/5 is het geven van een naam aan je voertuig).
Echter, alles lijkt nog niet volledig naar behoren te werken. Wanneer ik een diagnose start via de app, markeert deze alles als correct, met uitzondering van de laatste stap "Beschikbaarheid". Hier staat als extra informatie: "Uw Volvo is niet beschikbaar sinds (null)".
Ik heb contact opgenomen met de Volvo-dealer, maar zij konden geen oplossing bieden. Ik heb een afspraak gemaakt voor eind juli voor verder onderzoek. Ondertussen had ik ook telefonisch contact met Volvo-support (0800 0227 809) en zij constateerden aan de app-kant dat er geen verbinding lijkt te zijn tussen de server en de communicatiemodule van het voertuig (specifieker: de VCM/TEM-module).
Ik wend me tot dit forum in de hoop dat iemand met vergelijkbare ervaringen me kan helpen met het oplossen van dit probleem. Kan ik bijvoorbeeld controleren of de module is aangesloten of ontbreekt? Is het mogelijk dat deze module een batterij heeft die vervangen moet worden? Alle suggesties en adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!