2.0D startproblemen
Geplaatst: 21.01.2024 - 17:56
Beste leden,
Ik heb met mijn op ecu getunede c70 powershift 2.0D uit 2010
km stand 370.000 (facelift model) een startprobleem
Al enige tijd heb ik bij, alleen de eerste start van de dag
Een heftig trillende motor.
Het lijkt alsof hij dan op 3 cilinders loopt.
Ik doe hem dan meteen uit en start opnieuw.
Bij de 2e start slaat hij goed aan en loopt de motor "normaal"
De dealer vertelde mij dat er 1 verstuiver helemaal niet werkt.
Ook was er nog 1 verstuiver die niet helemaal pluis was.
De andere 2 verstuivers zijn ook niet meer de nieuwste
Maar konden er nog mee door. De reden zou zijn van het slecht starten dat de druk in de motor niet snel genoeg word opgebouwd
Door de slechte en niet werkende verstuivers.
Eerst de kapotte verstuiver vervangen voor een gereviseerde. Geen verschil
Wel in het optrekken en het schakelen lijkt veel soepeler
Te gaan. Gasrespons is ook sneller (direct power bij gas)
Nu 2e lekkende verstuiver vervangen ook voor een
Gereviseerde. De auto reageerd nu nog een stuk veller
het gaspedaal kan je amper indrukken of de auto vliegt
Naar 100km per uur. Is dus nog vlotter geworden.
Maar het startproblemen is er nog steeds.
De motor loopt nu ook rauwer. Je hoort de verstuiver
Lawaai maken. Klinkt een beetje als gekletter.
Ook is het verbruik enorm gestegen na het vervangen
Van de 2e verstuiver.
Volgens het bedrijf waar ik de 2e verstuiver heb gekocht
Komt het rauwere geluid en hoger verbruik door de tuning.
De auto is getuned bij 190.000km ik heb deze problemen toen niet ondervonden maar merkte eerlijk gezegd ook niet veel van de tuning. Wel Merk ik nu zoals ik al eerder zei dat de wagen veel vlotter is geworden na het vervangen van de 2e verstuiver.
1.Mijn vragen zijn klopt dit verhaal wat ik te horen kreeg
Van het bedrijf die mij de 2e verstuiver heeft verkocht???
2.En kan dit startprobleem hoger verbuik en rauwere klank in de motor ook een andere oorzaak hebben? Namelijk niet juist Gereviseerde verstuiver of niet goed ingeleerde verstuiver?
Of komt het puur omdat ik die laatste 2 verstuivers ook moet vervangen ?
3. Zou dit ook de brandstofpomp kunnen zijn.
Overigens als de auto eenmaal is gestart.
Blijft hij de keren daarna gewoon goed starten en rijden
Alleen als hij ongeveer minimaal 8 uurtjes heeft stil gestaan gaat hij weer enorm trillen bij de eerste start.
De verstuivers zijn gekocht bij erkende bekende alleen gespecialiseerd in dieseltechniek bedrijven.
Ik heb met mijn op ecu getunede c70 powershift 2.0D uit 2010
km stand 370.000 (facelift model) een startprobleem
Al enige tijd heb ik bij, alleen de eerste start van de dag
Een heftig trillende motor.
Het lijkt alsof hij dan op 3 cilinders loopt.
Ik doe hem dan meteen uit en start opnieuw.
Bij de 2e start slaat hij goed aan en loopt de motor "normaal"
De dealer vertelde mij dat er 1 verstuiver helemaal niet werkt.
Ook was er nog 1 verstuiver die niet helemaal pluis was.
De andere 2 verstuivers zijn ook niet meer de nieuwste
Maar konden er nog mee door. De reden zou zijn van het slecht starten dat de druk in de motor niet snel genoeg word opgebouwd
Door de slechte en niet werkende verstuivers.
Eerst de kapotte verstuiver vervangen voor een gereviseerde. Geen verschil
Wel in het optrekken en het schakelen lijkt veel soepeler
Te gaan. Gasrespons is ook sneller (direct power bij gas)
Nu 2e lekkende verstuiver vervangen ook voor een
Gereviseerde. De auto reageerd nu nog een stuk veller
het gaspedaal kan je amper indrukken of de auto vliegt
Naar 100km per uur. Is dus nog vlotter geworden.
Maar het startproblemen is er nog steeds.
De motor loopt nu ook rauwer. Je hoort de verstuiver
Lawaai maken. Klinkt een beetje als gekletter.
Ook is het verbruik enorm gestegen na het vervangen
Van de 2e verstuiver.
Volgens het bedrijf waar ik de 2e verstuiver heb gekocht
Komt het rauwere geluid en hoger verbruik door de tuning.
De auto is getuned bij 190.000km ik heb deze problemen toen niet ondervonden maar merkte eerlijk gezegd ook niet veel van de tuning. Wel Merk ik nu zoals ik al eerder zei dat de wagen veel vlotter is geworden na het vervangen van de 2e verstuiver.
1.Mijn vragen zijn klopt dit verhaal wat ik te horen kreeg
Van het bedrijf die mij de 2e verstuiver heeft verkocht???
2.En kan dit startprobleem hoger verbuik en rauwere klank in de motor ook een andere oorzaak hebben? Namelijk niet juist Gereviseerde verstuiver of niet goed ingeleerde verstuiver?
Of komt het puur omdat ik die laatste 2 verstuivers ook moet vervangen ?
3. Zou dit ook de brandstofpomp kunnen zijn.
Overigens als de auto eenmaal is gestart.
Blijft hij de keren daarna gewoon goed starten en rijden
Alleen als hij ongeveer minimaal 8 uurtjes heeft stil gestaan gaat hij weer enorm trillen bij de eerste start.
De verstuivers zijn gekocht bij erkende bekende alleen gespecialiseerd in dieseltechniek bedrijven.