HeinvdW schreef: ↑31.03.2024 - 21:40
Nou ben ik benieuwd of dat het verbruik is dat in de auto wordt aangegeven of het verbruik in de app.
Als je rittenregistratie hebt ingeschakeld en dat terugrekent krijg je een heel ander - stukken hoger - verbruik te zien.
De auto en de app zijn optimistischer dan de rittenregistratie.
Zal ik controleren zodra ik de app weer kan gebruiken.
Voor mijn vergelijking met die bijgoochem van InstaAutoVlog maakt het niet, want hij las z’n waarden ook af van de tablet in de auto.
Als je het hebt over stukken hoger, over hoeveel procent verschil heb je in jouw geval?
Bij de XC40 18 in de app, 19 a 20 op het dashboard en 23 in de rittenregistratie.
Ik meet het thuis ook en de hoeveelheid geleverd komt nagenoeg overeen met de rittenregistratie.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Volvo V60 PIH 2013: Honda Civic Hybride 2010:
Ook een bericht: sinds enkele weken in bezit van een Ultimate versie, cloud blue. Veel reacties zijn herkenbaar. Positief is de rijervaring en design. Fijne auto en met 4 volwassenen prima 2 uur rit gehad. Niet riant maar hè is best te doen en betere zit dan in een vliegtuig. Grote nadelen zijn het ontbreken van knoppen. Kan nog wat wennen, maar software van display bevalt slecht. Sterker: soms levensgevaarlijk in gebruik m.i. Waarom? Voor vertrek enkele minuten bezig allerlei functies uit te schakelen (afstand instellingen, Driver alert, wat een ramp is, want piept voortdurend onnodig etc). Als je dit vergeet, ga je tijdens rijden knoeien. Onverstandig, weet ik, doe ik liever ook niet, maar gek van sommige instellingen die niet vastgehouden worden. Hopelijk kan Volvo dit snel aanpakken! Ook onhandig. Oplaadfunctie springt naar 6A. Eerst aan mijn oplaadpaal zitten sleutelen voordat duidelijk werd dat probleem in de instellingen zat. Kan nu thuis met bijna 22Kw laden en is dan in enkele uurtjes vol. Dat is voor mij prima.
Welkom John, gefeliciteerd met je mooie auto.
De problemen die je noemt zijn gekend, en zullen als het goed is met een software update verholpen moeten worden. Veel plezier in elk geval!
2023 S60 B4 Ultimate Dark Life is what happens while you're busy making other plans
HeinvdW schreef: ↑01.04.2024 - 11:32
Bij de XC40 18 in de app, 19 a 20 op het dashboard en 23 in de rittenregistratie.
Ik meet het thuis ook en de hoeveelheid geleverd komt nagenoeg overeen met de rittenregistratie.
Ik heb net een test gedaan en de waarden in de auto en de app komen overeen bij mij. Dus ik heb geen reden om aan te nemen dat de EX30 met hetzelfde euvel als jouw XC40 te maken heeft. Keurige waarde van 17 kWh over 80% snelweg overigens.
Ik denk dat je doelt op het het verschil tussen het uitgerekende verbruik op basis van de geladen stroom en de gereden kilometers en het weergeven verbruik in de auto en de app.
Aangezien ik gisteren met 90% SoC ben weggereden, heb ik de accu na mijn ritten ook weer geladen tot hetzelfde percentage.
Wanneer ik het dan uitreken heb ik 20 kWh verbruikt. Dat ligt inderdaad iets hoger (ca. 15%) dan de weergave in de EX30 (app).
Dit kan volgens mij ook deels worden verklaard door laadverlies.
Buiten de welbekende issues gewoon een top auto. Zeer blij met mn EX30.
Èchter.... mijn stuurverwarming schakelt randomly in. Te pas en te onpas gaat dat zomaar aan.
Bra1n schreef: ↑16.04.2024 - 16:30
Buiten de welbekende issues gewoon een top auto. Zeer blij met mn EX30.
Èchter.... mijn stuurverwarming schakelt randomly in. Te pas en te onpas gaat dat zomaar aan.
Heeft nog iemand daar last van?
Dit is een bekend issue. Wanneer het minder dan 10 graden is, dan wordt de stuurverwarming in stand drie opgestart.
Bra1n schreef: ↑16.04.2024 - 16:30
Buiten de welbekende issues gewoon een top auto. Zeer blij met mn EX30.
Èchter.... mijn stuurverwarming schakelt randomly in. Te pas en te onpas gaat dat zomaar aan.
Heeft nog iemand daar last van?
Dit is een bekend issue. Wanneer het minder dan 10 graden is, dan wordt de stuurverwarming in stand drie opgestart.
Found it.
Is een instelling die je gelukkig uit kan zetten.
Ik heb sinds zaterdag mijn EX30 en ben er heel blij mee. Ik ben hiervoor lid geworden van dit forum.
Bij mij gaat de cruise control niet zomaar aan als ik het pookje rechts naar beneden trek. ik moet dan het menu in en schakelen tussen cruise control en snelheidsbegrenzer en terug. Dan doet ie het wel.
Ik zie niemand anders dit opmerken in deze thread, dus misschien mis ik ergens een setting en is het geen bug. Iemand tips?
