300mm schijven vooraan V40 D2 R-Design MY2017

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
woutervddn
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07.10.2023 - 22:03

Hey All

Deze 'slimme' kop heeft vorig jaar voor het eerst zelf z'n onderhoud en remmen gedaan. (nieuwe woonst met grote garage en zelfs een smeerput)
Ging feilloos, nog extra gelukje: de schijven vooraan waren zelfs nog goed genoeg om ze niet mee te vervangen.
Ik had ze uiteraard wel al besteld want ik dacht dat ze ook al op waren.

Fast forward naar vandaag, de schijven vooraan dienen vervangen te worden.
Verwijderen van het eerste wiel, remklauw en beugel gaan vlekkeloos. Ik plaats de nieuwe schijf, en het ziet er goed uit.
Ik plaats de remklauw beugel en de gaten lijken niet helemaal uit te komen. Ik bekijk nog eens of ik hem toch niet ondersteboven of zo moet, maar nee... dat is het niet.

En toen vergeleek ik de nieuwe schijf met de oude... 278 en 300mm zijn dus echt niet hetzelfde, maar lijken toch wel hard op elkaar.
Long story short, ik heb 2x 300mm schijven van Bosch liggen die ik niet meer kan terugsturen. https://www.autodoc.be/bosch/8166692

Als ik het goed heb, zijn de klauwen voor 278 en 300mm wel identiek, maar moet de beugel vervangen worden. Deze vind ik precies nergens meer?
Iemand een link?

Als ik nergens nieuwe klauwbeugels vind voor 300mm, zit ik dus met een paar waar ik zelf niets mee ben.
Kan ik er iemand anders hier dan een plezier mee doen? Mogen in dat geval wel weg voor een paar biertjes.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27687
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als je de brackets vlot wil hebben zou ik een dealer contacten.
Wellicht dat een demontagebedrijf ze ook nog wel heeft liggen.

Ik kon bij mijn S60 met zo'n zelfde wissel een jaar of 7 terug de oude brackets retour sturen naar de verkopende partij en kreeg er nog een paar euro voor terug.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “V40”