Polestar voor de T8 2022+ (MY23+) z'n geld waard?

In dit board alles over alle Volvo's met Polestar tuning, zowel af fabriek als naderhand getuned.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cuprani
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14.09.2016 - 22:49
Locatie: Rotterdam

Ik heb het complete Polestar deel van het forum doorgelezen, en ook al het eea gebruikerservaringen over de T8 recharge gelezen, maar die gaan allemaal over de PRE 2022 modellen.

Zijn er ook ervaringen bekend met de Polestar optimalisatie specifiek voor de T8 MY23 modellen? (Dus de 455 PK Long Range).

En dan vooral met de optimalisatie (niet de fabrieksaf engineered modellen). Dus iemand die echt het verschil kan delen tussen vóór en na.

Bij dit model krijg je geen vermogenstoename. Het verschil zit hem dus vooral in de automaat waarschijnlijk, of is er bijvoorbeeld echt meer koppel beschikbaar in het middengebied van het toerenbereik van de motor? En veranderd het stuurgedrag wezenlijk door zwaardere/minder bekrachtiging in de Polestar stand?
'02 V70 2.4i 170pk
'22 XC60 T8 Ultimate Dark Long Range 455pk
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4634
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Hier staat wat Polestar er zelf over zegt: https://engineered.polestar.com/nl/prod ... matic-2023
Ik denk dat er hier heel weinig mensen zijn die een MY23 hebben met optimalisatie, dus als jij het er op zet kun je je ervaringen hier delen :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Cuprani
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14.09.2016 - 22:49
Locatie: Rotterdam

Gouwe schreef: 28.12.2023 - 08:21 Hier staat wat Polestar er zelf over zegt: https://engineered.polestar.com/nl/prod ... matic-2023
Ik denk dat er hier heel weinig mensen zijn die een MY23 hebben met optimalisatie, dus als jij het er op zet kun je je ervaringen hier delen :-)
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar dat is allemaal commerciële praat :-)
Dus liever ontvang ik echte gebruikerservaringen.

Voordat ik mijn XC60 T8 kocht, had ik ook een V60 MY23 Polestar Engineered gereden. Die voelde toen echt veel sneller aan. Maar dat komt ook door de lichtere wielen, lager auto gewicht, minder luchtweerstand, strakkere vering dan de XC60, dus ja, niet een heel eerlijk vergelijk.

Maar dat gevoel ben ik wel weer naar op zoek, dus ik twijfel heel erg. Ik heb nog 33 dagen om te beslissen voordat de Polestar actie af loopt. Mocht ik er voor gaan, dan zal ik mijn ervaring zeker delen!

Ook bestaat er een kans dat ik over een jaar of 3 toch een keer de Heico tuning (naar 500PK) wil aanschaffen, en denk dat het dan ook wel gunstig is als de bak dan efficiënter schakelt, en meer gericht is op sportief rijgedrag. Maarja, als je de bedragen van Polestar + Heico tuning bij elkaar optelt en alles relativeert, dan denk je ook, waar doe ik het voor..
'02 V70 2.4i 170pk
'22 XC60 T8 Ultimate Dark Long Range 455pk
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Polestar tuning”