nieuwe remervaring bij hogere snelheid

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VolvoV60T6
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 13.06.2022 - 21:43

Hoi allen,

Mijn auto heeft inmiddels 72k km gereden. Wat ik merk is dat bij hogere snelheden 180+ en harder remmen mijn voorremmen heel erg beginnen te bonken en er zwarte vlekjes op de remschijven ontstaan.
Dit gebonk is gek genoeg bij lagere snelheden weer weg en hij remt dan weer prima. Na verloop van tijd vervagen ook de zwarte plekken weer, echter als ik dan weer harder ga rijden en stevig rem, dan ontstaan ze weer. Het vreemde is ook dat dit aan de bestuurderskant voor erger is dan aan de bijrijderskant. Achter zie ik niets bijzonders. Nu heb ik vernomen dat dit komt door de hybride techniek en dit komt door oververhitting omdat de schijf zijn warmte niet kwijt kan op dat moment.
Hebben meer mensen hier last van en zo ja, enig idee wat of hoe dit is opgelost? Ik heb bij de beurt (60k) niets gehoord over de remmen en eventuele vervanging of zo.
Vond het wel ff gevaarlijk met 230 op de autobahn en niet echt beste remmen.....

Groet,

Rene.
Volvo V60 T6 Twin Engine AWD inscription
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4654
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

230 op de autobahn is sowieso niet ongevaarlijk, maar dat is een andere discussie :-)
De enige correlatie die ik zie met hybrides is dat je met een hybride gewoon je remmen minder gebruikt. Gevolg is dat er roest en narigheid op je schijven zich kan gaan vormen en dat is waarschijnlijk het gebonk (trillen?) wat je hebt ervaren., Oftewel, eens in de zoveel tijd gewoon eens lekker stevig in de remmen om je schijven fris te houden is dus aan te bevelen. De koppeling hybride techniek versus oververhitting van de remmen ken ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”