regeneratie roetfilter en reset "roetfilter vol melding"

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Verstraete
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.02.2024 - 11:12

Hallo, deze week een turboslang vervangen, ik kreeg bij mijn rit naar de garage de melding van "roetfilter vol". Ik neem aan dat dit direct komt door de kapotte turboslang. (meer roet)
Na vervanging turboslang kreeg mijn garagist (geen Volvo dealer) de roetfilter melding niet gereset. Hij raadt aan om eerst een half uur snelweg kilometers te maken (wat ik ook ga doen)
Wordt de melding automatisch gereset wanneer het filter volledig is geregenereerd of moet de Volvo alsnog naderhand uitgelezen en gereset worden?
Voor de rest rijdt mijn auto na vervangen van de turboslang weer zoals vanouds. Het betreft hier een XC60 uit 2015, D4 AWD, 5-cilinder...dank alvast voor jullie hulp !
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27641
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zodra de vervuiling in het filter weer binnen de marge is verdwijnt de melding weer.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Verstraete
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.02.2024 - 11:12

Dankje, we gaan het beleven !
Verstraete
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.02.2024 - 11:12

Yes, melding is verdwenen na tijdje regeneren.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”