Pagina 1 van 1
Nieuw goedkoper dan tweedehands?
Geplaatst: 25.11.2006 - 20:27
door V70ORD5
Even een paar voorbeeldjes
Nieuw:
V70 Editions D5 185pk 45.905 euro
V70 Editions Classig D5 185pk 50.505 euro
V70 Editions Sport D5 185pk 51.105 euro
Op de markt: (used car locator)
V70 2.4D Edit 2 163PK 2006 50.950 euro
V70 2.4D Edit 2 geartronic 2006 54.250 euro
V70 D5 185pk Edit 2 geartron mob 2006 56.900 euro
Wat moeten we daar nou mee? Dan ga je toch niet een tweedehandsje meer kopen voor dat geld?
Of zie ik iets over het hoofd?
Waar zijn "onze" volvo dealers mee bezig?
Geplaatst: 25.11.2006 - 21:09
door volvorider
Ik denk dat je al de gooddies ook mee moet tellen, soms kan je een volvo er mee vol hangen en wordt deze behoorlijk duurder!
Geplaatst: 25.11.2006 - 21:18
door AGB
dit is nog verklaarbaar. Royale uitrusting, auto's van de dealer zelf enz.
Als je je schoenzool echt wil opeten moet je is kijken wat die dingen nieuw in USDtjes kosten. Kronen doet 't ook leuk....
Ben zelf opzoek naar een nieuwe(re) XC90. In NL configureer ik al snel voor 90k. Een gelijke auto uit Zweden inclusief BTW en BPM komt op 78k uit! Helaas verkoopt volvo geen d5ven in USD landen want anders was het verschil nog groter!
Geplaatst: 25.11.2006 - 21:22
door bart simpson
Ga eens een XC90 3.2 halen in de US en ontdek dan als je alles hier betaald hebt dat je een % of 10-20 duurder uit gaat zijn dan dat je hem gewoon hier had gekocht.
Geplaatst: 25.11.2006 - 21:29
door AGB
daar hoef je helemaal niet voor naar de states! gewoon afhalen in zweden. De listprijs af fabriek is stukken voordeliger in USD dan in EURO.
Geplaatst: 25.11.2006 - 21:34
door bart simpson
AGB schreef:daar hoef je helemaal niet voor naar de states! gewoon afhalen in zweden. De listprijs af fabriek is stukken voordeliger in USD dan in EURO.
Helaas, dat gaat zomaar niet op voor een Hollander, die kun je toch echt alleen in de US kopen als je een Yank met een Amerikaans adres bent, je moet hem vanuit de US betalen in USD anders levert Volvo AB helemaal niets, je mag hem dan zelf wel ophalen in Zweden, evt. nog een beetje door Europa rijden op een Zweedse tax plate maar daarna moet hij getransporteerd gaan worden naar het woonadres van de koopovereenkomst
Geplaatst: 25.11.2006 - 22:12
door V70ORD5
Maar dat gedoe van importeren, BTW en BPM dat wil niet iedereen.
Ik in ieder geval niet.
Het lijkt me dat als de importeur de prijzen naar beneden gooit omdat er nog verkoop aantallen gehaald moeten worden en het model er uit gaat, dat dan ook de tweedehands markt een stuiter naar beneden krijgt.
Van dat alles is dus helemaal niets te merken.
De aangeboden modellen lijken mij toch heel veel "toeters en bellen" te hebben.
Geplaatst: 12.12.2006 - 00:06
door AGB
Helaas, dat gaat zomaar niet op voor een Hollander, die kun je toch echt alleen in de US kopen als je een Yank met een Amerikaans adres bent, je moet hem vanuit de US betalen in USD anders levert Volvo AB helemaal niets, je mag hem dan zelf wel ophalen in Zweden, evt. nog een beetje door Europa rijden op een Zweedse tax plate maar daarna moet hij getransporteerd gaan worden naar het woonadres van de koopovereenkomst
Dat is inderdaad het verhaal wat je in eerste aanzet krijgt aangemeten. Ik stond ooit met 9 1/2 teen in de states en heb zo'n ding kunnen bestellen dmv het overleggen van slechts een visum. Factuur via de Nederlandse dealer en de factuur gewoon op een nederlands adres.
Geplaatst: 24.01.2007 - 22:56
door NielsPHEV
terug naar het beging van het draadje.
Het was me al eerder opgevallen dat de Volvo used car prijzen weinig interessant zijn voor een auto net uit de fabr. garantie (twee jaar oud dus) met 50 kkm's ligt de prijs net 10 - 12 mille onder de nw prijs...
Geplaatst: 24.01.2007 - 23:44
door AGB
Maar dan krijg je ook wel een droomprijs voor je in te ruilen auto terug en een jaar volledige garantie.
