trilling/vibratie

Plaats reactie
driglo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05.08.2023 - 17:22

Beste allemaal

Ik ben sinds ongeveer een half jaar eigenaar van een Volvo 60 crosscountry uit 2016 (prachtige bak). Het is een hele fijne auto behalve dat er een trilling/vibratie in de auto zit, dit maakt het zeer onprettig. Ik ben nu al een behoorlijke tijd bezig om de trilling eruit te halen, maar dat is tot op heden niet gelukt. Meerdere keren de auto laten balanceren en de remschijven + blokken laten vervangen hierbij wel een trilling in het stuur verholpen bij het aan remmen. Maar nog steeds een vibratie/trilling (nu vooral voelbaar in de stoel) Bij de volgende stap heb ik alle velgen op laten sturen via de Volvo garage want hier zou een hoogteslag in zitten. De velgen bleken slechte imitaties te zijn dus deze 4 vervangen voor een set nieuwe 19 inch velgen + 2 nieuwe banden (Vredestein all season). Trilling nog steeds aanwezig, dus om alles uit te sluiten de voorbanden ook vervangen voor diezelfde vredestein banden.

Nu dit allemaal is gebeurd voel ik nog steeds een vibratie/trilling in de auto vooral als ik 85 tot 95 kmph rij. De vibratie is niet schokkend maar zeker wel voelbaar, ik krijg soms een beetje het idee dat het aan mij ligt en niet zo zeer aan de auto maar gelukkig voelde de chef werkplaats van de Volvo garage het ook. Maar waarschijnlijk valt deze vibratie binnen de marche dus hij weet niet zo goed wat hij er mee aan moet. Iemand een idee?

groetjes bezorgde volvo rijder.
redracer
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Meestal is een trilling in je stoel je band/velg combi maar andere velgen en banden heb je al .

Vaker hier gelezen dat de onderste motorsteun verzakt . Dan komt de aandrijfas er onder een rare hoek in te staan. Vieze naaf ( aansluiting velg ) of kromme naaf . Wellicht schokdempers die niet lekker meer zijn .
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

driglo schreef: 09.08.2023 - 08:49 Beste allemaal

Ik ben sinds ongeveer een half jaar eigenaar van een Volvo 60 crosscountry uit 2016 (prachtige bak). Het is een hele fijne auto behalve dat er een trilling/vibratie in de auto zit, dit maakt het zeer onprettig. Ik ben nu al een behoorlijke tijd bezig om de trilling eruit te halen, maar dat is tot op heden niet gelukt. Meerdere keren de auto laten balanceren en de remschijven + blokken laten vervangen hierbij wel een trilling in het stuur verholpen bij het aan remmen. Maar nog steeds een vibratie/trilling (nu vooral voelbaar in de stoel) Bij de volgende stap heb ik alle velgen op laten sturen via de Volvo garage want hier zou een hoogteslag in zitten. De velgen bleken slechte imitaties te zijn dus deze 4 vervangen voor een set nieuwe 19 inch velgen + 2 nieuwe banden (Vredestein all season). Trilling nog steeds aanwezig, dus om alles uit te sluiten de voorbanden ook vervangen voor diezelfde vredestein banden.

Nu dit allemaal is gebeurd voel ik nog steeds een vibratie/trilling in de auto vooral als ik 85 tot 95 kmph rij. De vibratie is niet schokkend maar zeker wel voelbaar, ik krijg soms een beetje het idee dat het aan mij ligt en niet zo zeer aan de auto maar gelukkig voelde de chef werkplaats van de Volvo garage het ook. Maar waarschijnlijk valt deze vibratie binnen de marche dus hij weet niet zo goed wat hij er mee aan moet. Iemand een idee?

groetjes bezorgde volvo rijder.
Ik heb in het verleden wel eens ergens een topic gelezen met klachten welke overeenkomen met jouw klachten. Helaas kan ik dit topic zo snel niet terug vinden.
Uiteindelijk bleek er een onbalans te zitten in 1 van de wielnaven op de vooras. Spreekt voor zich dat dit een zeer zeldzaam geval was aangezien dit zelden voorkomt. Voordat dit probleem aan het licht kwam was ongeveer hetzelfde traject doorlopen welke jij opsomt.

Hopelijk heb je het eufel snel gevonden en opgelost want een trilling/vibratie in het onderstel is behoorlijk irritant.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Hoor je ook een lichte fluit toon wanneer je gas geeft?
Bij de 2 liter Volvo motoren kan het de balanasmodule deze trilling geven.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”