Als antwoord op de sterke vraag naar de EX30, heeft Volvo Cars beslist dat het in 2025 de nieuwe volledig elektrische SUV ook zal bouwen in zijn fabriek in Gent, dit om de productiecapaciteit voor deze populaire kleine SUV uit te breiden.
Als reactie op de grote vraag naar de auto heeft Volvo Cars besloten om de nieuwe volledig elektrische Volvo EX30 vanaf 2025 in de fabriek in Gent (België) te gaan bouwen, waardoor de productiecapaciteit voor de befaamde compacte SUV wordt uitgebreid.
De Volvo EX30 werd eerder dit jaar onder veel enthousiasme onthuld en heeft al verschillende belangrijke prijzen gewonnen, waaronder The Sun Car of the Year en de Small SUV/Crossover of the Year award van de Sunday Times.
De productie van de Volvo EX30 is eerder dit najaar gestart in Zhangjiakou, China, en de eerste auto's staan gepland voor later dit jaar. De beslissing om de EX30 ook in Gent te bouwen, verhoogt de productiecapaciteit voor de verwachte vraag naar de Volvo EX30 in Europa en voor wereldwijde export en weerspiegelt de ambitie van Volvo Cars om zijn auto's zoveel mogelijk daar te bouwen waar ze verkocht worden.
Het besluit voegt ook productieflexibiliteit toe voor wat volgens het bedrijf de komende jaren een van de best verkopende modellen zal worden. Deze aanpak is een beproefd concept voor Volvo Cars, dat zijn best verkopende XC60 en XC40 zowel in Europa als in China bouwt.
"Onze ambitie is om de EX30 over de hele wereld te verkopen tegen een aantrekkelijke prijs, zodat meer mensen de overstap naar het rijden in een elektrische Volvo kunnen maken en tegelijkertijd kunnen bijdragen aan de marges van het bedrijf", zegt Jim Rowan, chief executive van Volvo Cars. "Het is een logische stap om de productie in Gent uit te breiden, omdat we willen inspelen op de sterke wereldwijde vraag naar onze geweldige compacte elektrische SUV."
Volvo Cars heeft een van de meest ambitieuze elektrificatieplannen in de auto-industrie en wil tegen 2030 alleen nog volledig elektrische auto's verkopen. Halverwege dit decennium wil Volvo al de helft van zijn wereldwijde verkoopvolume uit volledig elektrische auto's laten bestaan. De EX30 speelt een cruciale rol in deze plannen, omdat Volvo Cars verwacht dat deze auto aanzienlijk zal bijdragen aan haar groei- en rendementsdoelstellingen. Dit maakt de EX30 tot een hoeksteen van Volvo Cars' voortdurende strategische transformatie.
Samen met de XC40 en C40 op de productielijn in Gent is de EX30 het derde volledig elektrische model van Volvo dat in Europa wordt geproduceerd. Dit versterkt de productiecapaciteiten voor elektrische auto's van Volvo Cars in de regio en onderstreept de belangrijke rol van de Gentse fabriek in de elektrificatiestrategie van het bedrijf.
EX30 wordt ook in Gent gebouwd
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ Berichten over de werking van Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Aanbiedingen van Sponsors
- ↳ FAQ over het forum
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 480
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2007
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2007
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- Volvo's in bedrijf
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips