ruitenwisser xc60

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
albrecht
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19.03.2019 - 12:42

Beste, na zoeken in de handleiding om de ruitenwissers te vervangen ,niets gevonden.... aldus naar de garage .niet zelf prutsen.
( enkel de rubbertjes zijn te vervangen ) aldus weer wijzer gaan slapen dan opgestaan .....

Nu zie ik dat de kant van de passagier niet meer volledig induikt naar zijn huisje en zichtbaar blijft , is dat een instelling dat ik zelf kan? of terug naar de dealer???
groetjes Albrecht
Gebruikersavatar
XC60 adept
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04

Via midden display kun je de stand van de wissers op het voorraam vastzetten om de rubbers van de wissers te (laten) wisselen. Wisselen in de "servicestand" maakt dat eenvoudig mogelijk. Neem aan dat het hier om een XC60 gaat? Wisselen rubbers elk jaar is geen al te dure dure bezigheid, je zou ook via V-store zelf de rubbers kunnen kopen en pas verwisselen wanneer je het gevoel hebt dat deze minder worden...!
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
Gebruikersavatar
adderoos
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Locatie: Gorinchem

albrecht schreef: 23.01.2024 - 17:24 Nu zie ik dat de kant van de passagier niet meer volledig induikt naar zijn huisje en zichtbaar blijft , is dat een instelling dat ik zelf kan? of terug naar de dealer???
groetjes Albrecht
Op welke stand staat de ruitenwisser ? Ik heb soms het idee dat op automatisch de wissers wat hoger liggen. Alsof de wisser dan sneller kan bewegen. Wel eens uitgezet en dan duiken de wissers naar beneden.
Volvo XC60 T8
albrecht
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19.03.2019 - 12:42

Ok bedankt zal eens proberen ,staat bijna altijd op automaat. Ja een xc60 II (eerste reeks van de band met wat fouten)
Ben nogal een doe het zelver maar heb niet gevonden hoe nieuwe te plaatsen, aldus naar de dealer geweest om uitleg te krijgen .
ik wist niet dat het enkel de rubbertjes die vervangen moeten worden......weer slimmer gaan slapen dan bij het opstaan.
daar in de werkplaats hebben ze nieuwe rubbertjes geplaatst ( 8€ rubbers is gelijk aan een faktuur met arbeid van 47€)
Groetjes Albrecht volvo nr 9 in 30 jaar ( durf nu niet meer vernieuwen leuke D4 4x4 luchtgeveerd voor de sleurhut ideaal )
Gebruikersavatar
giso
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19.11.2022 - 11:49
Locatie: In de kop van Veluwe

albrecht schreef: 01.02.2024 - 13:52 Ok bedankt zal eens proberen ,staat bijna altijd op automaat. Ja een xc60 II (eerste reeks van de band met wat fouten)
Ben nogal een doe het zelver maar heb niet gevonden hoe nieuwe te plaatsen, aldus naar de dealer geweest om uitleg te krijgen .
ik wist niet dat het enkel de rubbertjes die vervangen moeten worden......weer slimmer gaan slapen dan bij het opstaan.
daar in de werkplaats hebben ze nieuwe rubbertjes geplaatst ( 8€ rubbers is gelijk aan een faktuur met arbeid van 47€)
Groetjes Albrecht volvo nr 9 in 30 jaar ( durf nu niet meer vernieuwen leuke D4 4x4 luchtgeveerd voor de sleurhut ideaal )
Zie mijn bijdrage in de link:

viewtopic.php?p=1768093#p1768093
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”