Uitgevallen camera & dimmende spiegel links

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JelleR
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48

Gisteren zijn de dimmende spiegel & camera van de linker buitenspiegel uitgevallen op de V90 Cross Country.
Vandaag gaan we kijken of het te maken heeft met een gesprongen zekering.

Klopt het dat volgens de spiegels op de cabine zekeringkast aangesloten zijn? Ik zie dat de V90 3 verschillende zekering locaties heeft.
Als ik het schema bekijk springt er niet direct iets uit dat de spiegels lijkt te bedienen.

Zelf verwacht ik dat er een kortsluiting d.m.v. vocht is ontstaan, maar eerst de zekeringen eens bekijken.
Het gekke is dat de blindspotmonitoring nog wel werkt...

Link naar zekeringen schema:
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 51076608d8
Volvo V90 Cross Country Ocean Race
Volvo S80 V8
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Zou het ook een kabelbreuk in of niet helemaal lekker zittende stekker van de deurbekabeling (zwarte ribbel-kabel in deursponning) kunnen zijn?
BLIS-sensoren zitten niet in de spiegel, maar in bumpers/carrosserie. Dus dat signaal komt nog wel aan.
Dim-sensor zit ook niet in spiegel maar in de binnenspiegel, dat signaal lijkt dan weer niet aan te komen.
Werkt de spiegel-verwarming en het inklappen nog wel?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
JelleR
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48

Inklappen is inderdaad ook kapot.
De spiegel heeft zelfs geen weerstand meer als je er tegenaan drukt, het lijkt alsof de 'motor' of de aandrijving ervan kapot is gegaan.
Dit kan daarmee ook weer verklaren waarom de camera het niet doet, omdat de spiegel 'denkt' dichtgeklapt te zijn.

De auto is recent aangeschaft dus het probleem zal bij de garage neergelegd worden.
Wordt vervolgt!
Volvo V90 Cross Country Ocean Race
Volvo S80 V8
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”