Ik ben blij met de baby blauwe kleur. Op foto's lijkt die vaak wit, maar op deze foto staat de witte auto van mijn buurman er achter.
Volvo EX30 small.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu een week in mijn bezit, de Volvo EX30 Ultra (ER), Cloud Blue met een Breeze-interieur en extra getint glas achter en verwarmde voorstoelen en stuurwiel.
Laten we beginnen met de aandachtspuntjes en dan afsluiten met de positieve punten. De radio heeft het 3 dagen gedaan, maar deze is niet meer aan de praat te krijgen. Snelladen is niet gelukt; er heeft weliswaar een laadproces plaatsgevonden, maar het lukte niet om de maximale capaciteit te bereiken. De instellingen waren vooraf door mij goed ingesteld omdat ik weet dat dit voor nu nog een probleem is (ze zijn teruggeschakeld naar de vorige instellingen). Er lijkt iets aan de hand te zijn met de voorwielen; vanaf zo'n 80 kilometer per uur is er een trilling waarneembaar. En die trilling... ik ben inmiddels allergisch geworden voor trillingen gezien mijn eerdere ervaringen met nieuwe (vanaf 2017) S- en V90-modellen. Niet tevreden ben ik over de verwarming. Met 23 graden blijft het fris in de auto. De klimaatinstellingen staan goed ingesteld en de airco is uitgeschakeld, maar het blijft fris in de auto. Het lijkt wel alsof er ventilatiegaten voorin openstaan in plaats van gesloten te zijn. Ramen etc. zijn uiteraard gesloten. De app werkt niet totdat je de voorverwarming wilt starten; dan reageert de app en begint de voorverwarming. De weergave van de camera's vind ik chaotisch. Bij de XC40 heb je een rustig scherm met 1 beeld. Bij de EX30 start deze op met 3/4 deelschermen. Veel te druk. Lastig in te stellen.
De auto rijdt prima. Er is meer communicatie met de weg dan met de XC40. Het sturen gaat licht, dat geldt overigens in alle drie de 'standen'. Het mag van mij wat zwaarder zijn, maar dat is subjectief. De vering vind ik fijn. Comfortabel met een sportief tintje. Zo zou ik het willen omschrijven. Het scherm in het midden vind ik snel wennen. Soms moet je wel veel menu's doorbladeren om ergens te komen. Ik heb de waarschuwing dat je de verplichte snelheid overtreedt aan de 'koppelknop' gekoppeld. Overigens zijn die knopjes aan het stuur verschrikkelijk. Ik weet dat de modellen van 2025 andere hebben gekregen. Het interieur moet je van houden. De afwerking is prima in orde. Een adresje via maps doorsturen naar de auto gaat ook goed. Vond ik altijd al een fijne optie. Goed dat deze weer terug is.
Ik heb de Volvo via Care By Volvo. Ik heb 6 maanden lang de XC40 kunnen uitproberen, en nu dan de EX30. Blijf ik de EX30 rijden? Ik ben nog niet overtuigd. Eerlijkheidshalve moet ik de auto nog wel een kans geven; ik heb de auto net een paar weken. Eens kijken of de aankomende update verbeteringen zal geven.
Voordat een auto op de markt komt moet deze überhaupt eerst goed getest zijn. Het lijkt bij de Volvo op tekentafel werk zonder een duurtest. Iets wat bij Volvo in het DNA zou moeten zitten?
onvoorstelbaar dat bij een nieuwe auto van ruim een halve ton !! zoveel minpunten voorkomen.
zou voor mij echt een reden zijn om er met een grote boog omheen te lopen.
C30BlackStone schreef: ↑22.04.2024 - 20:02
Nu een week in mijn bezit, de Volvo EX30 Ultra (ER), Cloud Blue met een Breeze-interieur en extra getint glas achter en verwarmde voorstoelen en stuurwiel.
Er lijkt iets aan de hand te zijn met de voorwielen; vanaf zo'n 80 kilometer per uur is er een trilling waarneembaar. En die trilling... ik ben inmiddels allergisch geworden voor trillingen gezien mijn eerdere ervaringen met nieuwe (vanaf 2017) S- en V90-modellen.
De trillingen voel ik ook op die snelheid heel iritant is het denk dat het niet op te lossen is.
C30BlackStone schreef: ↑22.04.2024 - 20:02
Er lijkt iets aan de hand te zijn met de voorwielen; vanaf zo'n 80 kilometer per uur is er een trilling waarneembaar. En die trilling... ik ben inmiddels allergisch geworden voor trillingen gezien mijn eerdere ervaringen met nieuwe (vanaf 2017) S- en V90-modellen.
De trillingen voel ik ook op die snelheid heel iritant is het denk dat het niet op te lossen is.
Op Tweakers wordt daar het volgende over geschreven:
Ben dit een tijdje terug ook tegengekomen op één van de Facebook-groepen. Kwam er op neer dat de oorzaak hiervan het twee maanden stilstaan op de boot is. Oplossing zou zijn om een tijdje te rijden met hogere bandenspanning dan normaal en een tijdje met lagere bandenspanning. Hierna zou de band zich weer rond gevormd moeten hebben.
Die Facebook-groep is er één waar Volvo zelf ook in participeert.
| Besteld Volvo EX30 Ultra 2024 | Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |