Goedemorgen,
Ik heb een V60 T3 uit 2014. km stand is nu 167k.
Ik heb offertes opgevraagd in de regio voor het vervangen van de d-riem, aangezien de auto nu 10 jaar is, en die 180km eind dit jaar wel gehaald wordt.
Wat is trouwens kritieker als het gaat om de distributieriem? Die 180k of die 10 jaar die Volvo aangeeft voor vervanging?
Ik heb een aantal offertes terug, waarbij er 1 uitspringt die een stukje goedkoper is. Reden: ze vervangen de waterpomp niet omdat dit volgens hun niet hoeft bij deze auto. Klopt dat?
De andere bedrijven nemen dat wel mee. Wat is wijsheid?
Waterpomp wel of niet vervangen bij d-riem?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8317
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Waarom zou je hem niet vervangen? Verschil is 100 euro?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier wel gedaan ondanks dat Volvo zegt dat hij pas bij de volgende beurt meegenomen dient te worden.
Alles ligt los en gaat hij wel lekken nadat de riem er weer opzit moet je nog een keer.
Ik was voor de V90 met OEM materialen €562 kwijt incl waterpomp.
Alles ligt los en gaat hij wel lekken nadat de riem er weer opzit moet je nog een keer.
Ik was voor de V90 met OEM materialen €562 kwijt incl waterpomp.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27680
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Waterpomp zou ik ook mee laten vervangen.
Stel hij lekt over een jaar dan mag het hele spul weer los om de waterpomp te vervangen.
Overigens is de 10 jaar of 180.000 kilometer allebei even kritiek.
Het is net welke van die twee termijnen als eerste verstrijkt.
Stel hij lekt over een jaar dan mag het hele spul weer los om de waterpomp te vervangen.
Overigens is de 10 jaar of 180.000 kilometer allebei even kritiek.
Het is net welke van die twee termijnen als eerste verstrijkt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8117
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij hebben de distributieriem van de C70 na 10 jaar laten vervangen door onze dealer waar we de auto ook nieuw kochten in 2011 en ook altijd in onderhoud gaat.
Zij hebben ook de waterpomp niet vervangen omdat die volgens Volvo pas bij de 2e distributiewissel vervangen moet worden.
Ik vermoed dat het een dinggetje is met koelsysteem ontluchten achteraf, heb al gehoor dat dit redelijk lastig is bij deze motoren en een achterblijvende luchtbel kan fatale gevolgen hebben
Zij hebben ook de waterpomp niet vervangen omdat die volgens Volvo pas bij de 2e distributiewissel vervangen moet worden.
Ik vermoed dat het een dinggetje is met koelsysteem ontluchten achteraf, heb al gehoor dat dit redelijk lastig is bij deze motoren en een achterblijvende luchtbel kan fatale gevolgen hebben
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8317
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Maar dat ontluchten moet de monteur de 2 keer toch doen, waarom dan de eerste keer achterwege laten omdat het fout zou kunnen gaan.
Als de waterpomp een tandje los laat kan dat ook fatale gevolgen hebben.
Als de waterpomp een tandje los laat kan dat ook fatale gevolgen hebben.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ontluchten doet men op basis van vacuüm, met de compressor trekt men het systeem vacuüm en opent dan de kraan waardoor het door vacuüm zonder luchtbellen gevuld kan worden.
Gaf bij mij nul problemen.
Gaf bij mij nul problemen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Ik zou ook de waterpomp gelijktijdig laten vervangen., alles ligt toch al los. Ik heb het altijd zo laten uitvoeren, voor die aantal euro's meer. Kom je ook wel overheen, het geeft wel een beter gevoel .
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27680
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En zo zijn er ook genoeg verhalen waarbij de waterpomp kort na een distributie wissel is gaan lekken.
Zolang men niet voor een budgetpomp gaat wordt het risico een heel stuk kleiner.
Zolang men niet voor een budgetpomp gaat wordt het risico een heel stuk kleiner.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40
Naast de waterpomp ook meteen de multiriem vervangen. Alles ligt dan toch open en zit op dezelfde interval.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8317
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ja dat dacht ik ook een keer.. Multiriem ziet er nog netjes uit.
En voor je het weet stuurt de auto zwaar, airco uit en even later melding dynamo service vereist.
Dan sta je gewoon in de winter in de sneeuw op de parkeerplaats een nieuwe multiriem er omheen te spannen hoor.
En voor je het weet stuurt de auto zwaar, airco uit en even later melding dynamo service vereist.
Dan sta je gewoon in de winter in de sneeuw op de parkeerplaats een nieuwe multiriem er omheen te spannen hoor.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27680
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En daarom ben ik ontzettend blij met een dubbele riem op dat ding van mij, knapt er eentje dan blijft alles gewoon doorgaan
Alleen met vervangen wel dubbel werk uiteraard.
Alleen met vervangen wel dubbel werk uiteraard.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Had jij ook niet zo'n gevalletje "remblokken wisselen" op de oprit van de onderdelenboer?JeroenSpock schreef: ↑10.01.2024 - 23:33 Ja dat dacht ik ook een keer.. Multiriem ziet er nog netjes uit.
En voor je het weet stuurt de auto zwaar, airco uit en even later melding dynamo service vereist.
Dan sta je gewoon in de winter in de sneeuw op de parkeerplaats een nieuwe multiriem er omheen te spannen hoor.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8317
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Remklauw ja, vanwege statiegeld
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi