V70 motor valt stil tijdens rijden en start niet meer
Geplaatst: 19.08.2023 - 18:29
Hallo,
Reeds een aantal jaren rijd ik probleemloos met een v70, D4 van bouwjaar 2009. Twee weken geleden valt de motor abrupt stil tijdens het rijden, alle mogelijke waarschuwingslampjes gaan aan en de motor start tot op heden niet meer (bij het starten draait de motor rond maar springt niet aan). Ik heb de wagen laten afslepen naar de officiële Volvo dealer. Ondertussen is er volgens de garage nagekeken: het brandstofsysteem (inclusief leegtrekken van de tank en opnieuw gevuld met diesel, filters vervangen enz…), sensor krukas gaf foutmelding ( is gecontroleerd en vervangen) , verschillende kabelbomen tussen computer en motor gecontroleerd. Vanwege een aantal zeer afwijkende parameters bij het uitlezen van de computer is deze informatie doorgestuurd naar de hoofdzetel in Brussel voor verder analyse. Op vraag van mij moeten de waterafvoeren van het schuifdak nog gecontroleerd worden (mogelijke lekkage naar binnen toe). Ondertussen wacht de garage op de analyse van Brussel en zijn de “diagnose” kosten al opgelopen tot 1400 Euro, de motor start nog steeds niet volgens de garage. De garage is nu twee weken in verlof, begin september heb ik overleg met de verantwoordelijke over het verdere plan van aanpak. Mijn vraag aan jullie, is dit nog allemaal geloofwaardig, of is de garage hier een spelletje aan het spelen ?????
Grt, Pasin
Reeds een aantal jaren rijd ik probleemloos met een v70, D4 van bouwjaar 2009. Twee weken geleden valt de motor abrupt stil tijdens het rijden, alle mogelijke waarschuwingslampjes gaan aan en de motor start tot op heden niet meer (bij het starten draait de motor rond maar springt niet aan). Ik heb de wagen laten afslepen naar de officiële Volvo dealer. Ondertussen is er volgens de garage nagekeken: het brandstofsysteem (inclusief leegtrekken van de tank en opnieuw gevuld met diesel, filters vervangen enz…), sensor krukas gaf foutmelding ( is gecontroleerd en vervangen) , verschillende kabelbomen tussen computer en motor gecontroleerd. Vanwege een aantal zeer afwijkende parameters bij het uitlezen van de computer is deze informatie doorgestuurd naar de hoofdzetel in Brussel voor verder analyse. Op vraag van mij moeten de waterafvoeren van het schuifdak nog gecontroleerd worden (mogelijke lekkage naar binnen toe). Ondertussen wacht de garage op de analyse van Brussel en zijn de “diagnose” kosten al opgelopen tot 1400 Euro, de motor start nog steeds niet volgens de garage. De garage is nu twee weken in verlof, begin september heb ik overleg met de verantwoordelijke over het verdere plan van aanpak. Mijn vraag aan jullie, is dit nog allemaal geloofwaardig, of is de garage hier een spelletje aan het spelen ?????
Grt, Pasin