Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Dit board is exclusief voor het merk POLESTAR.
Polestar hoort bij de GEELY groep maar is geen eigendom vqn VOLVO AB
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik lees dat de samenwerking met volvo noodzakelijk is om überhaupt te kunnen bestaan, dat lijkt mij een wat wankele/onzekere basis voor een zich autonoom voelend merk om te moeten parasiteren op n bestaand merk
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

hsl schreef: 28.02.2024 - 21:06 En nu is duidelijk waarom ze in het personeel moesten snijden:
https://media.polestar.com/nl/nl/media/ ... ses/681780
Dat miljard is nodig voor verliesfinanciering. Er komt een flink aantal banken aan te pas, duidelijk om het risico te delen.
Het moederconcern zal ongetwijfeld flink wat zekerheden hebben moeten geven voor deze ingreep.

Een pessimist is een goed geïnformeerde optimist. Daar laat ik het maar bij.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Polestar wordt geleid door een designer. Dat is zoiets als een architect die ceo wordt van een aannemingsmij. Dat kan haast niet goed gaan zou je zeggen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Hangt er helemaal vanaf wat de designer voor team heeft om hem te ondersteunen.
Een CFO met ervaring in de autowereld lijkt me wel verstandig.
Daarnaast een goede specialist om technische problemen op te lossen. Problemen zijn er voldoende.
Een ervaren kracht om het marketing plan te ondersteunen of aan te passen lijkt me geen overbodige luxe.

Polestar neemt een bijzondere plaats in met distributie door Volvo importeurs en voor service en onderhoud Volvo dealers.
Inruilen is niet mogelijk. Dat beperkt de interesse bij privé rijders. Grootste omzet zal tot nu toe bij lease en verhuurbedrijven zijn geweest.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Polestar mag/moet straks zijn eigen broek ophouden.
Dat wordt nog wat voor een merk dat parasiteren op een andere organisatie als uitgangspunt punt had
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: 02.03.2024 - 21:57 Polestar mag/moet straks zijn eigen broek ophouden.
Dat wordt nog wat voor een merk dat parasiteren op een andere organisatie als uitgangspunt punt had
Dat is door Volvo en haar aandeelhouders bewust zo georganiseerd. Heb het altijd raar gevonden dat de dealergroepen het maar moesten accepteren, niet primair de handel wel afleveren en aftershave, maar dat lijkt nu voor veel merken de standaard te zijn.

Toen ik de Polestar 1 voor het eerst zag was mijn Primaire gevoel, wat zonde dat deze Volvo niet als C90 op de markt komt, er is een technisch en esthetisch mooie auto verloren gegaan door hem naar polestar te schuiven en exclusief te maken
Plaats reactie

Terug naar “Polestar”