V70 D4; advies

Plaats reactie
Sanderkam
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.01.2024 - 21:32

Dag allen,

Al veel over geschreven op het forum maar (mede) via deze weg hoop ik nog wat informatie in te winnen.

Momenteel rijd ik 5 jaar naar tevredenheid in een V70 2012 D3 (5cil). Echter doordat ik vorig jaar schade heb gereden (niet mijn vrouw maar ik zelf 😂) van ruim 2k en de klok inmiddels op 435k staat toch maar aan het kijken naar wat anders. Bij de Volvo specialist in Groningen staat een V70 D4 2016, prima bak ziet er goed uit, rijd perfect.
Dus natuurlijk even wat info opgezocht en dan kom je op de bekende olie verhalen. Garage geeft me coulance op eventuele olie problemen die gaan ontstaan.

Mijn vraag, zijn er ook mensen hier met goede ervaringen met deze D4 motor, is het echt zo slecht?
Auto kost 15500k met 200k op de klok.

Ik heb echt voor mijn budget naar van alles gekeken maar kom toch uit op de V70. Superb lijkt ook interessant maar toch….

Naja wie weet krijg ik nog wat goed bedoelde adviezen hier

Groet,

Sander
BSXC
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51

Even realistisch: voor de prijs is coulance onvoldoende. Garage moet garantie geven. De crux zit ‘m in het juist omschrijven van hetgeen waarop je garantie krijgt, wanneer je dit kunt inroepen (x olieverbruik per x km) en bij voorkeur ook wat de garage er dan aan gaat doen.

En anders lekker laten staan.
Sanderkam
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.01.2024 - 21:32

BSXC schreef: 26.01.2024 - 08:10 Even realistisch: voor de prijs is coulance onvoldoende. Garage moet garantie geven. De crux zit ‘m in het juist omschrijven van hetgeen waarop je garantie krijgt, wanneer je dit kunt inroepen (x olieverbruik per x km) en bij voorkeur ook wat de garage er dan aan gaat doen.

En anders lekker laten staan.
Is omschreven hoor! Dat was ook niet mijn vraag
Gebruikersavatar
Cygnus
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
Locatie: Groningen

Hier ook 2016 v70 met D4.
Louter goede ervaringen. Geen of nagenoeg geen olieverbruik.
10-15k tussen beurten en vlak voor beurt staat peil nog op max.
Ook geen andere problemen gehad
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27680
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hier op het forum zijn er ook tevreden eigenaren te vinden.
Vergeet niet dat mensen altijd snel zijn in de negatieve verhalen te delen maar dat je de mensen zonder problemen altijd minder snel hoort.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8117
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Als ik me niet vergis zijn de olieschraapveren aangepast vanaf MY17, als deze V70 dus een MY17 is, zit je goed.

Mijn S90 D4 MY18 heeft nu 65000km en verbruikt geen drup olie.
Ik raad je wel aan om een Polestar upgrade re doen want de 8 traps automaat was bij mij een grote ergernis komende van de 6 traps.
Na de Polestar upgrade rijdt de D4 heerlijk
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

om terug te gaan naar de topic starter: wat is de coulance precies, gaan ze 'gratis' nieuwe schraapveren inbouwen, want dat zou ik dan graag voor afleveren gedaan hebben, je bent je auto zo maar ff kwijt (4k aan alleen bijna uren zijn een hoop uren)+ dat je dan nooit 'gez-k' krijgt ja je hebt er nu een ton bijgereden, mag het een keer....

Overigens ik rijd een d3 2015: gebruikt wel wat olie, maar een ding valt mij ook op, na een beurt duurt het circa 8k kilometer voordat hij aangeeft half litertje erbij graag, en daarna is het sneller, maar het lijkt ook alsof dat halve litertje niet helemaal genoeg is. Ik zelf gooi er precies een half litertje in, terwijl de dealer er ooit een keer 0,7 liter bij in gooide en dat dus wellicht eigenlijk de hoeveelheid is waarmee de charter weer is 'afgetopt' zoals dit ook gebeurt bij een oliewissel (dan gaat er karakteristiek 5,2 liter in), want als ik na de eerste keer kijk lijkt het verbruik wat op te lopen (naar een half liter per 5k kilometer) maar als ie dan weer ram vol zit na een beurt is het weer de eerste keer 8k km voordat ie begint te vragen. Voor wat het waard is.
V60 d3 gt r-design (facelift)
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”