Android Auto receiver

De hatchbackversie van de XC40, was eerder de C40.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
REHO67
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22.01.2024 - 10:05

Ik mag over enkele weken mijn nieuwe C40 Recharge ER ophalen bij de dealer en ben ondertussen aan het uitvinden wat er allemaal mogelijk is.
Zo weten we dat Android Automotive is ingebouwd en dat we via een app Apple Carplay kunnen verbinden (via een USB kabel).
Nu zie ik in de online handleiding van Volvo een lijst van beschikbare apps en in deze lijst staat ook Android Auto Receiver.
Betekend dit dat we nu ook Android Auto kunnen gebruiken? Heeft iemand hier al ervaring mee?

https://play.google.com/web/store/apps/ ... l_apps_aae
In bestelling: Volvo C40 Recharge Ultimate, SAGE GREEN
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Zowel Android als Apple is geschikt. afhankelijk van welke telefoon je gebruikt.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Roadrad
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 03.02.2014 - 16:29

vankol schreef: 24.02.2024 - 11:40 Zowel Android als Apple is geschikt. afhankelijk van welke telefoon je gebruikt.
Ik heb een V60 MY2023 early...ook met Google Automotive... maar nog niet kunnen ontdekken hoe ik mijn Android toestel kan koppelen...als het iemand lukt hoor ik heeeeeeelp graag :) groet Rob, het klopt dat de app staat onder AAOS apps maar als ik kies voor installeren zie ik dit:
aaontvanger.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T6 Recharge MY2023, dark, denim blue
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Roadrad schreef: 11.03.2024 - 14:54 ... maar nog niet kunnen ontdekken hoe ik mijn Android toestel kan koppelen...als het iemand lukt hoor ik heeeeeeelp graag :) groet Rob, het klopt dat de app staat onder AAOS apps maar als ik kies voor installeren zie ik dit:
Voor zoiets zou ik naar de garage gaan.
Daar helpen ze je graag.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Roadrad schreef: 11.03.2024 - 14:54
vankol schreef: 24.02.2024 - 11:40 Zowel Android als Apple is geschikt. afhankelijk van welke telefoon je gebruikt.
Ik heb een V60 MY2023 early...ook met Google Automotive... maar nog niet kunnen ontdekken hoe ik mijn Android toestel kan koppelen...als het iemand lukt hoor ik heeeeeeelp graag :) groet Rob, het klopt dat de app staat onder AAOS apps maar als ik kies voor installeren zie ik dit:

aaontvanger.jpg
Gebruik je wel een kabel?
Want draadloos lukt niet.
In principe zou alles automatisch moeten pairen.

Anders i.d.d. ff de dealer vragen
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Roadrad
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 03.02.2014 - 16:29

Nou ... de dealer geeft aan dat als je auto op AAOS werkt dat Android Auto niet wordt ondersteund... en ik begrijp dat ik een kabel nodig zou hebben, ik heb ook mijn telefoon onderweg aangesloten (sowieso om op te laden als ik Flitsmeister gebruik). Carplay wordt wel ondersteund maarja... wie wil er nu een iPhone... Mijn vorige V60 (MY2018) had nog het Sensus systeem en daar werkte Android auto prima op, ook kon ik daar een WiFi hotspot in maken voor de passagiers maar ook dat is niet meer mogelijk met de nieuwere modellen helaas, ik ga ervan uit dat de EC40 hetzelfde systeem gebruikt als mijn V60.
V60 T6 Recharge MY2023, dark, denim blue
Gebruikersavatar
jorisjansen4
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 31.12.2021 - 11:35

Roadrad schreef: 12.03.2024 - 08:31 Nou ... de dealer geeft aan dat als je auto op AAOS werkt dat Android Auto niet wordt ondersteund... en ik begrijp dat ik een kabel nodig zou hebben, ik heb ook mijn telefoon onderweg aangesloten (sowieso om op te laden als ik Flitsmeister gebruik). Carplay wordt wel ondersteund maarja... wie wil er nu een iPhone... Mijn vorige V60 (MY2018) had nog het Sensus systeem en daar werkte Android auto prima op, ook kon ik daar een WiFi hotspot in maken voor de passagiers maar ook dat is niet meer mogelijk met de nieuwere modellen helaas, ik ga ervan uit dat de EC40 hetzelfde systeem gebruikt als mijn V60.
Dde EC40 een ander systeem(Android automotive operating system, AAOS) gebruikt dan die V60/2018 (sensus). De Volvo app voor de ec40 heeft ook veel minder mogelijkheden dan de app voor de v60. Verder: niet alle AAOS apps kunnen worden geïnstalleerd op een ec40 (b.v. ABRP, is er wel voor de polestar, maar niet voor de ec40).
AAOS is ook wat anders als Android auto. Android auto wordt niet ondersteund. Het goede nieuws: in een recente Facebook chat heeft het polestar team laten weten dat gewerkt worden aan ondersteuning voor Android auto voor de polestar. Ervaring leert dat die ondersteuning vaak door druppelt naar de Volvo…
Veel plezier met je c40!
2022 C40 Recharge Twin Pure Intro Edition
2022 V60 B3 Momentum
2016 V70 D3 Polar+ geartronic
2012 V70 D3 Limited edition geartronic
Roadrad
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 03.02.2014 - 16:29

jorisjansen4 schreef: 16.03.2024 - 21:01
Roadrad schreef: 12.03.2024 - 08:31 Nou ... de dealer geeft aan dat als je auto op AAOS werkt dat Android Auto niet wordt ondersteund... en ik begrijp dat ik een kabel nodig zou hebben, ik heb ook mijn telefoon onderweg aangesloten (sowieso om op te laden als ik Flitsmeister gebruik). Carplay wordt wel ondersteund maarja... wie wil er nu een iPhone... Mijn vorige V60 (MY2018) had nog het Sensus systeem en daar werkte Android auto prima op, ook kon ik daar een WiFi hotspot in maken voor de passagiers maar ook dat is niet meer mogelijk met de nieuwere modellen helaas, ik ga ervan uit dat de EC40 hetzelfde systeem gebruikt als mijn V60.
Dde EC40 een ander systeem(Android automotive operating system, AAOS) gebruikt dan die V60/2018 (sensus). De Volvo app voor de ec40 heeft ook veel minder mogelijkheden dan de app voor de v60. Verder: niet alle AAOS apps kunnen worden geïnstalleerd op een ec40 (b.v. ABRP, is er wel voor de polestar, maar niet voor de ec40).
AAOS is ook wat anders als Android auto. Android auto wordt niet ondersteund. Het goede nieuws: in een recente Facebook chat heeft het polestar team laten weten dat gewerkt worden aan ondersteuning voor Android auto voor de polestar. Ervaring leert dat die ondersteuning vaak door druppelt naar de Volvo…
Veel plezier met je c40!
LOL.. ik heb geen C40 hoor maar een V60 met AAOS ... de TS heeft een (E)C40 ... maar vwb de Polestar ontwikkelingen...dat klinkt idd hoopvol.
V60 T6 Recharge MY2023, dark, denim blue
Plaats reactie

Terug naar “EC40”