Pagina 1 van 1
v40 met LPG-G3 kopen met 240000 op de teller raadzaam?
Geplaatst: 30.11.2006 - 00:24
door jeronimo
even voorstellen, nieuw op dit forum vanwege naderende aanschaf V40. Ik zoek een LPG-G3 versie, heb er een op het oog, uit 2000 maar wel met 240000 op de teller. Kosten: 7500,- Dan weer de eeuwige vraag: te duur of niet?
Ik hoor het graag.
Grt
Jeroen
ps wat een super forum trouwens! Al veel opgestoken!
Geplaatst: 30.11.2006 - 01:08
door Barry (Grillmeister)
en al op autotrader gekeken of bij de anwb?
Geplaatst: 30.11.2006 - 07:59
door jeronimo
Ja, uitgebreid, maar bv anwb gaat maar voor bj 2000 tot 170000...
Geplaatst: 30.11.2006 - 08:29
door Canard
Uit 2000? Dan kan het een phase I of phase II zijn. De phase II heeft wat uiterlijke aanpassingen/verbeteringen en ook technische verbeteringen.
Hier staan de verschillen mooi uitgelegd:
http://users.pandora.be/volvo40/S-V40.htm
Als het een phase II is, kan het een af-fabriek bi-fuel zijn, wat betekent dat deze geharde klepzittingen heeft en deze kan beter tegen de hogere temperaturen van LPG en kan je motor dus langer mee.
En hoe is ie uitgerust? airco, ECC, roofrails, ....?
In de carbase van autoweek kun je wel waardebepaling doen met hoge km-standen:
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... &jaar=2000
Geplaatst: 30.11.2006 - 09:23
door V480-S60
Die info die Canard geeft is inderdaad van belang.
Even wat meer informatie over de auto is welkom. (niet dat ik hem wil wegkapen hoor.) Dan kan er gerichter antwoord gegeven worden.
Geplaatst: 30.11.2006 - 14:30
door jeronimo
Tuurlijk, hier de uitgebreidere info:
(hij is van phase 1 overigens, maar wel met 122 pk)
Uitvoering: 1.8 Lpg G3 Ob 122pk incl. garantie
Aantal deuren: 5 Deurs
Brandstof: (G) Gas
Motorinhoud: 1800
Km stand: 235085
Afgifte deel 1: 27-07-2000
Nw prijs bpm: 26500
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Zilver Metallic
Leeggewicht: 1301
Wegenbelasting pm: 56
Max. aanhangw.: 1200 kg (geremd)
Motor vermogen pk: 122
Btw/marge: BTW
Opties:
3de Remlicht, ABS, Airbag Links, Airbag Rechts, Airco, Bagageafdekhoes, Boordcomputer, Cruise - Control, CV, Elec. Ramen, Elec. Spiegels, Hoogte verst - kopl., Hoogteverst. - Stoelen, LM-VLG, Mettalic lak, Middenarmsteun, Remote-CV, Sipsbags, Start-blokkering, Stereo, Stof + leder, Stuurbekrachtiging, Trekhaak
Redelijk standaard dus....
Geplaatst: 30.11.2006 - 14:44
door V480-S60
Het is dus geen bi-fuel. Dus niet origineel af-fabriek een LPG installatie.
Goed navragen naar de onderhoudshistorie. En controleer de klepspeling. Met deze km-stand zou je een uitgestelde kop kunnen hebben. En dan ben je gauw 2500€ verder.
Geplaatst: 30.11.2006 - 15:40
door jeronimo
Hoe kan ik de klepspeling controleren? Er is geen onderhoudsboekje en apk formulier bij...
Geplaatst: 30.11.2006 - 15:40
door jeronimo
super trouwens, jouw/jullie tips!
Geplaatst: 30.11.2006 - 15:57
door V480-S60
jeronimo schreef:Hoe kan ik de klepspeling controleren? Er is geen onderhoudsboekje en apk formulier bij...
nou ja dat APK formulier is niet zo van belang. Zorg dat je bij aflevering een nieuwe APK-krijgt.
Probeer wel de onderhoudshistorie te achterhalen. (Zal moeilijk worden bij Van Aarle want die handelt alleen maar

) Maar vraag naar de dealer waar het onderhoud is gedaan.
Maar je moet echt een aankoopkeuring laten doen waarbij ook de klepspeling wordt gecontroleerd. Wordt dat niet toegestaan. Subiet laten staan die auto.
Geplaatst: 30.11.2006 - 17:06
door jeronimo
Toch een aankoopkeuring dus... is wel toegestaan maar hij vertelde wel tussen neus en lippen dat dat niet echt veel voorstelde... "meer papierwerk dan controle"... eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.
Hmmm.. weer E 200,- armer, maarja dan zou je wel een indicatie moeten hebben dacht ik zo... goed dat gaan we maar doen denk ik... ik hou je op de hoogte...
Geplaatst: 30.11.2006 - 19:45
door Canard
jeronimo schreef:Toch een aankoopkeuring dus... is wel toegestaan maar hij vertelde wel tussen neus en lippen dat dat niet echt veel voorstelde... "meer papierwerk dan controle"... eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.
Hmmm.. weer E 200,- armer, maarja dan zou je wel een indicatie moeten hebben dacht ik zo... goed dat gaan we maar doen denk ik... ik hou je op de hoogte...
Lijkt me verstandig keuze, zo'n keuring. Vooral vanwege LPG en de relatief hoge km-stand.
En ik geloof ook niet dat het "meer papierwerk dan controle" is.
Geplaatst: 30.11.2006 - 20:07
door Gideon_XC90
"meer papierwerk dan controle" is een afschrik methode
Maar de auto is alweer goedkoper en er zit een onderhoudsboekje bij (dealer onderhouden
ik zou het wel doen zo'n aankoopkeuring als je twijfelt, onderhoudsboekje zegt vaak heel veel
Geplaatst: 30.11.2006 - 23:58
door jeronimo
Voor alle duidelijkheid, er zit geen odnerhoudsboekje bij.
Morgen vragen voor een aankoopkeuring. Anders toch maar even verder kijken, dit is (pas) de tweede v40 waar ik daadwerkelijk in heb gereden.
Geplaatst: 01.12.2006 - 17:53
door J
en aankoopkeuring liefts laten doen bij een bedrijf dat jij uitzoekt. om eventuele vriendjespolitiek te voorkomen.
Als het inderdaad van aarle is, heeft hij hem ingeruild. Misschien een belletje naar de vorige eigenaar? Hij kan je daar zeker aan helpen (tel. nr. vorige eigenaar)