Fullscreen AC/AA op sensus - ISUDAR Update

MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

Beste,

Helaas is Apple carplay in het "oude" sensus niet fullscreen, en daar stoor ik me wel regelmatig aan. Nu heeft ISUDAR hier een module voor,
om het op te rekken naar fullscreen. Maar de eerste variant had een hoop gebreken/bugs en daardoor niet populair. Nu is er een ge-update variant, die volgens
een gebruiker op swedespeed, alle problemen heeft verholpen. Nu vind ik 1 ervaring een beetje weinig om overstag te gaan, nog even afwachten dus. Iemand hier die em toevallig al heeft?

Zie vanaf post #52
https://www.swedespeed.com/threads/full ... tby=oldest

https://www.isudar.com/en-nl/collection ... 9374655570

Afbeelding
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dank voor het delen en erg interessant.
Ik zie nog geen plaatjes van een fullscreen navigatiekaart, alleen een kaart op het halve Sensus scherm waarbij de andere helft gevuld is met "tegels" van bijvoorbeeld Spotify.

Is het mogelijk om het (bijna) complete scherm met een navigatiekaart te vullen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

raspaardje schreef: 08.01.2024 - 10:51 Dank voor het delen en erg interessant.
Ik zie nog geen plaatjes van een fullscreen navigatiekaart, alleen een kaart op het halve Sensus scherm waarbij de andere helft gevuld is met "tegels" van bijvoorbeeld Spotify.

Is het mogelijk om het (bijna) complete scherm met een navigatiekaart te vullen?
Ja, zie onderstaand filmpje vanaf 45 sec:

Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Blijkbaar is full screen navi mogelijk:
IMG_6163.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Thanks, filmpje (van de oude versie nog) had ik idd nog niet bekeken.
Ik ben benieuwd, bij tevreden gebruikers vind ik dit idd wel een upgrade waard.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4097
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Veelbelovend, zou nog mooier zijn als je onderaan de velden voor klimaatinstellingen kon blijven zien.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Veel andere merken moet je via een app-knop terug naar je auto instellingen. Dus als je hier met de home knop terug moet schakelen is best te overzien.

Ik zie tot nu toe nog weinig echte gebruikers ervaringen. Vooral of het heen en weer schakelen echt goed werkt. Of je nog steeds via USB audio (Sensus) kunt af spelen terwijl je op het hoofdscherm via CP/AA de infotainment bedient. Hoe het overschakelen tussen de cameras en deze module echt gaat. Hoe stabiel de (wireless?) connectie tussen telefoon en de unit percies is. Wat de beste plek voor het kastje zal zijn. Of de plek onder de passagiersstoel voor het aftappen van de HS en LS CAN bus de handigste plek is. Etc.

Ik heb het ding in het mandje liggen, maar wacht nog heel even om op 'buy' te klikken.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

Er zijn wat nieuwe filmpjes:
Demo:


Installatie-handleiding:


Tevens wat nieuwe ervaringen:
I just installed the new module/version in my 2019 V90 using the new instruction video, it was pretty straight forward. Two things are different for the V90 (and V60 I imagine): Taking off the screen and the cable routing/storing the module.

For the center screen, use this video instead. Taking off the panels was tricky (the video is also useless for that part), but what worked best was (a) getting some interior trim tools and (b) wedging them in from under the panels (rather than from above).

Cable routing was another issue and very different from the XC90: in the V90 there is zero room for the module under/in front of the center console. I ended up routing the cables through the dashboard and into the glovebox, connecting to the module that I put on the ledge where is normally the manual. There is an existing small opening at the top right of the glovebox which is big enough to route the cables through (after folding a lip). Even the CAN cable is long enough to go glovebox -> center display -> down through the center console -> under the passenger seat.

