Benzinepomp XC70

Plaats reactie
MartinXC702004
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24.10.2023 - 14:46

Helaas blijkt de benzinepomp van m'n XC70 te lekken, behoorlijke benzinelucht in en om de auto en ondanks veel op LPG rijden daalt het benzinepeil redelijk snel. Tijd voor een nieuwe of andere pomp dus. Een gebruikte kost nog geen 100 euro en een nieuwe (Bosch) al gauw 400 euro heb ik me laten vertellen. De vraag is, wat is nu wijsheid, een nieuwe of gebruikte pomp?

Schijnt redelijk wat werk te zijn en natuurlijk heb je bij een gebruikte pomp het risico dat 'ie niet superlang mee gaat. De huidige pomp is waarschijnlijk nog de eerste en die heeft het 4 ton volgehouden dus ik denk dan, een gebruikte zal het misschien 2 jaar volhouden, zien we daarna wel weer.

Graag jullie mening hierover. Wanneer jullie iemand met Volvo sleutelervaring weten die bereid is de pomp te monteren hoor ik het ook heel graag. Wachttijden bij de garages lopen momenteel nogal op en bij langere ritten is die benzinelucht inmiddels behoorlijk storend.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Een gebruikte pomp is leuk qua prijs, maar wat als die er over een half jaar ook mee stopt?

Overigens zie ik nieuwe pompen voor aanzienlijk minder geld?
Hella: https://www.autodoc.nl/hella/15801862?u ... gKnx_D_BwE
Bosch: https://www.autodoc.nl/bosch/1187287?ut ... gIlpvD_BwE

Het vervangen van de pomp is niet heel moeilijk om zelf te doen denk ik. Er zijn duidelijke filmpjes van te vinden:

2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
MartinXC702004
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24.10.2023 - 14:46

Inderdaad, dat soort prijzen zie ik ook en toch krijg ik vanuit meerdere garages prijzen van rond de 400 euro te horen. Als ik voor 150 euro een nieuwe kan kopen doe ik dat natuurlijk liever dan een gebruikte voor 100 euro. Er zelf aan beginnen durf ik niet, als het misgaat ben ik niet meer mobiel en dat kan ik me niet veroorloven. Zie dan maar eens iemand te vinden en die bij mij thuis de klus komt afmaken.

Kortom, op zoek naar iemand die een andere benzinepomp kan monteren (een voordelige nieuwe of eventueel een goede gebruikte) op korte termijn. Belangrijk om te weten, blijkbaar is 2004 een overgangsjaar dus je weet pas welke pomp is gemonteerd als de pomp zelf in zicht is.

Daarnaast de vraag, is revisie van een brandstofpomp nog een optie?
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

2019 zelfde bij mijn vorige auto. 847 euro's bij de dealer.
Uiteraard schrok ik van de prijs maar nu ik het filmpje gezien heb, snap ik dat heel goed.
Overigens had ik dit karwei niet zelf kunnen en vooral durven klaren.
Ja, als probeersel op een sloopauto, met het juiste gereedschap en vooral een gebruiksaanwijzing / deze video.
mrsillywalks
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09.09.2016 - 12:22

Is het niet de benzine halsleiding rubber wat gescheurd is? Stinkt ook erg naar benzine en met de E10 drogen ze snel uit.
MartinXC702004
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24.10.2023 - 14:46

Het was echt de benzinepomp, hij is vrijdag vervangen. Maar blijkbaar hadden de garagist en ik een misverstand over de kosten. Krap 460 euro afgerekend voor een nieuwe pomp inclusief montage. Dus die indicatie 400 ex btw was pomp en montage.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”