Radio HU-603 vraagjes

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Hallo iedereen

Ik heb een aantal vraagjes voor jullie. Het het heeft te maken met mijn radio HU-603 (met cd lader) in mijn V70 2003.

1) Ik heb audio bediening aan het stuur. Wat je 'standaard' kan doen is het volume verhogen/verlagen en de "<<" ">>" knoppen voor het kiezen van een liedje op de huidige cd. Nu....mijn vraag is: Is het mogelijk om (softwarematig?) ervoor te zorgen dat indien je blijft duwen op de ">>" knop dat het liedje 'fast-forward' ipv het volgend liedje te selecteren? En hetzelfde met de "<<" knop om terug te spoelen ipv het vorig liedje. Dus dat er 2 acties kunnen geactiveerd worden met voor de << en >> knop.


2) Is het ook mogelijk om (softwarematig?) ervoor te zorgen dat de CD-TEXT (titels van liedjes) wordt getoond in de middenconsole ipv bijvoorbeeld CD08 TRACK02?


3) Blijkbaar kan de HU-603 geen mp3-cds afspelen :cry:. Ik heb het geprobeerd door zowel eens te testen in cd-lader en in de single-cd unit in de middenconsole. Is het mogelijk om daar een oplossing voor te vinden? Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen bijkomende apparaten in mijn auto will hebben. Ik had aan een ipod gedacht met zo'n een converter in de cassettedeck maar heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat ik geen draadjes en of wil prutsen aan zo'n ipod terwijl ik rij. Wat kan er gedaan worden? Is dit softwarematig? Ik vermoed van niet. Is het de laser? Kan ervoor gezorgd worden dat de cd in de middenconsole mp3's kan aflezen of andersom dat de cd-lader mp3's kan aflezen. Wat zijn de mogelijke opties.


Greetz

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Helaas geloof ik niet dat de gewenste aanpassingen te realiseren zijn.

- De radio herkent MP3 niet, dan moet er een decoder in gebouwd worden en die is niet origineel leverbaar. Een software aanpassing is er niet.

- Ook de stuurbediening is niet uit te breiden dmv software. (technische) details hiervan ken ik niet.

- de CD tekst aanpassing zou je even op moeten zoeken in het instructieboekje, dat druf ik niet te zeggen. Okk hiervan weet ik wel dat er geen software aanpassing is.

Succes!
Walter
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

:cry:

Bedankt Walter voor de duidelijke informatie.

Heb nog eens goed gezocht op het internet voor een mogelijk oplossing voor die mp3-cd's. Heb een aantal alternatieven gevonden.

Bijvoorbeeld
http://www3.sympatico.ca/p_bruno/volvo/. Weet niet echt wat ik ervan moet denken van die Neo Car Jukebox met adapter...Kan weinig of geen reviews vinden. Heeft iemand ervaring met dat ding?

Een andere oplossing was de ipod maar ik zie het echt niet zitten om te werken met een cassette adapter (lelijke draadjes) of FM modulator...

Heb ook nog een mp3 speler gevonden die ingebouwd is in een cassette (zonder draadjes) maar het is veel te duur en er is te weinig MB
http://www.digisette.com/en/products/duoseries.asp
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Er komt van Volvo zelf vanaf week 20 een digital jukebox, deze kan aangesloten worden op de CD wisselaaringang van de HU radio´s, men wist me te melden dat e.e.a. vanaf zo´n € 700,-- moest gaan kosten
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Christophe schreef:Weet niet echt wat ik ervan moet denken van die Neo Car Jukebox met adapter...Kan weinig of geen reviews vinden. Heeft iemand ervaring met dat ding?
Ja, BartT5R en ik :wink:
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Weee 700 euro :shock: Toch veel geld eh om mp3 te kunnen afspelen. :oops: Is wel zinvolle informatie. Zal dit onthouden en eens vragen aan de garage hoeveel zij gaan vragen.

edit: http://www.vvspy.com/w-agora4/view.php? ... 1110646950 Daar spreken ze al van 1.100 euro in totaal :oops:

@Mehn en BartT5R:
- Werkt het goed?
- Hoeveel hebben jullie betaald voor alles als ik mag weten?
- Zijn er nadelen?
- Vervangt dit de volledige cd-lader?
- Kun je mp3's selecteren met de bediening aan het stuur of hoe gaat dat?
- Hebben jullie dit zelf geinstalleerd in de wagen or heeft een garage dit gedaan... Ik weet weinig of niets van dit soort dingen dus indien ik het aankoop zal ik sowieso geen andere mogelijkheid hebben dan het te laten installeren.

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Christophe schreef:@Mehn en BartT5R:
1- Werkt het goed?
2- Hoeveel hebben jullie betaald voor alles als ik mag weten?
3- Zijn er nadelen?
4- Vervangt dit de volledige cd-lader?
5- Kun je mp3's selecteren met de bediening aan het stuur of hoe gaat dat?
6- Hebben jullie dit zelf geinstalleerd in de wagen or heeft een garage dit gedaan... Ik weet weinig of niets van dit soort dingen dus indien ik het aankoop zal ik sowieso geen andere mogelijkheid hebben dan het te laten installeren.
Ik heb ff je vragen genummerd :wink:

1- Ja
2- Ik heb de mijne van BartT5R overgenomen omdat hij er twee had
3- Bij de nieuwere versies niet, behalve dan dat je een autoradio nodig hebt met een audioingang of je moet een FM modulator gaan gebruiken, daar zitten dan wel weer nadelen aan.
4- Je kunt er een andere PC harde schijf inhangen. Dus onbeperkte mogelijkheden qua aantal cd's
5- Bij de nieuwere versies wel, daar zit een schermpje bij met een afstandsbediening.
6- Ja. Makkie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”