Dat dus! En daarom ben ik zeer tevreden, met mijn bijna compleet uitgeruste XC40. Die EX30 zal begin januari in Halsteren zijn. Ik heb me opgegeven voor een proefrit. Maar de EX30 is aanzienlijk kleiner, zwaarder, en volledig elektrisch. En "lager"dan de XC40, dus ik zou zeker weer voor een XC40 gaan, ipv de EX30. De EX 30 an sich, is een schitterende Volvo. Dat staat!
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Rogier64
- 4th Gear member
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Ha ja, ik zie het, je hebt helemaal gelijk. Op de full electric is vrijwel niets mogelijk op winterwielen na volgens de internet configurator.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Op duurdere versies, kan je soms achteraf nog wat laten inbouwen. Maar op een Essential, is bijna niks meer mogelijk achteraf. En hoe verder de tijd vordert, hoe kleiner de keuze.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ja, hoe minder mogelijkheden hoe minder kosten er gemaakt hoeven te worden en dus hoe lager de nieuwprijs kan zijn. Allemaal keuzes gemaakt door de importeur, denk ik zo.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Ik heb in mei 2023 de XC40 Recharge Essential besteld, rij nu de XC40 T2 business pro, vergelijkbaar met Plus
Overigens is de fabricage week zonder mij te informeren verplaatst van eind december naar eind januari.
Ik kon wel de inklapbare trekhaak bijbestellen en extra getint glas doen we net als huidige auto met professioneel aangebrachte folie.
Essential is feitelijk de Core zonder park assist vooraan, achteraan en camera zijn er uiteraard wel.
Daar heb ik wel 6.500 korting voor over. Prijsverschil met de Plus is dan zelfs ongeveer 10K!
Voor de dealer ook even slikken: de Essential wordt om onder de 45k subsidiegrens te komen netto geprijsd: nul marge, desondanks nette inruilprijs.
Wat “mis” ik dan naast parksensoren voor?
Adaptieve CC en Pilot assist, die werken in mijn BPro prima, bij de Recharge vond ik in de proefrit autopilot naast verstopt in menu (is nu na update terug op stuur) en ACC minder effectief dan huidige auto, en je kunt ook niet meer kiezen voor normale CC.
Achterklep met hand ipv elektrisch openen is overkomelijke luxe
Lakkeuze beperkt tot Silver Dawn metallic, even nog gedacht dak te wrappen maar laten vallen.
En weinig concurrentie in SUV premium segment met 69kw accu voor 42K netto
Wat zijn pluspunten:
10K besparing t.o.v. Recharge Plus (incl 2950 Sepp subsidie)
3 jaar garantie en onderhoud (koste mij elk jaar 500 jaarbeurt)
2024 geen, 2025 25% MRB en verwacht 2026 50% tarief als fiscale stimulans
Elektrisch laden goedkoper dan tanken, mooie saldering compensatie beter dan teruglevering zonnepanelen icm dynamisch contract.
Kortom ik ben blij met mijn keuze en niet het gevoel te moeten blijven “hangen” in een uitgekleed model zonder luxe.
Overigens is de fabricage week zonder mij te informeren verplaatst van eind december naar eind januari.
Ik kon wel de inklapbare trekhaak bijbestellen en extra getint glas doen we net als huidige auto met professioneel aangebrachte folie.
Essential is feitelijk de Core zonder park assist vooraan, achteraan en camera zijn er uiteraard wel.
Daar heb ik wel 6.500 korting voor over. Prijsverschil met de Plus is dan zelfs ongeveer 10K!
Voor de dealer ook even slikken: de Essential wordt om onder de 45k subsidiegrens te komen netto geprijsd: nul marge, desondanks nette inruilprijs.
Wat “mis” ik dan naast parksensoren voor?
Adaptieve CC en Pilot assist, die werken in mijn BPro prima, bij de Recharge vond ik in de proefrit autopilot naast verstopt in menu (is nu na update terug op stuur) en ACC minder effectief dan huidige auto, en je kunt ook niet meer kiezen voor normale CC.
Achterklep met hand ipv elektrisch openen is overkomelijke luxe
Lakkeuze beperkt tot Silver Dawn metallic, even nog gedacht dak te wrappen maar laten vallen.
En weinig concurrentie in SUV premium segment met 69kw accu voor 42K netto
Wat zijn pluspunten:
10K besparing t.o.v. Recharge Plus (incl 2950 Sepp subsidie)
3 jaar garantie en onderhoud (koste mij elk jaar 500 jaarbeurt)
2024 geen, 2025 25% MRB en verwacht 2026 50% tarief als fiscale stimulans
Elektrisch laden goedkoper dan tanken, mooie saldering compensatie beter dan teruglevering zonnepanelen icm dynamisch contract.
Kortom ik ben blij met mijn keuze en niet het gevoel te moeten blijven “hangen” in een uitgekleed model zonder luxe.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Vrijdag is de Essential geleverd
natuurlijk MET parkeer camera
zag in de software release dat het probleem is opgelost van te weinig zicht bij duisternis , en zelf ook ervaren dat dit prima werkt bij schemer en nacht situaties
natuurlijk MET parkeer camera
zag in de software release dat het probleem is opgelost van te weinig zicht bij duisternis , en zelf ook ervaren dat dit prima werkt bij schemer en nacht situaties
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn