En dan nu een S60..met wat vragen
Geplaatst: 10.01.2024 - 16:52
Hallo allemaal,
Ik bleek nog een account te hebben op dit forum, en met oudere auto's komen vaak vragen dus ik blaas het even nieuw leven in...
Sinds enkele maanden heb ik mijn leaseauto ingeleverd, mobiliteitsvergoeding gekozen en heb een nette S60 op de kop getikt.
Het is een zwart-metallic 2.0T handbak uit 2008, MY2009 met een tweekleurig leren interieur. (Beige / Sand). Velgen zijn de 17"Tucana's en hij heeft een originele sunroof en originele Xenon.
Motor is de B5204T5, heeft net 200.000 gereden en het is een drivers edition. Dit is niet mijn eerste of enige volvo; ik heb ernaast nog een C70 2.0T Convertible die nu in de stalling staat. Hiervoor heb ik een 854 2.5-10V automaat gehad, een S70 2.5-10V handbak, een S70 2.5T automaat, een 142 B20B en een V70N 2.4 automaat.
Ik wil er wat dingetjes aan doen in de loop van de tijd :
- Achterruiten donker maken
- Een uitlaat met iets meer klank
- Een beetje kietelen
- Een trekhaak
- Wat instelingen veranderen
- Leer van de pookknop repareren (spaceball, geen nieuwe knop te vinden)
- Roosters e.d. vervangen
- De trim staat erg lelijk bij dit interieur, dus ook daar nog wat zoeken
Wat ik al gedaan heb :
- Een Kenwood HU met carplay / android auto over WIFI ingebouwd, samen met achteruitrij kamera en canbus interface voor de bestaande PDC / stuurwielbediening
- Stickertjes geplakt
- Wat deukjes weg laten werken
- Alle dashboardl en ECC lampjes vervangen
- Resten van 4 ruwharige teckels opgezogen
- Alle waterafvoeren doorgespoeld.
- De ranzige A-stijlbekleding die er van ellende afvalt vervangen door de "oude" pre 2006 versie van kunststof.
Wat er nog mis mee is :
-Bij het remmen pulseert de auto soms bij zachter remmen; niet als ABS , maar meer per wielomwenteling. Auto schudt zelf niet, stuur ook niet, is puur de vertraging zelf
- Er komt een ongelooflijke windherrie van de voorkant ergens af. Lijkt een gare dakstrip te zijn, ben nu net tape aan het onderzoeken waar het vandaan komt. Weet iemand of de roestende metalen klemmen / beugels die op het dak zitten er op moeten zitten ? Dat is waar de dakdrager / imperiaal in haakt vermoed ik maar het oogt alsof het ook zonder kan me een helemaal dichte dakstrip.
Tot spoedig,
Misha
Ik bleek nog een account te hebben op dit forum, en met oudere auto's komen vaak vragen dus ik blaas het even nieuw leven in...
Sinds enkele maanden heb ik mijn leaseauto ingeleverd, mobiliteitsvergoeding gekozen en heb een nette S60 op de kop getikt.
Het is een zwart-metallic 2.0T handbak uit 2008, MY2009 met een tweekleurig leren interieur. (Beige / Sand). Velgen zijn de 17"Tucana's en hij heeft een originele sunroof en originele Xenon.
Motor is de B5204T5, heeft net 200.000 gereden en het is een drivers edition. Dit is niet mijn eerste of enige volvo; ik heb ernaast nog een C70 2.0T Convertible die nu in de stalling staat. Hiervoor heb ik een 854 2.5-10V automaat gehad, een S70 2.5-10V handbak, een S70 2.5T automaat, een 142 B20B en een V70N 2.4 automaat.
Ik wil er wat dingetjes aan doen in de loop van de tijd :
- Achterruiten donker maken
- Een uitlaat met iets meer klank
- Een beetje kietelen
- Een trekhaak
- Wat instelingen veranderen
- Leer van de pookknop repareren (spaceball, geen nieuwe knop te vinden)
- Roosters e.d. vervangen
- De trim staat erg lelijk bij dit interieur, dus ook daar nog wat zoeken
Wat ik al gedaan heb :
- Een Kenwood HU met carplay / android auto over WIFI ingebouwd, samen met achteruitrij kamera en canbus interface voor de bestaande PDC / stuurwielbediening
- Stickertjes geplakt
- Wat deukjes weg laten werken
- Alle dashboardl en ECC lampjes vervangen
- Resten van 4 ruwharige teckels opgezogen
- Alle waterafvoeren doorgespoeld.
- De ranzige A-stijlbekleding die er van ellende afvalt vervangen door de "oude" pre 2006 versie van kunststof.
Wat er nog mis mee is :
-Bij het remmen pulseert de auto soms bij zachter remmen; niet als ABS , maar meer per wielomwenteling. Auto schudt zelf niet, stuur ook niet, is puur de vertraging zelf
- Er komt een ongelooflijke windherrie van de voorkant ergens af. Lijkt een gare dakstrip te zijn, ben nu net tape aan het onderzoeken waar het vandaan komt. Weet iemand of de roestende metalen klemmen / beugels die op het dak zitten er op moeten zitten ? Dat is waar de dakdrager / imperiaal in haakt vermoed ik maar het oogt alsof het ook zonder kan me een helemaal dichte dakstrip.
Tot spoedig,
Misha