Pagina 1 van 1

XC 40 Italie

Geplaatst: 11.02.2024 - 17:32
door Palomientje
Goedemiddag

Sinds september 2023 in bezit van een XC40 in Plus uitvoering, trekhaak en nubbick bekleding. Na een paar weken rijden viel mij de actieradius toch wel wat tegen , afhankelijk van het weer max 320km. Ik heb hemel en aarde bewogen bij de delaer ( Bluekens Breda ) om binnen de dertig dagen omruil garantie en ook daarna nog ( met bijbetaling ) een jonge Extended Range te bemachtigen, helaas niet gelukt dealer had er geen en wilde absoluut niet meewerken aan de auto's die ik had gevonden bij een andere dealer.
We zijn nu enkele maanden verder en afgelopen week nog een poging gewaagd bij enkele dealers waar er één beschikbaar was maar tot mijn grote schrik is Volvo niet zo waardevast als ik had gehoopt. Heb in 5 maanden €14000,- verreden krijg een schandelijk laag bedrag terug.
De auto rijdt werkelijk fantastisch dat is het probleem ook helemaal niet. Moet echter ook caravan trekken dus elke km actiradius meer is meegenomen lijkt mij.

De vraag is anders want wij gaan in juni naar Ferrari Maranello in Italie zonder caravan dit maal, dus vraag is heeft iemand ervaring met laden op deze route hier naartoe. En wat is de beste laadpas hiervoor.

Gr Harry

XC 40 Italie

Geplaatst: 13.02.2024 - 15:25
door Hugo van N.
Afgelopen zomer via Milaan naar het Gardameer gereden met mijn XC40 recharge single motor, MY23 met 4 personen en dakkoffer. Actieradius was 250km. Ik heb maar twee 'laadpassen' gebruikt; Shell recharge en een Tesla account. Vooral het rijden door Zwitserland is een waar genoegen. De laadpalen staan keurig aangegeven langs de snelweg en zien er allemaal fonkelnieuw uit!

XC 40 Italie

Geplaatst: 13.02.2024 - 16:00
door lint
Zwitserland is prima voorzien van laadpalen. In Italië is dat duidelijk minder.

XC 40 Italie

Geplaatst: 16.02.2024 - 20:07
door MartijnEV
In Italië heeft Volvo een eigen, landelijk dekkend snellaadnetwerk. De laders staan bij de Volvo dealers en zijn publiek beschikbaar. De Volvo dealers in Italië liggen meestal dicht aan afritten van de Autostrada. Je kunt deze snelladers vinden onder de naam Powerstop, een submerk van Volvo. Alle bekende pasjes worden geaccepteerd.
Even laden en wat Volvo’s bekijken in de showroom :)
Ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen, hoop een verslagje te lezen na terugkomst :) Goede reis gewenst!

XC 40 Italie

Geplaatst: 19.02.2024 - 06:22
door Gijs_is_the_best!
Hugo van N. schreef: 13.02.2024 - 15:25 Afgelopen zomer via Milaan naar het Gardameer gereden met mijn XC40 recharge single motor, MY23 met 4 personen en dakkoffer. Actieradius was 250km. Ik heb maar twee 'laadpassen' gebruikt; Shell recharge en een Tesla account. Vooral het rijden door Zwitserland is een waar genoegen. De laadpalen staan keurig aangegeven langs de snelweg en zien er allemaal fonkelnieuw uit!
Italië (Toscane) staat ook op onze planning komende zomer.
Heb je een standaard- of long range versie?
En wat waren de tarieven zo ongeveer bij Tesla? Heb je ook gebruik gemaakt van een 'Niet Tesla rijder' abonnement? Dat scheelt best wat begrijp ik alleen vindt je nergens terug hoeveel.

XC 40 Italie

Geplaatst: 20.02.2024 - 10:53
door Hugo van N.
Gijs_is_the_best! schreef: 19.02.2024 - 06:22
Hugo van N. schreef: 13.02.2024 - 15:25 Afgelopen zomer via Milaan naar het Gardameer gereden met mijn XC40 recharge single motor, MY23 met 4 personen en dakkoffer. Actieradius was 250km. Ik heb maar twee 'laadpassen' gebruikt; Shell recharge en een Tesla account. Vooral het rijden door Zwitserland is een waar genoegen. De laadpalen staan keurig aangegeven langs de snelweg en zien er allemaal fonkelnieuw uit!
Italië (Toscane) staat ook op onze planning komende zomer.
Heb je een standaard- of long range versie?
En wat waren de tarieven zo ongeveer bij Tesla? Heb je ook gebruik gemaakt van een 'Niet Tesla rijder' abonnement? Dat scheelt best wat begrijp ik alleen vindt je nergens terug hoeveel.
Ik heb de standaardversie, één keer geladen in Duitsland voor 54 ct en één keer in Zwitserland voor 0,61 CHF (0,64 EUR). Beide superchargers. Ik heb bij Tesla geen abonnement, alleen met mijn credit card aangemeld want mijn laadkosten kan ik declareren bij mijn werkgever, dus ik geloof het wel.