Trekhaak kabelset, gele draad met kabeloog

Plaats reactie
thvanbinsbergen
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 21.08.2022 - 17:15

Beste,

Voor de aansluiting van de kabelset voor de trekhaak van mijn Volvo XC90 2.9 AWD heb ik een vraag. Er zit een gele kabel bij met aan het einde een kabeloog. Dit lijkt voor de massa, en zag ergens dat je deze op de zekeringkast aansluit. Maar ik heb niet een aansluiting voor een kabeloog op de zekeringkast linksachter in de auto. Is dit ergens anders te bevestigen? Wat te doen?

Hoor graag van jullie.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Tijmen van Binsbergen
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Standaard kleurcodering is geel ‘#1 richtingaanwijzer links’. Als ik jou was zal ik even kijken op welk aansluitpunt/ nummer de gele draad in de stekkerdoos zit. Zie bijgaand plaatje.
Dan zie je precies waar geel normaal hoort te zitten. Massa is doorgaans wit en zwart/wit

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Volvo een andere kleurcodering hanteert dan gangbaar is. Maar wellicht zijn er forum-leden die er meer van weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
V40-T3

Je zou via deze link https://web.tecalliance.net/bosal/nl/pa ... tType:cars montage handleiding kunnen opzoeken voor jou wagen. Maar geel is idd niet een standaard massa kleur, zou de kabelboom goed controleren misschien montage fout af fabriek
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”