Pagina 1 van 1

Haperende 264

Geplaatst: 29.07.2023 - 09:35
door Melvdwal
Hallo,
Even voorstellen. Mijn naam is Melle en ben sinds kort in het bezit van een 264 gle uit 1979. Hij heeft dus een prv motor.
Bij een volle tank rijd hij erg mooi en goed dan is er niets aan de hand.
Zodra ik een kwart van de tank heb opgereden begint de ellende, dan verliest hij kracht en snelheid.
Alle brandstof pompen zijn al vervangen, er zitten al nieuwe injectie punten op de spinnekop is al gereviseerd. Wie weet wat het brobleem zou kunnen zijn?
Ik hoor het graag.
Groet Melle

Haperende 264

Geplaatst: 29.07.2023 - 10:12
door Urbexpeditie
Vervuild brandstoffilter?

Haperende 264

Geplaatst: 29.07.2023 - 12:54
door Aad A
Als dat fenomeen zich voordoet, verwijder eens de tankdop en kijk wat er gebeurt.
Wellicht ontstaat er vacuüm in de tank.

Haperende 264

Geplaatst: 29.07.2023 - 13:25
door Melvdwal
Bedankt dat jullie mee willen denken. Maar brandstof filter is nieuw en met de tankdop eraf , maakt geen verschil, had ik ook al geprobeerd.

Haperende 264

Geplaatst: 29.07.2023 - 22:33
door lint
Toch de brandstofdruk controleren.

Haperende 264

Geplaatst: 30.07.2023 - 14:21
door Kruder
Vuil in de tank/ tank schoonmaken? Het

Haperende 264

Geplaatst: 30.07.2023 - 21:38
door DB200
Het is zeer waarschijnlijk dat onderin de tank sludge zit. Een nieuw brandstoffilter helpt dan niet. Geen idee hoe je dit kunt oplossen bij jouw model, hopelijk zit in de tank zelf ook een filter en kun je dit van onderaf er uit draaien. Anders tank uitbouwen?

Haperende 264

Geplaatst: 02.08.2023 - 17:51
door Melvdwal
De tank is ook al schoon gemaakt en de brandstof druk is goed bevonden door de garage.
Ik weet het niet meer.
Zijn er meer suggesties?

Haperende 264

Geplaatst: 02.08.2023 - 18:21
door Urbexpeditie
Heeft deze een K-jetronic?
De luchtweger hiervan kan ook voor veel problemen zorgen. Bijvoorbeeld na een backfire of lang stilstaan.
Zelfde geldt ook voor de spinnekop. Vervuilde spinnekop oid...

Haperende 264

Geplaatst: 04.08.2023 - 22:43
door Melvdwal
Luchtwegen en spinnekop zijn al voor de 2e keer voor reviseren geweest., die moet dus ook goed zijn.

Haperende 264

Geplaatst: 05.08.2023 - 14:47
door DB200
Misschien een verstopte of ingedeukte brandstofleiding?

Haperende 264

Geplaatst: 05.08.2023 - 15:14
door V480-S60
Ik vermoed dat er ergens een vacuüm wordt getrokken.

Haperende 264

Geplaatst: 08.08.2023 - 22:33
door Melvdwal
Ik zal de brandstof leiding nog eens controleren!!! Maar denk dat de gouden tip er nog niet bij zit.
Ik hou jullie op de hoogte.

Haperende 264

Geplaatst: 12.08.2023 - 11:09
door Melvdwal
Heb de luchtweger en spinnekop nog eens laten controleren bij een gespecialiseerd bedrijf. Hij zegt dat er niets aan mankeerd.
Alles weer aan gesloten.
Helaas slaat de motor nu helemaal niet meer aan. Wat zou dit nu weer kunnen zijn???
Wie kan mij helpen.

Haperende 264

Geplaatst: 13.08.2023 - 13:01
door WillyWortel2
Dit zijn de voorwaarden voor een motor om aan te slaan:

Brandstof toevoer.
Ontsteking
Lucht om een brandbaar mengsel te bereiken.

Brandstof toevoer is makkelijk te controleren. Haal een leiding los en stel vast dat er brandstof wordt aangevoerd.
Zodra het contact wordt aangezet moet de opvoerpomp even kort draaien, slaat daarna af tenzij de motor aanslaat.

Controleer de aanwezigheid van een vonk door een bougiekabel los te nemen en te voorzien van een bougie.
Bij het starten van de motor moet er een vonk zichtbaar zijn.

Zonder toegevoerde lucht ontstaat er geen brandbaar mengsel. Dan zal de motor niet aanslaan.

Gezien de voorgeschiedenis denk ik dat je richting brandstofvoorziening moet zoeken.

Haperende 264

Geplaatst: 14.08.2023 - 16:00
door Melvdwal
Van te voren wilde hij wel altijd starten. Kan het zijn dat bij het nakijken van de luchtweger hier en daar de motor op nieuw moet worden bij gesteld om lucht en brandstof te mengen? Hij zit er namelijk dicht tegen aan om wel aan te slaan.

Haperende 264

Geplaatst: 14.08.2023 - 17:35
door Msuidgeest
Melle, mag ik jou adviseren om contact te zoeken met een Volvo-specialist? Zoeen die graag sleutelt aan oude Volvo's door een oudere monteur.

Denk eens aan Nordicar in Heerhugowaard. Er zijn meerdere specialisten maar zelf ken ik ze niet allemaal.

Haperende 264

Geplaatst: 18.08.2023 - 16:14
door Melvdwal
Na het laten reviseren van de spinnekop en luchtweger wil de motor niet meer aan slaan.
Voor het reviseren deed hij het wel gewoon.
Als ik hem nu start dan zit hij er tegenaan, hij pruteld wel maar net dat laatste stukje om aan te slaan ontbreekt.
Nu zitten er 3 stelschroefen vlak naast de luchtweger moet ik daar iets mee, of heeft iemand een ander advies?
Alle bougies eruit gehad, schoongemaakt en getest. Ze doen het alle 6. Een verstuiver zat los.
Er komt brandstof bij de elektrische verstuiver.

Groet Melle