als je helemaal onderaan hangt in de betrouwbaarheidsstatistieken kan ik er toch maar weinig anders van maken
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 31.01.2024 - 14:21
door Paul
Urbexpeditie schreef: β30.01.2024 - 16:53
Als je zoekt op minst betrouwbare EV dan bungelen Polestar, Tesla en Volvo onderaan het lijstje.
Reviews van de Polestar zijn alles behalve positief te noemen.
Als ze onderaan de lijst staan van minst betrouwbaar, dan zijn ze toch betrouwbaar?
Op internet heb je altijd meer mensen die klachten hebben dan mensen zonder klachten. Die hebben namelijk geen reden om op internet te gaan klagen want ze hebben geen klacht
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 31.01.2024 - 15:18
door diesel01
De kop van het bericht is weinig positief, er zal dus wel iets aan de hand zijn.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 06.02.2024 - 09:13
door Paul
Ze hebben geluisterd naar mij
Nu dus een P2 voor onder de 45k dat hij voor particulieren ook die subsidie krijgt.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 06.02.2024 - 09:16
door lint
Paul, jij hebt meer invloed dan dat jezelf weet
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 06.02.2024 - 22:06
door DB200
OGA244 schreef: β30.01.2024 - 07:53
Voor n volvo dealer is primair volvo van belang
Voor Volvo zelf ook.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 08:18
door OGA244
Lijkt me ook terecht, je staat als fabrikant /merkdealer ook voor je eigen merk, niet voor opgelegde oprispingen van andere merken
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 08:41
door Paul
Wat een heerlijke clickbate, Volvo dumps Polestar.
Het blijft wat met het elektrisch rijden, je hebt zoveel mensen die tegen zijn, maar ook het niet eens willen proberen. Dan heb je al die mensen die tegen China zijn, maar wel gewoon een telefoon uit China hebben...
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 09:44
door JeroenSpock
Paul schreef: β07.02.2024 - 08:41Dan heb je al die mensen die tegen China zijn, maar wel gewoon een telefoon uit China hebben...
Ja
Ik heb ook niks tegen elektrisch rijden, maar wel tegen de manier waarop het ons verkocht wordt.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 09:50
door NielsPHEV
OGA244 schreef: β30.01.2024 - 16:23
De importeur verdient er vast goed aan...
Importeur is voor zover ik weet volledig eigendom van VCC dus alles wat de importeur "verdient"....., men wil de hele keten zo goed mogelijk beheersen en kennelijk de marge die bij de dealer valt kunnen controleren dat lukt ze goed en is een trend binnen de algehele automotive als ik het zo lees.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 10:59
door diesel01
Paul schreef: β07.02.2024 - 08:41
Wat een heerlijke clickbate, Volvo dumps Polestar.
Het blijft wat met het elektrisch rijden, je hebt zoveel mensen die tegen zijn, maar ook het niet eens willen proberen. Dan heb je al die mensen die tegen China zijn, maar wel gewoon een telefoon uit China hebben...
OGA244 schreef: β30.01.2024 - 16:23
De importeur verdient er vast goed aan...
Importeur is voor zover ik weet volledig eigendom van VCC dus alles wat de importeur "verdient"....., men wil de hele keten zo goed mogelijk beheersen en kennelijk de marge die bij de dealer valt kunnen controleren dat lukt ze goed en is een trend binnen de algehele automotive als ik het zo lees.
OGA244 schreef: β30.01.2024 - 16:23
De importeur verdient er vast goed aan...
Importeur is voor zover ik weet volledig eigendom van VCC dus alles wat de importeur "verdient"....., men wil de hele keten zo goed mogelijk beheersen en kennelijk de marge die bij de dealer valt kunnen controleren dat lukt ze goed en is een trend binnen de algehele automotive als ik het zo lees.
Uiteindelijk komen alle auto's van een bepaald merk bij dezelfde partij vandaan dus dat monopolie is inherent aan het hebben van een bepaald product of merk. Wel is het zo dat je voorheen kon kiezen bij welke dealer je wilde bestellen en waar dat stukje marge viel in die zin was er een stukje vrije markt. Wat ik vooral interessant vind is te zien hoe relatief makkelijk merken hun wil kunnen opleggen hun dealerorganisaties door bijvoorbeeld over te stappen naar een agentuur model, of te zeggen wij gaan een ander merk in de markt zetten, dat mogen jullie niet verkopen maar we gebruiken je wel voor de nazorg. Als ik dealer was verkocht ik de boel en begon ik een fietsen zaak ofzo iets.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 14:10
door V480-S60
In wezen is er toch niets nieuws onder de zon.
Maar laten auto-importeurs nu ook fietsenzaken opkopen en daar hun "merkdoctrine" gaan opleggen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we teruggaan naar importeurs dealervestigingen. Zoals vroeger bijvoorbeeld Nefkens en (kleiner) Gremi en SAAB.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 14:53
door OGA244
Je hebt als dealer niet echt wat te kiezen, je verbouwt verplicht voor n vermogen naar een corporate identity, koopt de voorgeschreven inrichting voor veel geld bij de importeur en als je niet aan die doctrines meewerkt kun je meteen al vertrekken cq je wordt ontslagen.
De bepaald niet goedkope inrichting is dan weliswaar eigendom van de dealer maar de importeur bepaald wat je er mee mag doen, cq wanneer je het weg dient te gooien..
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 17:02
door NielsPHEV
OGA244 schreef: β07.02.2024 - 14:53
Je hebt als dealer niet echt wat te kiezen, je verbouwt verplicht voor n vermogen naar een corporate identity, koopt de voorgeschreven inrichting voor veel geld bij de importeur en als je niet aan die doctrines meewerkt kun je meteen al vertrekken cq je wordt ontslagen.
De bepaald niet goedkope inrichting is dan weliswaar eigendom van de dealer maar de importeur bepaald wat je er mee mag doen, cq wanneer je het weg dient te gooien..
Daarom, als ik een dealer bedrijf had zou ik echt zo snel mogelijk uitstappen en wat anders gaan doen.
@V480-S60, we zullen niet terug gaan naar dealers die eigenaar zijn van een importeur denk ik. De importeurs vinden het wel prettig om zoveel mogelijk het dealer gerelateerde gedoe en risico (personeel, zeuerende klanten, locatie en vergunningen etc) zoveel mogelijk door derden te laten dragen, het is alleen even afwachten tegen welke prijs dealers bereid zijn dat de accepteren. Hierbij is het lastige dat zeker als je zwaar gefinancierd zit heb je vaak niet een makkelijk alternatief.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 07.02.2024 - 18:45
door OGA244
Nu mag polestar zelf aan de klant gaan uitleggen dat de net gekochte polestar β¬9200 goedkoper/minder waard geworden is.
Tesla liet eerder gewoon de koopcontract prijs betalen.
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
Geplaatst: 08.02.2024 - 08:55
door Henry82
En een Zeekr X is ook een paar mille goedkoper geworden, en nu inclusief 10 jaar garantie en onderhoud.