V60 TE/recharge schokbrekers
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Ik rij nu een kleine 2 jaar rond met mijn V60 T6 twin engine. Hij rijdt erg lekker maar ik zou hem graag wat sportiever geveerd willen hebben. Ik ben niet direct op zoek naar een verlaging dus ik was van plan om alleen de schokbrekers te vervangen. Helaas kan ik op de site van Koni en Bilstein geen passende sets vinden. Bestaan er aftermarket schokbrekers voor de modellen?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- Cuprani
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14.09.2016 - 22:49
- Locatie: Rotterdam
Er zijn maar weinig fabrikanten die zich wagen aan een (sportiever) onderstel voor de Volvo, enerzijds omdat de gemiddelde Volvo rijder een ander publiek is als de gemiddelde Audi/BMW enz rijder (dus kleine afzetmarkt). Anderzijds omdat de Volvo een nogal aparte achterwielophanging heeft (dwars geplaatste dempers met als doel meer kofferbak ruimte / laadbreedte.)
Dat geldt dus voor zowel het 60 als 90 platform.
Ik ben hier ook naar op zoek, maar dan met de verlaging voor een XC60, maar ik vind de verlagingsveren van Heico veel te duur.
Enige optie die dan over blijft is de veren van Eibach (kosten 1/3e van Heico met hetzelfde resultaat). Maar dat is voor jou dus geen optie omdat je geen verlaging wil.
De mooiste optie is op zoek gaan naar een Ohlins onderstel van de Polestar Engineered uitvoering, maar ik denk eigenlijk dat die tweedehands bijna nooit beschikbaar zijn, en nieuw onbetaalbaar zijn. De Polestar Engineerd uitvoeringen zijn ook voorzien van een veerpootbrug om body-rol aan de voorzijde te beperken.
Die veerpootbrug kan je gewoon in de v-store vinden, en kost dacht ik (uit mn hoofd) 450 euro ex montage.
Alleen wanneer je een auto aan de voorzijde stijver maakt (en niks aan de achterzijde veranderd), dan maak je de auto ook meer onderstuurd dan overstuurd.
En dat op een auto die van nature al licht onderstuurd is.
Op circuit zal een auto met minder body-rol een meer vertrouwd gevoel geven (wanneer je over een biljartlaken van asfalt rijdt)
Op de openbare weg, (waar je op de snelweg hobbels hebt in de bochten waar je lekker met 140+ doorheen wil hangen), wil je juist dat de auto niet te stijf wordt.
Een te stijve auto zal hier de oneffenheden ook meer doorgeven in het stuur en juist een averechts effect hebben op het vertrouwde gevoel in de bocht.
Een sportiever onderstel biedt zeker voordelen, maar zoek dan wel iets wat in balans blijft (dus compleet).
Ben bang dat de enige realistische optie die dan overblijft toch met verlaging is dmv iets stijvere veren.
Dat geldt dus voor zowel het 60 als 90 platform.
Ik ben hier ook naar op zoek, maar dan met de verlaging voor een XC60, maar ik vind de verlagingsveren van Heico veel te duur.
Enige optie die dan over blijft is de veren van Eibach (kosten 1/3e van Heico met hetzelfde resultaat). Maar dat is voor jou dus geen optie omdat je geen verlaging wil.
De mooiste optie is op zoek gaan naar een Ohlins onderstel van de Polestar Engineered uitvoering, maar ik denk eigenlijk dat die tweedehands bijna nooit beschikbaar zijn, en nieuw onbetaalbaar zijn. De Polestar Engineerd uitvoeringen zijn ook voorzien van een veerpootbrug om body-rol aan de voorzijde te beperken.
Die veerpootbrug kan je gewoon in de v-store vinden, en kost dacht ik (uit mn hoofd) 450 euro ex montage.
Alleen wanneer je een auto aan de voorzijde stijver maakt (en niks aan de achterzijde veranderd), dan maak je de auto ook meer onderstuurd dan overstuurd.
En dat op een auto die van nature al licht onderstuurd is.
Op circuit zal een auto met minder body-rol een meer vertrouwd gevoel geven (wanneer je over een biljartlaken van asfalt rijdt)
Op de openbare weg, (waar je op de snelweg hobbels hebt in de bochten waar je lekker met 140+ doorheen wil hangen), wil je juist dat de auto niet te stijf wordt.
Een te stijve auto zal hier de oneffenheden ook meer doorgeven in het stuur en juist een averechts effect hebben op het vertrouwde gevoel in de bocht.
Een sportiever onderstel biedt zeker voordelen, maar zoek dan wel iets wat in balans blijft (dus compleet).
Ben bang dat de enige realistische optie die dan overblijft toch met verlaging is dmv iets stijvere veren.
'02 V70 2.4i 170pk
'22 XC60 T8 Ultimate Dark Long Range 455pk
'22 XC60 T8 Ultimate Dark Long Range 455pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Bedankt voor de reactie, ik heb een aantal leveranciers aangeschreven om te vragen of er nog zaken in ontwikkeling zijn.
Momenteel rij ik al met de Polestar veerpootbrug die het bochtenwerk al enigszins verbeterd. Wellicht is het interessant om ook de achterste anti roll Bar te vervangen?
Op mijn vorige auto's altijd met verlagingsveren gereden met veel plezier(op drempels na) misschien moet ik hier toch maar nog een keer aan geloven...
Momenteel rij ik al met de Polestar veerpootbrug die het bochtenwerk al enigszins verbeterd. Wellicht is het interessant om ook de achterste anti roll Bar te vervangen?