So far it works very well in terms of operation:
Full screen CarPlay is the best
My iPhone connects very quickly, even without installing the WiFi antenna. So far seems to have a very stable connection as well.
Right now my phone is also connected to the car via bluetooth and I use that to play music (operated via CarPlay). Seems to work fine, and it’s how ISUDAR says you should do it. Only caveat seems to be that I cannot hold the voice command button on the steering wheel to activate Siri, though saying “(Hey) Siri” works fine.
Audio/music controls work via steering wheel/volume knob and are quick (practically no lag). I guess that's expected as it's simply a 'stock' bluetooth connection.
Reverse camera shows up almost as fast as it would in its stock configuration, no issue there in terms of delay. Also it automatically switches back to CarPlay when putting it in P/D.
@arnoud I would just use it wirelessly and charge the phone via the existing USB ports in the car. But I can check later if connecting the phone directly to the module also charges the phone. This would (afaik) also work if you don’t have AA/CP installed in the car. As for the antenna, I will plug it in later but even without it, it works fine.

And one final issue: the center display restart loop-after-locking issue is also present for me. I’m in touch with ISUDAR and they are debugging it as we speak, hopefully they come with a solution soon. Keeping you posted.
De issues die er zijn worden actief opgepakt en opgelost. Komt deze week een update die issues oplost. Het lijkt er steeds meer op dat het straks een echt goed werkend systeem is.. Me happy.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mooie dingen, ik wacht wel nog even af voorat ik tot aankoop overga.
Camerazicht naar achteren schakelt direct weg indien de auto in P of D gezet wordt. Gebeurt dat ook bij het 360 graden camerabeeld?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

raspaardje schreef: 17.01.2024 - 16:50 Mooie dingen, ik wacht wel nog even af voorat ik tot aankoop overga.
Camerazicht naar achteren schakelt direct weg indien de auto in P of D gezet wordt. Gebeurt dat ook bij het 360 graden camerabeeld?
Yep, same.
360 camera werkt idd ook zo, zie eerste post onderaan:

https://www.swedespeed.com/threads/full ... ll.674620/
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

De vraag over het overschakelen van het camera beeld terug naar de CP/AA interface, is of het zich gedraagt zoals het in Sensus gebeurt (bij schakelen van R naar D blijft camera beeld aan, pas bij een bepaalde snelheid (iets van 10km/u) gaat het camera beeld uit en komt Sensus er weer in) of gaat het camera beeld direct uit als de bak naar D schakeld?

Ik gebruik het late schakelen van de camera regelmatig in krappe parkeergarages om mijn velgen heel te houden. Terwijl ik bij de slagboom sta even snel in de achteruit om de camera in te schakelen, en daarna de velgen uit de buurt houden van die gruwelijke randen met behulp van de camera beelden.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Exact, dat is super handig.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

arnoud schreef: 17.01.2024 - 22:53 De vraag over het overschakelen van het camera beeld terug naar de CP/AA interface, is of het zich gedraagt zoals het in Sensus gebeurt (bij schakelen van R naar D blijft camera beeld aan, pas bij een bepaalde snelheid (iets van 10km/u) gaat het camera beeld uit en komt Sensus er weer in) of gaat het camera beeld direct uit als de bak naar D schakeld?

Ik gebruik het late schakelen van de camera regelmatig in krappe parkeergarages om mijn velgen heel te houden. Terwijl ik bij de slagboom sta even snel in de achteruit om de camera in te schakelen, en daarna de velgen uit de buurt houden van die gruwelijke randen met behulp van de camera beelden.
In het "demo" filmpje lijkt het beeld direct terug te keren naar Carplay. Maar het zou kunnen dat als je de achteruit activeert vanuit sensus zelf, dus een keer op de homeknop drukken voordat je em in zn achteruit zet, dat ie dan wel vertraagd terugkeert.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Klopt het dat ik nog nergens beeldmateriaal heb kunnen zien van deze module icm de 360 graden camera?
Dat de weergave van de achteruitrijcamera direct overschakelt naar de module bij het inschakelen van een andere versnelling dan 'R' is helemaal prima natuurlijk. Doet Sensus dat ook eigenlijk?

