Stoomreiniger

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8308
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Zo, volgende dilemma. Het zoeken naar een extractor is gelukt, het is een Numatic George geworden (tijdje terug ook al). Mooi stevig bijna hufterproof ding voor droog en nat zuigen door die grote neus van hem, en extractie. Je verzint het toch niet...
Nu is de stoomreiniger aan de beurt. Zo'n ding warmt water op tot boven het kookpunt en blaast het als stoom door de slang naar buiten. Er zijn verschillende machines, maar voor huis tuin en keuken gebruik hoef ik geen hele dure.
Ik heb te veel video's gekeken van die auto detailers, zij gebruiken soms een stoomreiniger om het dashboard diep te reinigen. Misschien ga ik hem daar ook wel een keer voor gebruiken maar ik dacht mee aan de keuken, badkamer, oven, alles wat te ranzig is en te veel werk voor een schuursponsje.
De volgende kandidaten zijn over gebleven:

Karcher SC 5
Met aardig wat accessoires, een slang die los kan, 4,2 bar, 2 liter watertank. Prijs online rond 359 euro.
Veel goede reviews, paar slechte.

Bestron 5280
Ook met accessoires, 4 bar, 1,5 liter watertank, en te krijgen voor een prikkie vergeleken met de Karcher, 70 euro.
Tweedehands te krijgen voor een paar tientjes, maar nieuw voor 70 is toch ook geen geld.

HBM 2000W
Ja HBM heeft er ook eentje, die tip kreeg ik van iemand op marktplaats die er zeer tevreden over is. 5 bar, 2 liter watertank, 120 euro.
HBM staat bij mij vooral bekend om het goedkope huismerk gereedschap, dus zo'n machine van hun doet me een beetje twijfelen.

Wie heeft zo'n ding? Welke? Waarom? Hoe belangrijk is die werkdruk?
Hoe sterk is die slang (als je er geen nieuwe in kan schroeven)?
Waarom is die karcher zo veel duurder, zou het de naam zijn?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”