· Sneller laden met nieuwe batterij voor de Single Motor
· Twin Motor Performance vervangt Twin Motor
· EX40 Single Motor Essential blijft met subsidie mogelijk: vanaf € 45.995
· Introductie Business Edition vanaf € 49.995 en Black Edition vanaf € 54.995
De Volvo XC40 Recharge heet vanaf nu EX40. Ook de modelnaam C40 Recharge is omgedoopt, naar EC40. Hiermee is de naamgeving van Volvo’s volledig elektrische modellen altijd herkenbaar aan de beginletter ‘E’. De modelnaam voor de Mild-hybrid uitvoering verandert niet, die blijft XC40. De nieuwe modelnamen vallen samen met de introductie van het nieuwe modeljaar 2025.
De Volvo XC40 is momenteel de bestverkochte auto van Nederland. De populaire SUV werd in 2023 bekroond tot Zakenauto van het Jaar 2024 en bleef gewild onder de zakelijke en particuliere kopers met ruim 8.500 registraties, waarvan ruim 6.300 volledig elektrisch. In Volvo’s 40-cluster waren alle modelvarianten in 2023 samen goed voor de verkoop van meer dan 10.000 exemplaren. Dit succes kan mede worden toegeschreven aan de product upgrades die beide elektrische modellen in 2023 hebben ondergaan. Er rijden nu ruim 45.000 XC40’s in Nederland.
In modeljaar 2025 voert Volvo voor de EX40, met een actieradius tot 576 km, in Nederland een aantal productwijzigingen door.
Sneller laden
Voor de Single Motor komt een nieuwe batterij beschikbaar met 70kWu (was 69kWu), met tot 180kW snelladen (was 135kW). Hiermee neemt de laadtijd van 10-80% af van 34 minuten naar 26 minuten.
Twin Motor Performance
De Twin Motor wordt per modeljaar 2025 opgevolgd door de Twin Motor Performance.
Deze Performance uitvoering heeft meer vermogen en een iets snellere acceleratie. Het extra vermogen op de vooras stijgt van 150pk (110kW) naar 184pk (135kW). Het totale vermogen van 442pk (325kW) is goed voor een acceleratie van de auto van 0-100 km/u in 4,6 seconden.
Naast de toename in vermogen is er ook een Performance Drive Mode. Deze geeft een snellere pedaalrespons en zorgt ervoor dat beide motoren altijd ingeschakeld zijn. Bij rustig rijden en in de normale rijmodus schakelt de motor op de vooras uit om energie te besparen. De motor schakelt weer in op beide assen als er veel vermogen of tractie gevraagd wordt.
SEPP subsidie
De Single Motor blijft in de Essential uitvoering ook met de verbeterde batterijtechniek nog steeds beschikbaar met SEPP subsidie van € 2.950, door een aantrekkelijke vanafprijs van € 45.995. De fiscale waarde van de Single Motor Essential bedraagt € 44.830.
Business en Black Edition
Ter ere van de lancering van EX40 en EC40 introduceert Volvo op beide modellen de Business Edition en Black Edition. De Business Edition is een voor de zakelijke rijder zeer complete en fiscaal aantrekkelijke uitvoering. De auto is compleet uitgerust met onder andere: Adaptive Cruise Control met Pilot Assist, Blind Spot Information System (met o.a. Cross Traffic Alert), 360 graden camera’s en extra getint glas achter. De EX40 Business Edition heeft een vanafprijs van € 49.995.
De Black Edition uitvoering combineert een compleet zwart exterieur met een aantal extra luxe opties. Zo is de auto uitgevoerd in Onyx Black metallic, de logo’s en emblemen zijn uitgevoerd in glossy black en ook de 20” velgen zijn volledig glossy black. De Black Edition is verder voorzien van Harman Kardon premium audio, 360 graden camera’s en de Pixel LED koplampen. De EX40 Black Edition is leverbaar vanaf € 54.995. Zowel de Business als de Black Edition zijn ook leverbaar op de Volvo EC40.
Frits Giesbers, Commercial Operations Director: “Met de productverbeteringen en nieuwe uitvoeringen verwachten we het succes van de Volvo EX40 en EC40 in Nederland verder voort te zetten. Hierbij zijn focus op stabiliteit en zekerheid de uitgangspunten in onze prijsstrategie. De basis staat goed, de restwaardes van onze auto’s zijn hoog. Belangrijke uitgangspunten die er mede voor zorgen dat wij onze duurzaamheidsstrategie, samen met onze retailpartners en klanten, kunnen versterken.”
De prijzen
De Volvo EX40 is vanaf nu te bestellen voor prijzen die beginnen bij € 45.995. Via Care by Volvo, het flexibele autoabonnement, is de Volvo EX40 leverbaar vanaf € 749 per maand (flex) of vanaf € 699 per maand (fixed). Voor meer informatie en de voorwaarden: volvocars.nl/ex40
Volvo EX40 en EC40: sneller laden, meer vermogen, met subsidie
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40786
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ Berichten over de werking van Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Aanbiedingen van Sponsors
- ↳ FAQ over het forum
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 480
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2007
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2007
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- Volvo's in bedrijf
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips