Pagina 1 van 1

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 01.10.2023 - 15:45
door Sietseweg
Goedemiddag allen!

Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van een prachtige v60 hybride uit 2015.

Ik heb een abonnement van 2 jaar afgesloten op de Volvo on call service. Helaas wil het me niet lukken om te koppelen aan de app.

Na het invoeren van de pincode die ik van de dealer heb gehad blijft er een foutmelding komen wanneer ik op koppel klik. Hij probeert eerst te verbinden en stopt dan weer.

De VOC knop werkt ook niet, net als de SOS knop. Het scherm geeft wel aan dat er op geklikt is maar er komt geen verbinding.

De dealer heeft er ook naar gekeken en krijgt het ook niet voor elkaar.

Misschien heeft iemand van jullie een suggestie voordat ik een afspraak inplan bij de dealer.

Uiteraard heb ik wel gewoon een internet verbinding, 5g en wifi geprobeerd. Ook de Volvo zit verbonden op de wifi.

Dit is de melding:

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 30.10.2023 - 16:57
door Sietseweg
Is er niemand die een oplossing heeft voor dit probleem? :(

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 30.10.2023 - 17:04
door Gouwe
Heb je hier al gekeken?: https://www.volvocars.com/nl/support/la ... 5150732a6a

Zie net dat dat alleen voor de nieuwere modellen geldt. Hier nog iets van info over het naar fabrieksinstellingen zetten:
https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 5178755285

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 30.10.2023 - 19:09
door flevodirk
Voor dat koppelen schijn je inderdaad ff een internetverbinding te moeten hebben. Ik herinner me vaag dat ik met de laptop met de activatiemail vd dealer en mijn telefoon als hotspot de boel direct ging draaien.
Ik had vooraf al een account aangemaakt bij Volvo.
Daarna heb je geen internet nodig, Oncall regelt dat zelf oftewel een e-sim ergens in de auto wordt geactiveerd, deze is niet die in je dashboardkastje/kofferbak e.d. maar gaat afzonderlijk.

Met die oudere auto's (de mijne ook) is de internetverbinding van Oncall tegenwoordig 2G omdat 3G is uitgezet, dus supervlot is het niet, maar voldoende om wat zaken via de app naar Volvo-cloud (zit op AWS) te sturen.
Ik vind het erg fijn dat Volvo cars.

Die tips van Gouwe lijken me prima en helpen die helaas niet, dan kan ff naar de dealer, die schijnen ook wel e.e.a te kunnen resetten voor activatie problemen.

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 30.10.2023 - 19:11
door V70Rene
Is er nog iemand anders ( oude eigenaar ) gekoppeld aan de auto. Ik zou eens informeren bij de Volvo helpdesk of dat mogelijk is 🙂..Ik heb dat gehad met een VW Passat - heeft een jaar geduurd via backlock en helpdesk om het op te lossen ! 🤯.. was om gek van te worden.

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 30.10.2023 - 19:32
door Rogier64
Wellicht een software-update nodig? https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 515f583d85

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 07.11.2023 - 15:10
door mltvolvo
Dit kan een Volvo dealer toch gewoon regelen inzake van activeren en anders kan deze Volvo NL inschakelen.
Mocht de vorige eigenaar nog gekoppeld zijn met de app, dan kan Volvo NL dit zeker resetten.

Of is het al opgelost?

Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Geplaatst: 06.02.2025 - 15:00
door ArnoudW
Ik hen zelfde issue. Fabriek reset, auto netjes via dealer aangemeld, pincode, simkaart er in, maar app koppelen aan auto ho maar. Ik zal eens testen met een hotspot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk