V60 koffer opent niet

Plaats reactie
pjdegeest
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.10.2023 - 18:11

De koffer van mijn Volvo V60 gaat niet meer open. Ik vermoed dat de microswitch in het onderdeel van de foto in bijlage defect is. Ik heb een vervangstuk gevonden bij een autosloperij. Maar... het lukt me niet om langs binnen van de auto de kofferbekleding te verwijderen. Dit is nodig om het onderdeel te monteren. Heeft hier iemand tips voor? Dankjewel!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
redracer
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

waarom denk je die microswitch? Kan meerdere oorzaken hebben , heb zelf eens een doorgeschuurde massakabel gehad bijvoorbeeld en dan doet hij ook niks . Heb je toevallig de melding dat hij open staat maar niet is?
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Met VIDA of een deftige diagnose apparaat zou je kunnen proberen om de slotmodule te triggeren.
Dan weet je ineens ook zeker of het de microswitch is die defect is of iets in de bekabeling.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
pjdegeest
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.10.2023 - 18:11

Ik krijg geen melding dat de koffer open staat terwijl dat niet zo is. En 'k heb een eenvoudig diagnose apparaat, maar daarop krijg ik geen melding.
Weet iemand van jullie of er een noodoplossing is om de koffer langs binnen te openen?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6960
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gevonden op internet (is vertaald vanuit andere taal dus zinnen zijn hier en daar wat ‘vreemd’):

HOE KOFFERBAK VOLVO V60 VAN BINNENUIT OPENEN?
Na het onderzoeken van de verschillende oorzaken waarom u dat zou kunnen doen de kofferbak van uw Volvo V60 van binnenuit wilt openen, zullen we uitleggen hoe het in de praktijk moet.

U wordt er misschien niet over geïnformeerd, maar er zit een interne handgreep op uw kofferbak, die er is voor de veiligheid. Dit handvat is verborgen en de meeste mensen worden niet eens op de hoogte gebracht van het bestaan ​​ervan. Het is echter de hendel waarmee u de kofferbak van uw Volvo V60 vanuit de passagiersruimte kunt openen. Om deze 'handgreep' te ontdekken, moet je op de achterbank gaan zitten (aarzel niet om hem neer te klappen voor meer ruimte), en bij het kofferslot van je Volvo V60 (midden van de achterklep) moet verwijder een plastic deksel om het hele slot te zien verschijnen. Zodra dit is gebeurd, zou u dat moeten doen identificeer een soort hendel waarmee u, eenmaal geactiveerd, de achterklep van uw Volvo V60 van binnenuit kunt openen. Maar wees voorzichtig, op veel modellen is het zo dat als deze hendel in de open positie blijft, u uw kofferbak niet kunt vergrendelen wanneer u uw auto vergrendelt met het centrale vergrendelingssysteem. Zorg er dus voor dat u hem weer op zijn plaats zet zodra u uw kofferbak sluit.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
pjdegeest
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.10.2023 - 18:11

Het probleem is ondertussen opgelost. In het slot van het kofferdeksel zit een kleine inkeping in het plastic (zie foto). Als je daar met een fijne schroevendraaier het plastic doorduwt, dan kan je het mechanisme manueel activeren en het slot langs binnen openen.
Dan kan je makkelijk de binnenbekleding eraf halen en langs binnen het onderdeel waarin de knop zit om de koffer te openen (waar de letters VOLVO in het groot langs buiten opstaan) verwijderen. Zie foto's.

Het probleem was idd de microswitch en de koffer gaat terug open. Goed gegokt dus :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”