C70 accu ontkoppeld, alarm blijft afgaan

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvofreak
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 02.03.2005 - 20:58

Beste Volvo kenners,
Mijn c70 uit 2004 staat in de winterstalling. Aangezien het een nieuwe stalling is en de accu niet aan een druppel ladder kan dacht ik vandaag laat ik de accu eruit halen. Aangezien deze al wat issues gaf afgelopen zomer doordat er weinig mee gereden was was hij na 4 weken stilstaan leeg.

Nadat de polen losgekoppeld waren begon het alarm als een gek te looien en dit stopte dus niet meer echt op geen manier. Accu er weer op, jumpstarter gepakt en auto aangezet maar het alarm bleef maar loeien. Uiteindelijk de zekering eruit gehaald en het hield op.

Eerst even wat proberen te leren. Wat had ik moeten doen om te voorkomen dat het alarm afging?

Hoe kan ik van het voorjaar er weer een accu indoen en voorkomen dat ik het alarm er niet afkrijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ps auto staat in een parkeergarage dus heb geen oren meer over nadat het alarm daarbinnen afgingen en niet meer stopte haha
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

Ik zou volgende keer (1) gehoorbescherming opzetten en (2) proberen met de afstandsbediening het alarm uit te zetten als het begint te loeien.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24362
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

het alarm gaat af omdat de voeding (de accu) losgekoppeld wordt. In de accu zit een batterij die dat regelt. Dit allemaal om tegen te gaan dat het alarm door loskoppelen accu het stilzwijgen opgelegd kan worden. Het alarm uitzetten met afstandsbediening kan helpen, toen ik mijn accu verving had ik eerst de auto met de AB geopend en dus alarm uit gezet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
volvofreak
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 02.03.2005 - 20:58

Als ik van het voorjaar de nieuwe accu ga plaatsen maar weer even proberen. Zolang de zekering van het alarm er niet inzit gaat deze sowieso niet af. Misschien eerst maar even naar buiten rijden voordat de zekering van het alarm er weer ingaat.

Denk dat de combi van de bijna lege accu, misschien ook wel een lege afstandsbediening (deze reageerde namelijk nergens op) deze chaos heeft veroorzaakt. Accu is in ieder geval afgekoppeld dus de c70 kan de winter weer door.

Thanks voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”