Geplaatst: 25.01.2007 - 09:21
door bart simpson
AGB schreef:Helaas, dat gaat zomaar niet op voor een Hollander, die kun je toch echt alleen in de US kopen als je een Yank met een Amerikaans adres bent, je moet hem vanuit de US betalen in USD anders levert Volvo AB helemaal niets, je mag hem dan zelf wel ophalen in Zweden, evt. nog een beetje door Europa rijden op een Zweedse tax plate maar daarna moet hij getransporteerd gaan worden naar het woonadres van de koopovereenkomst
Dat is inderdaad het verhaal wat je in eerste aanzet krijgt aangemeten. Ik stond ooit met 9 1/2 teen in de states en heb zo'n ding kunnen bestellen dmv het overleggen van slechts een visum. Factuur via de Nederlandse dealer en de factuur gewoon op een nederlands adres.
Dit is niet een verhaal, dit is de feitelijke situatie, als blijkt dat iemand een onjuiste voorstelling van zaken gegeven heeft moet diegene het hele belastingcircus als nog gewoon betalen, met een beetje pech komen daar op een auto die oorspronkelijk voor buiten de EU bestemd was ook nog invoerrechten bij.
Zowel een dealer als een fabrikant moeten aan plaatselijke belastingdiensten verklaren aan wie en waarom zijn belastingvrij geleverd hebben, voldoet iemand niet aan de eisen voor belastingvrije levering zal die belasting zonder pardon ingevorderd gaan worden, doorgaans na directe inbeslagname van je auto.
Geplaatst: 25.01.2007 - 10:06
door NielsPHEV
AGB schreef:Maar dan krijg je ook wel een droomprijs voor je in te ruilen auto terug en een jaar volledige garantie.
Dat klopt een jaar garantie, maar de afschrijving op de nieuwe is 5.000 euro per jaar en fabrieks garantie gedurende die hele periode. Laat ik het anders stellen voor een afschrijving van 6000 euro (dealer moet ook wat verdienen) teken ik onmiddellijk voor een nieuwe V70 die ik vervolgens elke twee jaar inruil. Ik ben er echter van overtuigd dat men dan ineens heeel anders gaat rekenen.
Geplaatst: 08.02.2007 - 00:25
door AGB
Dit is niet een verhaal, dit is de feitelijke situatie, als blijkt dat iemand een onjuiste voorstelling van zaken gegeven heeft moet diegene het hele belastingcircus als nog gewoon betalen, met een beetje pech komen daar op een auto die oorspronkelijk voor buiten de EU bestemd was ook nog invoerrechten bij.
Zowel een dealer als een fabrikant moeten aan plaatselijke belastingdiensten verklaren aan wie en waarom zijn belastingvrij geleverd hebben, voldoet iemand niet aan de eisen voor belastingvrije levering zal die belasting zonder pardon ingevorderd gaan worden, doorgaans na directe inbeslagname van je auto.
Waar gaat dit verhaal heen? jij begint over ontduiking van belasting. Dat is weer heel wat anders. Als je zo'n hok in NL op kenteken zet moet je btw over het aanschafbedrag betalen en BPM over de Nedelandse cataloguswaarde. Maar dan nog steeds is het exacte bedrag na koersomrekening in de states lager dan in europa.... just marketing!
Geplaatst: 08.02.2007 - 08:02
door bart simpson
@ AGB, jij suggereert zelf dat je min of meer probleemloos in Nederland een US spec geleverd kunt krijgen
AGB schreef:Dat is inderdaad het verhaal wat je in eerste aanzet krijgt aangemeten. Ik stond ooit met 9 1/2 teen in de states en heb zo'n ding kunnen bestellen dmv het overleggen van slechts een visum. Factuur via de Nederlandse dealer en de factuur gewoon op een nederlands adres.
Ik bestrijd dat verhaal, dat Volvo's in de US veel goedkoper zijn dan hier klopt, maar het hier weer naar toe halen van een US Volvo maakt hem behoorlijk duurder dan een hier gekochte.
Geplaatst: 08.02.2007 - 22:33
door AGB
Zucht.... Je kan em gewoon in Zweden afhalen! Of wereldwijd naar een dealer naar keuze laten sturen. Bij het bestellen krijg je een lijstje met prijzen per land.
En voor de die hard die een auto wil die echt op Yankie bodem gestaan heeft lap je voor een Roro (Roll on roll of) overtochje vanaf de oostkust rond de $ 1000,-
Geplaatst: 08.02.2007 - 22:43
door bart simpson
AGB schreef:Zucht.... Je kan em gewoon in Zweden afhalen! Of wereldwijd naar een dealer naar keuze laten sturen. Bij het bestellen krijg je een lijstje met prijzen per land.
En voor de die hard die een auto wil die echt op Yankie bodem gestaan heeft lap je voor een Roro (Roll on roll of) overtochje vanaf de oostkust rond de $ 1000,-
Tuurlijk joh, zucht.......