Nieuwste aanwinst

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
S90 Inscription
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16

Ik heb daar ook geen ervaring mee.

Wel had ik ervaring dat de S90 soms onrustig was op de snelweg. De dealer constateerde een slag in 1 velg en heeft dat onlangs keurig onder garantie opgelost. Nadien was het pas echt een strakke comfortabele auto. Wellicht een tip om daar eens naar te laten kijken.
MickaR
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 27.06.2023 - 17:34
Locatie: Hoorn

PGV90 schreef: 07.12.2023 - 23:05 Ik had dat wel bij de XC70, niet bij de V90CC. Toen hielp siliconen spray wel wat om vocht weg te houden.
Neem ook meteen de deurrubbers mee.
De deurrubbers was ik inderdaad al van plan om in te vetten zodat ze niet vastvriezen, daar kan dan wat siliconespray voor de spiegels ook wel bij!
Volvo V40 2.0 D2 (321.058) -> Volvo S90 D4 Inscription 104K +
MickaR
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 27.06.2023 - 17:34
Locatie: Hoorn

Het is weer eens tijd voor een update!

Auto is ondertussen 8 maanden in bezit en de eerste 33.000 kilometers staan erbij. Afgelopen dinsdag bij de Volvo dealer geweest voor een kleine beurt. Daarbij kwam een kleine olielekkage naar boven op het motorblok, waar als ik het goed zeg bij de kleppendeksel vandaan kwam. Deze wordt onder garantie gerepareerd. Verder geen klachten en nog steeds erg blij met de auto.

In de afgelopen maanden is de auto wel wat vaker al voor garantie zaken naar de dealer geweest, de hulp accu gaf een storing, die dus onder garantie vervangen is en de auto gaf een storing in aan de knipperlicht, wat uitkwam op een stuk onderdeel in de stuurkolom. Wederom is dit onder garantie vervangen!

Ik lees ook veel op het forum over olie gebruik, daar heeft die van mij (gelukkig) nog totaal geen last van, sinds aankoop tot nu geen enkele keer olie hoeven bij te vullen. Tussen de beurten zat een kleine 32.000 km, dus dat gaat heel goed!

Aankomende juni mag hij zijn best gaan doen met een ritje naar Kroatië en terug en ik ben zelf heel erg benieuwd hoe soepel dat gaat worden. Vorig jaar in de V40 was het al prima te doen, maar ik verwacht dat we nog meer uitgerust aankomen dan afgelopen jaar.

De volgende beurt moet de distriburtieriem en waterpomp vervangen worden (150K interval) dus dat zal even sparen worden, maar de kilometers zullen niet meer zo snel gereden worden als nu omdat we van werkgever gaan veranderen en we een stuk dichter bij huis gaan werken. Waar nu de dagelijkse rit gemiddeld 280 kilometer is, wordt het vanaf juli net geen 90 km. Eigenlijk niet perse diesel waardig, maar we hebben hem, ik ben er zeer blij mee dus we gaan hem zeker niet wegdoen.

Op naar de volgende 30.000 kilometers!
Volvo V40 2.0 D2 (321.058) -> Volvo S90 D4 Inscription 104K +
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”