Op mijn vorige auto's altijd met verlagingsveren gereden met veel plezier(op drempels na) misschien moet ik hier toch maar nog een keer aan geloven...
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Denk dat er echt wel iets te vinden moet zijn.
Anders naar een grotere velgmaat met een stijvere band?
Anders naar een grotere velgmaat met een stijvere band?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Voor de 90 serie zijn er B6 dempers van Bilstein.
Deze worden in serie gemaakt en heel vaak uitverkocht.
Ik heb ze een half jaar onder de V90 gehad en asfalt wegen, lange doordraaiers, zuid Duitse snelwegen kunnen in hoog tempo genomen worden, auto is perfect te plaatsen en je voelt precies wat de auto en onderstel doet.
Maaarrrrr, het ging mij na een halfjaar zo tegen staan dat ik totaal geen comfort meer in de auto had dat ze er onderweg zijn gegaan en voor de B4 ben gegaan.
Die straffe demping is er altijd en overal, op klinkerwegen schud het door de auto en het onderstel vangt de gaten niet op, dat doet de auto en als ingezetene voel je dat, ik vond het helemaal niets na een tijdje.
Maar op de afritten van de snelweg rijdt je anderen wel zoek..
Deze worden in serie gemaakt en heel vaak uitverkocht.
Ik heb ze een half jaar onder de V90 gehad en asfalt wegen, lange doordraaiers, zuid Duitse snelwegen kunnen in hoog tempo genomen worden, auto is perfect te plaatsen en je voelt precies wat de auto en onderstel doet.
Maaarrrrr, het ging mij na een halfjaar zo tegen staan dat ik totaal geen comfort meer in de auto had dat ze er onderweg zijn gegaan en voor de B4 ben gegaan.
Die straffe demping is er altijd en overal, op klinkerwegen schud het door de auto en het onderstel vangt de gaten niet op, dat doet de auto en als ingezetene voel je dat, ik vond het helemaal niets na een tijdje.
Maar op de afritten van de snelweg rijdt je anderen wel zoek..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Geen Bilsteins voor de T6/T8/Recharge modellen, wel voor de T4, T5 en diesels. Dat zal met de 90-serie wel net zo zijn.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Ik rij al met 19(winter) en 20 inch velgen(zomer) om het deinen wat tegen te gaan. Maar mis toch wat sportiever rij gedrag. Ik heb een tweede hands Ohlin set gevonden maar die vind ik eigenlijk veel te duur(€3800,-)
Ben momenteel aan het mailen met Bilstein ik zie namelijk op diverse sites dat er wel een B6 set beschikbaar is(bv op autodoc) maar wil dit eerst geverifieerd hebben door Bilstein zelf
Ben momenteel aan het mailen met Bilstein ik zie namelijk op diverse sites dat er wel een B6 set beschikbaar is(bv op autodoc) maar wil dit eerst geverifieerd hebben door Bilstein zelf
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Net nog een interessant stukje gelezen op swedespeed:
https://www.swedespeed.com/threads/fact ... ns.638755/
De stabilisatorstang achter is nu 22mm dik, dus heb er net een besteld van 23mm dik. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen
https://www.swedespeed.com/threads/fact ... ns.638755/
De stabilisatorstang achter is nu 22mm dik, dus heb er net een besteld van 23mm dik. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je zou Merwede eens kunnen benaderen of zij geen veren kunnen leveren.
Dit is een Nederlands bedrijf waar ze veren op "maat" maken. Ik had ze destijds onder een circuit auto en was zeer tevreden.
Dit is een Nederlands bedrijf waar ze veren op "maat" maken. Ik had ze destijds onder een circuit auto en was zeer tevreden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met een set Koni of Bilstein B6 dempers doe je dat net zo goed.
Mochten er dus geen andere dempers zijn is er in ieder geval nog een manier om het veerkarakter een beetje aan te passen.
Mochten er dus geen andere dempers zijn is er in ieder geval nog een manier om het veerkarakter een beetje aan te passen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Want? Een veer haal je los als je schokdempers vervangt.
Ook qua eigenschappen kan je jezelf goed inlezen zodat deze precies doen wat je verwacht.
Ook qua eigenschappen kan je jezelf goed inlezen zodat deze precies doen wat je verwacht.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
De grootste verandering haal je toch echt met andere demping.
Waarbij veren en dempers wel een beetje op elkaar afgestemd moeten zijn.
Waarbij veren en dempers wel een beetje op elkaar afgestemd moeten zijn.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is inderdaad de ideale wereld, maar stel dat er echt geen aftermarket dempers te krijgen zijn is dit nog een manier om de eigenschappen van het onderstel iets te veranderen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Thanks, ik zal ze eens benaderen.
Klopt, maar dat is het doel.
Heb inmiddels ook 2 tweede hands Ohlin setjes gevonden. Maar beide hebben nog een astronomische aanschafwaarde...
Ook contact gehad met BC racing, hun BR schroefset zou ook onder de PHEV passen:
https://bcracingshop.com/products/bc-ra ... b5~yr_2019
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
BC Racing maakt wel hele mooie spullen.
Geven zij nog aan dat er iets specifiek is voor de Phev of zijn deze gelijk aan de sets voor de uitvoeringen met enkel een verbrandingsmotor?
Geven zij nog aan dat er iets specifiek is voor de Phev of zijn deze gelijk aan de sets voor de uitvoeringen met enkel een verbrandingsmotor?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Vandaag de 22mm stabilisatorstang achter omgewisseld voor een 23mm stang van de V90. Past prima, de klus duurde ongeveer 90min(zonder brug) Heb net een kort ritje gedaan maar helaas leent het weer er zich op het moment niet voor om sportief te rijden
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS