940 turbo Vialle LPI probleem

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
mszuur
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.07.2013 - 08:57
Locatie: assen

Goedemorgen,

Vanmiddag aan het werk geweest met de lpi installatie van mijn zoon zijn 940 turbo van 1998.
Op benzine loopt hij keurig netjes maar op gas hield hij in en stotterde hij vreselijk, eerst af en toe en sinds gisteren continu.
Heb eerst het filter bij de tank schoon gemaakt wat geen verandering heeft gebracht.
Vervolgens de injectoren 1 voor 1 losgekoppeld waarbij bleek dat injector 4 geen verandering gaf los of vast.
Hier bleek een stuk bedrading bloot te liggen naar de injector, dit heb ik gerepareerd waarna de auto nog steeds op 3 cilinders bleef lopen.
Hierop heb ik injector 1 en 4 verwisseld hierna liep de auto op 2 cilinders.
Ik heb de Vialle ECU gereset door de knop ingedrukt te houden, contact af te zetten en te wachten tot de led uit gaat. dit gaf geen enkele verandering.
Nu ben ik een beetje de weg kwijt, is de ECU nu van het padje door een defecte injector te verplaatsen? Is er meer aan de hand?
Is er iemand liefst in de omgeving Leeuwarden die een Vialle ECU kan uitlezen/ programeren?
Is er iemand die nog een setje goede Vialle injectoren heeft liggen?
Op dit moment geen Volvo's in bezit, wel regelmatig aan het klussen aan de 940 van mijn zoon
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Is het niet verstandig in Leeuwarden of omgeving met de auto naar een autogasspecialist te gaan?
Een diagnose stellen is niet veel werk. Dan weet je waar je aan toe bent.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”