Pagina 1 van 1

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 16:58
door Muktrans
Heb een XC40 2.0 AWD.
Momenteel verbruik 1 : 9,5
Is dit normaal in de winter met relatief veel korte afstanden ?

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 18:32
door Emmevi
Tja hoe kort is kort. Onze V60 doet op een afstand van 2km met 6 langzame bochten 1 op 7.9
Maar op een afstand van 31km met 19 langzame bochten/rotondes/verkeerslichten 1 op 18.2
De eerste kilometers na starten zal het verbruik sowieso hoger liggen dan wanneer het blok op temperatuur is

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 18:38
door Fredhead
Ik durf te zeggen dat dit normaal is, een motor wordt pas zuiniger als ie op bedrijfstemperatuur uur is en daarnaast heb je warmteverlies naar onder andere de kachel.

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 19:38
door lint
Is normaal verbruik bij veel korte ritten in dit jaargetijde.

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 19:41
door NielsPHEV
En dit is waarom een PHEV weldegelijk een mooi concept kan zijn

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 22:31
door Hans Eilander
Bij de laatste tankbeurt zit ik met mijn T2 op een verbruik van 1:15,6 (E5) bij een totaalstand van 40.800 km. Met temp rond de 10 gr, en stevige tot stormachtige wind de laatste tijd.

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 22:47
door AdB1955
Hans Eilander is die stormachtige wind dan tegen of mee hihi.. Maar zulk verbruik noteer ik ook met mijn T2, mits geen korte ritjes en een fluwelen rechter voet.. (PS 40.800 km gereden met een - gemiddelde - temperatuur van 10 graden???)

Verbruik

Geplaatst: 03.01.2024 - 23:28
door Arjan voortman
De mijne t5 2019 4wd zuipt ook als n ketter rij meestal niet meer dan 20 km in de week dus ik blijf lachen

Verbruik

Geplaatst: 04.01.2024 - 06:49
door Fredhead
Zie daar ook direct de reden van het hoge verbruik

Verbruik

Geplaatst: 04.01.2024 - 08:58
door lint
Dan is een PHEV een verstandige keuze.

Verbruik

Geplaatst: 04.01.2024 - 14:49
door mtrc
Inderdaad PHEV is een prima keuze, maar dan moet je niet aan de paal moeten opladen.
Sinds 1 jan ineens een verhoging van 41 cent per Kwh naar 58 cent per Kwh en een starttarief van 35 cent :'(
Thuis opladen is geen optie omdat de auto niet voor de deur kan staan.
Dus het wordt meer tanken vrees ik.....

Verbruik

Geplaatst: 04.01.2024 - 17:14
door Hans Eilander
mtrc schreef: 04.01.2024 - 14:49 Inderdaad PHEV is een prima keuze, maar dan moet je niet aan de paal moeten opladen.
Bij mij zou voor de deur opladen in principe wel kunnen. Maar er zijn nog steeds geen zonnepanelen hier. En er moet dan wel eerst een laadpaal gemonteerd worden, of laadkabel via het stroomnet thuis. Wel gedacht aan een EX30. Maar ik begin er niet aan. Geen gezeik met stekkers en kabels. Nu in 5 min getankt, en weer een actieradius van 900 km. Nooit geen storing of problemen. Houden zo. Bovendien als ik het Volvo nieuws lees, rij ik nu al ruim 3 jaar in de zakenauto van het jaar 2024. :lol: :lol:

Verbruik

Geplaatst: 04.01.2024 - 18:49
door Rotterdam-Zuid
"Sinds 1 jan ineens een verhoging van 41 cent per Kwh naar 58 cent per Kwh en een starttarief van 35 cent :'("

Ik weet niet waar je woont, maar in Zuid-Holland heb je de zg " Zuid-Holland laadpas" via 50five.com.
In veel deelnemende gemeenten laad je voor 31ct/kWh zonder starttarief en zonder abonnement.
gratis aan te vragen..

Verbruik

Geplaatst: 04.01.2024 - 22:05
door Fredhead
Ik denk dat de TS z'n antwoord op de vraag wel heeft.
Voor verdere discussies over het verbruik van de XC40 of het vermelden hiervan kunnen we hier met z'n allen verder: viewtopic.php?t=85946