Welke laadkabel ?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Ik sta op het punt de bij mijn XC60 (my23) meegeleverde laadkabel te vervangen. Ik vind die van mijn te lang en het ontwarren wordt ik een beetje zat nu het overtollige deel vaak op natte grond ligt. Dus, een eerste-wereld-probleem om met een bestelling op te lossen. Maar dan de vragen:
-Wat zijn de ervaringen krulsnoer-kabels? (Lijkt mij fijn: Geen op- en afrolgedoe maar wel de lengte als nodig)
-Welke merken strekken tot aanbeveling?
-Maakt het uit of ik een 3.7 Kw kabel koop, of een 11Kw kabel?

Als ik het goed heb laadt mijn T8P (long range accu) maar met één-fase op, vandaar dat de bestaande kabel 3.7Kw is en niet alle "pinnen" bevat. Liefst koop ik een 11Kw kabel, want dan kan ik die bij een eventuele opvolger die (tzt) wél 3-fase benut, ook gebruiken. Zekerheidshalve hoor ik graag of een 11Kw kabel niet tot problemen lijdt, al hoop ik dat niet en lijkt dat me sterk.

Tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik heb al 6 jaar de blauwe krulsnoer kabel van BMW in gebruik, maar weet niet of die nog leverbaar is. Top kabel en heel makkelijk in het op- en afrollen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik heb zelf deze gekocht: https://evcablehook.com/

Hiermee heb ik toch een lange (en originele) kabel wanneer het nodig is :-)

Video:

Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Ik heb inmiddels een 11Kw kabel en die werkt prima voor de XC60, maar heeft geen invloed op de snelheid van laden ten opzichte van de 3.7Kw.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”