Pagina 1 van 2

on call na 2025

Geplaatst: 20.01.2024 - 12:14
door vankol
one call app is na 2025 niet meer te gebruiken voor onze Volvo's met 2g-3g modem.
Ik geloof mijn V40 model 2017 deze modem heeft.
Is er al een oplossing voor.
Komt er wel een oplossing?
Of is het gewoon einde on call app.

on call na 2025

Geplaatst: 20.01.2024 - 12:51
door flevodirk
Ja het is einde van Oncall voor onze karren. Een alternatief is de dongle van d5t5, dan heb je nog enige functionaliteit.
Zie dit topic. viewtopic.php?t=83818&start=60

on call na 2025

Geplaatst: 20.01.2024 - 13:07
door vankol
flevodirk schreef: 20.01.2024 - 12:51 Ja het is einde van Oncall voor onze karren. Een alternatief is de dongle van d5t5, dan heb je nog enige functionaliteit.
Zie dit topic. viewtopic.php?t=83818&start=60
Op zich het overwegen waard deze dongle 300,- plus abb. 70,-
Heeft nog redelijk wat functies, heb nog even de tijd om er over te denken :)

Merk je sluip verbruik van je accu?

on call na 2025

Geplaatst: 20.01.2024 - 17:43
door flevodirk
Ja, ik merk het wel, dat sluipverbruik. Ik heb vorig jaar januari een nieuwe Varta AGM accu in de auto gezet en met deze temperaturen moet ik eigenlijk om de 3 dagen wel ff de auto starten (=ritje maken) om stand-by te vermijden. Afgelopen zomer was dat gewoon een dag of 5-6.
Ik denk dat ik t.z.t. ook de dongle van D5T5 koop met abo, ik ben te verwend nu met deze spulleboel. :-)

Wie weet ga ik ook een keer naar de dealer om die optie te activeren dat ik de SK met de sleutel kan starten, want de auto staat gewoon achter het huis, dus bereikbaar signaal.
Het bedienen vd SK alleen zou ook via sms moeten kunnen meen ik ooit gelezen te hebben, maar daar heb ik me nooit in verdiept, want ik had immers On-Call! En ik ben wel gecharmeerd van de andere zaken van On-Call/Volvo-cars; de rittenregistratie, de melding dat ik vergeten ben de auto af te sluiten e.d. (dat komt helaas nogal vaak voor).

on call na 2025

Geplaatst: 20.01.2024 - 19:22
door vankol
flevodirk schreef: 20.01.2024 - 17:43 Ja, ik merk het wel, dat sluipverbruik. Ik heb vorig jaar januari een nieuwe Varta AGM accu in de auto gezet en met deze temperaturen moet ik eigenlijk om de 3 dagen wel ff de auto starten (=ritje maken) om stand-by te vermijden. Afgelopen zomer was dat gewoon een dag of 5-6.
Ik denk dat ik t.z.t. ook de dongle van D5T5 koop met abo, ik ben te verwend nu met deze spulleboel. :-)

Wie weet ga ik ook een keer naar de dealer om die optie te activeren dat ik de SK met de sleutel kan starten, want de auto staat gewoon achter het huis, dus bereikbaar signaal.
Het bedienen vd SK alleen zou ook via sms moeten kunnen meen ik ooit gelezen te hebben, maar daar heb ik me nooit in verdiept, want ik had immers On-Call! En ik ben wel gecharmeerd van de andere zaken van On-Call/Volvo-cars; de rittenregistratie, de melding dat ik vergeten ben de auto af te sluiten e.d. (dat komt helaas nogal vaak voor).
Ja dat zijn handige opties, raak je toch aan gewend.

on call na 2025

Geplaatst: 20.01.2024 - 22:41
door Emmevi
flevodirk schreef: 20.01.2024 - 17:43 Ik heb vorig jaar januari een nieuwe Varta AGM accu in de auto gezet en met deze temperaturen moet ik eigenlijk om de 3 dagen wel ff de auto starten (=ritje maken) om stand-by te vermijden.
Is zo’n 12V DIN socket die b.v. BMW voor de motoren gebruikt dan niet een idee? Ding netjes in de grill of ergens in de bumper verwerken en aansluiten op de accu, en dan eens in de zoveel dagen even een druppel lader er aan.

on call na 2025

Geplaatst: 21.01.2024 - 08:16
door Jeroen
Hoe kom je erachter wat voor sim kaart er in je auto zit voor VOC?

on call na 2025

Geplaatst: 21.01.2024 - 09:22
door -KJ-
Er wordt gebruik gemaakt van een multi-netwerk SIM, die is niet aan 1 provider gebonden.

