Pagina 1 van 1

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 08.02.2024 - 22:02
door rkr
Mijn zoon is in het bezit gekomen van een keurige V60 T5 uit april 2015 (93.000 km), helaas met de vroege B4204T11 in het vooronder. Dit betekent dat we ernstig rekening moeten houden met de zuiger/zuigerveren/oliekeerring-problematiek. Op dit moment zijn we nog bezig met het regelmatig (elektronisch) peilen van het oliepeil. Indien mijn voorgevoel uitkomt t.a.v. het eventuele abnormale olieverbruik, heeft iemand enige kennis/ervaring met een tegemoetkoming van de dealer of meer nog, van Volvo Nederland? De rechtszaak in de VS kennen we, denk ik, allemaal. Ben reuzebenieuwd!

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 09.02.2024 - 06:32
door MarV60
Goedemorgen, ik heb er ook zo een van november 2014. Er staat net 73k op de teller. Toen ik hem vorig jaar kocht had ik ook de verschillende berichten vanuit Amerika gelezen. Hier viel niet veel te vinden. Een maand geleden heb ik 1l moeten toevoegen en dacht ik weer aan dit hele verhaal. Binnenkort maar eens een kleine beurt uitvoeren. Graag lees ik mee over de ervaringen van anderen.

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 09.02.2024 - 09:27
door Fredhead
De vraag is dan, na hoeveel kilometer moest je die liter bijvullen?

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 09.02.2024 - 10:57
door rkr
fredhead schreef: 09.02.2024 - 09:27 De vraag is dan, na hoeveel kilometer moest je die liter bijvullen?
Inderdaad. Ben ik ook benieuwd naar MarV60. Ik houd i.i.g. met het ‘worst case’-scenario rekening en ga mijn licht opsteken bij de dealer.

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 09.02.2024 - 12:44
door NielsPHEV
Coulance op een 10 jaar oude auto, lijkt me lastig. Zijn de beide auto's altijd dealer onderhouden ?

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 09.02.2024 - 13:16
door MarV60
Ik heb hem nu nog geen jaar. Altijd dealer onderhouden, behalve de afleverbeurt, deze is bij van Mossel gedaan. Net geen 20k gereden dit jaar. Ik maak me ook nog geen zorgen maar die verhalen uit Amerika zijn niet leuk te lezen. Dadelijk voor de meivakantie maar eens een grote beurt laten doen bij de dealer. Distributie riem zit er ook aan te komen, misschien ook maar laten doen.....

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 12.02.2024 - 09:18
door Joev40
Ik ben momenteel bezig met een s60 met de zelfde motor. Ik ben benieuwd met hoeveel km je die 1l olie moest toevoegen. Ik had al wel gezien dat je de gemodificeerde cilinders kan kopen(ben even kwijt waar) maar kosten waren dacht ik ongeveer 1500 euro en dan zitten ze er nog niet in.

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 12.02.2024 - 09:21
door Fredhead
MarV60 schreef: 09.02.2024 - 13:16 Ik heb hem nu nog geen jaar. Altijd dealer onderhouden, behalve de afleverbeurt, deze is bij van Mossel gedaan. Net geen 20k gereden dit jaar. Ik maak me ook nog geen zorgen maar die verhalen uit Amerika zijn niet leuk te lezen. Dadelijk voor de meivakantie maar eens een grote beurt laten doen bij de dealer. Distributie riem zit er ook aan te komen, misschien ook maar laten doen.....
Kortom, je zit op 1 liter per 19.000 kilometer?
Dat is alles behalve zorgwekkend.

Slechte verhalen zijn er altijd maar dat betekent niet automatisch dat je zelf ook een slecht motorblok hebt.

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 12.02.2024 - 10:55
door Edgecrusher
Ik zou adviseren een olie service interval te kiezen van max. 15dz km.

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 12.02.2024 - 11:08
door Ben
Afbeelding

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 12.02.2024 - 11:16
door diesel01
Je kunt er zelf ook wat aan doen..
Ipv eens per jaar of 30k olie verversen doe je dit structureel om de 15k.
De interval van 30.000 slaat ook nergens op, dan is de nieuwigheid van de olie er wel af.
Mijn dieseltje ververs ik om de 15k en die heeft geen olieverbruik, zelfs niet 3000km met caravan of met 220 op de autobahn heen en terug Oostenrijk, inmiddels staat hij op 171k
Rustig warm rijden en is het eenmaal goed warm dan mag er gewoon mee doorgereden worden.
6liter 0w20 of 5w30 kost je via internet 7 tientjes, nieuwe filtertje met wat ditjes en datje ook 7 tientjes..

Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Geplaatst: 14.02.2024 - 06:27
door MarV60
fredhead schreef: 12.02.2024 - 09:21
MarV60 schreef: 09.02.2024 - 13:16 Ik heb hem nu nog geen jaar. Altijd dealer onderhouden, behalve de afleverbeurt, deze is bij van Mossel gedaan. Net geen 20k gereden dit jaar. Ik maak me ook nog geen zorgen maar die verhalen uit Amerika zijn niet leuk te lezen. Dadelijk voor de meivakantie maar eens een grote beurt laten doen bij de dealer. Distributie riem zit er ook aan te komen, misschien ook maar laten doen.....
Kortom, je zit op 1 liter per 19.000 kilometer?
Dat is alles behalve zorgwekkend.

Slechte verhalen zijn er altijd maar dat betekent niet automatisch dat je zelf ook een slecht motorblok hebt.
Ik maak ook nog geen zorgen. Er zijn verder geen signalen dat er iets mis is. Correcte olie erin en 1x pj olie verversen dat is het plan. Ik ben net al TS nieuwsgierig naar ervaringen van mensen met dezelfde motor.