S60 vergelijken oude en nieuw type

Plaats reactie
Nieuweling
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 03.06.2010 - 20:17

Hoi,
Ik rij sinds jaren een volvo s60 uit 2001 met de sterke 2.4 motor benzine.
Ik heb mijn oog laten vallen op een volvo s60 uit 2011 met een 1.6 motor.

Vraag is dan ook zal ik spijt krijgen betreft de betrouwbaarheid , terug gang van 2.4 naar 1.6 etc etc

Wie heeft deze ervaring en kan me vertellen kf de nieuwe type volvo s60 een net zo betrouwbare auto is als mijn voorganger
PepijnZ
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 18.05.2013 - 12:29

Ik heb een min-of-meer vergelijkbare situatie gehad. Mijn vorige Volvo betrof een S60 2.4T uit 2000 en nu een V60 2.T uit 2011.
Ondanks dat ik de V nu al ruim 2 jaar heb mis ik de oude S60 af en toe nog wel. Dat zijn gewoon zeer goede auto's. Evengoed was het verbruik van die auto wel erg hoog. 1:7,5 tot 1:8 omdat we veel in de stad reden. Echter de 5 cilinder roffel maakte erg veel goed.
De V60 is duidelijk van een nieuwe kaliber. De 11 jaar aan ontwikkeling merk je aan alle kanten. Qua vermogen ben ik 3 pk vooruit gegaan, van 200 naar 203 pk. Het koppel is ook wat omhoog gegaan (ik dacht van 285 naar iets van 300 Nm). Ik vind de V60 echt fantastisch rijden, het verbruik is lager er is veel meer luxe aan boord maar de S60 is en blijft een auto waar ik heel goede herinneringen aan over heb gehouden.
Qua betrouwbaarheid is er weinig beter te vinden dan de 2.4 benzine blokken (140, 170 of 200 pk) van Volvo uit de eerste jaren. Hoe betrouwbaar de 1.6 is weet ik niet. Als het een Ford blok is, zit dat volgens mij wel goed. De automaten van Ford (Powershift) zijn discutabel en zitten in de basis eigenlijk slecht in elkaar.
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 324
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Ik heb ruim 9 jaar een V70 met 2.4 (140pk) gehad en nu ook ruim 9 jaar een v70 met een 1.6 T4 (180pk). Beide handgeschakeld.