on call na 2025

Geplaatst: 12.02.2024 - 11:33
door flevodirk
Emmevi schreef: 20.01.2024 - 22:41
flevodirk schreef: 20.01.2024 - 17:43 Ik heb vorig jaar januari een nieuwe Varta AGM accu in de auto gezet en met deze temperaturen moet ik eigenlijk om de 3 dagen wel ff de auto starten (=ritje maken) om stand-by te vermijden.
Is zo’n 12V DIN socket die b.v. BMW voor de motoren gebruikt dan niet een idee? Ding netjes in de grill of ergens in de bumper verwerken en aansluiten op de accu, en dan eens in de zoveel dagen even een druppel lader er aan.
Klinkt goed, een google search leverde me zojuist niet veel op. Heb je een voorbeeld van dit leuks :-) (een url mag ook)

on call na 2025

Geplaatst: 12.02.2024 - 11:59
door Emmevi
flevodirk, het gaat dan om deze aansluiting:
https://www.onlinekabelshop.nl/procar-1 ... _cEALw_wcB

Met deze stekker:
https://www.onlinekabelshop.nl/procar-p ... JUEALw_wcB

Verder geen ervaring met deze aanbieder.
De stekker en plug zou ook bij elke willekeurige BMW-Motorrad dealer op de plank moeten liggen, is een standaard item op deze motoren.

on call na 2025

Geplaatst: 18.02.2024 - 17:13
door jalex_h
Voor Noord-Amerkia is er een aangepast modem, zie o.a. https://www.swedespeed.com/threads/3g-u ... tby=oldest . Kost wel een hele lieve duit trouwens.
Geen idee of deze ook in NL leverbaar is…

on call na 2025

Geplaatst: 18.02.2024 - 18:54
door Kick
Gaat dus over deze twee zaken: Volvo Modem Upgrade Replacement Package, which included part #36011532 Control Unit & part #3128800 TEM VOC Reload software.

Iemand die dicht bij de Volvo systemen zit zou eens kunnen kijken of deze ook in Europa leverbaar zijn/komen?

on call na 2025

Geplaatst: 02.06.2024 - 16:34
door vankol
Volvo America heeft een ander netwerk cq modem.

Denk dat eventueel, https://d5t5.com/eshop/detail/87/vdd-vo ... n-extender
De enige optie voor de liefhebber word.

on call na 2025

Geplaatst: 03.06.2024 - 17:22
door Franswa
Dus Volvo gaat iets uitschakelen waar ik wel voor betaald heb.
Wat is het volgende mijn stoelverwarming of mijn elektrische spiegels?
Ik vind het schandalig ( ben erg netjes nu) Dat is mij niet verteld toen ik de auto kocht.

on call na 2025

Geplaatst: 03.06.2024 - 17:53
door Olvov
Volvo schakelt niets uit. De 2G- en 3G-netwerken worden uitgefaseerd, daar ligt het probleem.

on call na 2025

Geplaatst: 03.06.2024 - 18:07
door OGA244
Franswa schreef: 03.06.2024 - 17:22 Dus Volvo gaat iets uitschakelen waar ik wel voor betaald heb.
Wat is het volgende mijn stoelverwarming of mijn elektrische spiegels?
Ik vind het schandalig ( ben erg netjes nu) Dat is mij niet verteld toen ik de auto kocht.
dat was toen nog niet echt bekend, las dat Telia in Zweden om die reden mogelijk in de lucht blijft

on call na 2025

Geplaatst: 03.06.2024 - 18:36
door vankol
Kan mij niet voorstellen dat die 300.000 rijders in Zweden een rijverbod gaan krijgen zoals ze nu schrijven in de media.
Of, dan lijkt mij dat Volvo toch met een oplossing moet komen

on call na 2025

Geplaatst: 03.07.2024 - 15:32
door aeos
Dus na eind december 2025 ligt het Volvo on Call app eruit?

Daarna is de D5T5 dongle een fraaie vervanger. Wie weet dan ook al door ontwikkeld op 5G?

Jammer dat het 2G-3G netwerk eruit gaat, en voor ons deze mooie optie gaat vervallen. Maar ja vooruitgang...

on call na 2025

Geplaatst: 03.07.2024 - 16:19
door The Mechanic
Vind het wel merkwaardig dat men vanuit Volvo hier weinig over hoort.
Rijdt iedereen straks rond met de melding "Volvo on Call service vereist" in de display omdat het systeem geen verbinding meer kan krijgen met de server.
Waarom komt er geen ruil systeem, waarbij tegen een vergoeding en inlevering van de oude module, er een 4G variant wordt gemonteerd?
Een TEM/PHM module ombouwen naar 4G kost in China niets.

Zelfde geldt voor de Google Automotive auto's, de eerste zitten al bijna aan het einde van de 4 jaar gratis data. Gaat Volvo dit verlengen, kan de klant dit tegen betaling verlengen of wordt de reeds aanwezige simkaart houder actief zodat men zelf een data kaart kan gaan gebruiken?
Ook hier hoor je vanuit Volvo niets over.

Communicatie naar de klanten toe kan wel beter op veel vlakken.

on call na 2025

Geplaatst: 03.07.2024 - 16:35
door Kick
The Mechanic schreef: 03.07.2024 - 16:19 Waarom komt er geen ruil systeem, waarbij tegen een vergoeding en inlevering van de oude module, er een 4G variant wordt gemonteerd?
Dit is dus inderdaad de grote vraag. Ik ben best bereid om tegen een vergoeding de boel werkend te houden maar helaas vanuit Volvo blijft het doodstil.