Maar het in Sensus na activatie (via achteruit rijden of via de toets in het menu) blijven weergeven van de 360 graden camera tot een bepaalde snelheid, in welke versnelling dan ook, is gewoon erg fijn. Hopelijk doet deze module dat ook.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
filoudebruxelles
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20.02.2024 - 14:59

Heb hem zelf ook besteld. Even wachten op het pakketje na het Chinese Nieuwjaar en ik bevestig even of de unit inderdaad werkt zoals op het Swedespeed forum gemeld. Ziet er veelbelovend uit.
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

Nu een paar dagen de unit geïnstalleerd. Fullscreen is toch wel heel fijn! Werkt goed. Installatie was wel iets moeilijker dan verwacht. Kon de CAN-L/CAN-H draden niet vinden zoals aangegeven in de handleidingen. Uiteindelijk gevonden onder de vloer van de passagier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MrNix
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 20.05.2013 - 10:32

MKLE schreef: 08.03.2024 - 19:57 Nu een paar dagen de unit geïnstalleerd. Fullscreen is toch wel heel fijn! Werkt goed. Installatie was wel iets moeilijker dan verwacht. Kon de CAN-L/CAN-H draden niet vinden zoals aangegeven in de handleidingen. Uiteindelijk gevonden onder de vloer van de passagier.
Mag ik vragen wat jouw ervaring is mbt de 360gr camera en het terugschakelen naar de N/D? Gaat het beeld dan meteen weg of zit er de sensus delay in? Of kan je gewoon naar de Sensus schakelen en is daar de vertraging wel zoals normaal?

Ik gebruik deze functie namelijk elke dag met in en uitparkeren thuis, dus zonder zou echt zo onhandig zijn dat alle voordelen wegvallen. Dank!
XC90 T8 MY19 R-Design
XC90 2.5T MY07 Momentum (Oleg by Volvotune)
V70 XC 2.4T Ocean Race
V70 2.4 Comfortline
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

MrNix schreef: 27.03.2024 - 09:02
MKLE schreef: 08.03.2024 - 19:57 Nu een paar dagen de unit geïnstalleerd. Fullscreen is toch wel heel fijn! Werkt goed. Installatie was wel iets moeilijker dan verwacht. Kon de CAN-L/CAN-H draden niet vinden zoals aangegeven in de handleidingen. Uiteindelijk gevonden onder de vloer van de passagier.
Mag ik vragen wat jouw ervaring is mbt de 360gr camera en het terugschakelen naar de N/D? Gaat het beeld dan meteen weg of zit er de sensus delay in? Of kan je gewoon naar de Sensus schakelen en is daar de vertraging wel zoals normaal?

Ik gebruik deze functie namelijk elke dag met in en uitparkeren thuis, dus zonder zou echt zo onhandig zijn dat alle voordelen wegvallen. Dank!
Heb zelf geen 360, dus kan daarover niks vertellen. De gewone achteruitcamera gaat vanuit carplay direct, zonder vertraging, terug. Vanuit Sensus is dit inderdaad met de standaard vertraging. Ik neem aan dat dit dan ook voor de 360 geldt.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

De meeste gebruikers lijken CarPlay/iPhone gebruikers te zijn. Is er iemand die deze heeft gekocht met een Android toestel? Hoe het daar werkt?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
MKLE
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29

arnoud schreef: 27.03.2024 - 20:37 De meeste gebruikers lijken CarPlay/iPhone gebruikers te zijn. Is er iemand die deze heeft gekocht met een Android toestel? Hoe het daar werkt?
Op swedespeed zijn er een aantal. Het voornaamste issue bij android auto is de resolutie. Het schaalt niet zo mooi als carplay waardoor het dus minder scherp oogt.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”