Hemel vervangen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jgvdv
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 20.06.2006 - 00:10

Aan de heren en dames hier een vraag.
Als ik de hemel van de auto ga vervangen , hoe vervang ik het gedeelte van het schuifdak (de "schuif") of te wel afdekking oid weet niet hoe ik het zo gauw moete noemen.
moet je het hele schuifdak demonteren of is er een andere optie?

groet jangeert
V60 D6 2014
V60 D6 2013
Jerry990
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 20.03.2018 - 08:16

Ik heb het van de zomer gedaan.
Zelf ook een open dakje en heb nu een mooie zwarte!

Het schuifdeel is wat tricky. Nadat de hemel eruit is kom je bij het schuifdeel uit. In de sliders naar achter toe zitten 2 stoppen. Dat vergt een heel klein beetje sloopwerk totdat het schuifdeel er bij langs wil. Dat moest ik dus ook bij mijn eigen wagen doen.
Ik was even bang dat ie daardoor door zou schieten naar achteren, maar dat gebeurt niet.
Even pielen dus!

Groetjes!
Gebruikersavatar
jgvdv
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 20.06.2006 - 00:10

dat is hier ook de bedoeling een zwarte alleen zit die plaat er bijna nooit bij krijg je gelijk een heel schuifdak :( maar even nadenken wat te doen. Mijn eigen v60 heeft de zwarte hemel al :D
V60 D6 2014
V60 D6 2013
Jerry990
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 20.03.2018 - 08:16

Ik heb toen een ritje naar Deijne gemaakt in brabant. Daar heb ik bewust voor gekozen, want dan kon in hem er zelf uithalen en daarmee zien hoe het in elkaar zat. Eigenlijk goed te doen, alleen dus inderdaad het schuifgedeelte. Die kon ik daar dus gewoon ook meenemen!

Misschien eens bellen met Deijne of met Rima, dan kunnen ze je wel vertellen of er wat staat. Mooiste is eentje met intacte airbags en compleet. Die SIPS vervrommelt namelijk de zijkanten heel erg.

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”