Pagina 1 van 1
ritregistratie
Geplaatst: 25.02.2024 - 14:02
door Black-or-White
Sinds geruime tijd (misschien al sinds update 2.13.1, maar ik ontdekte het ca. 4 weken geleden), zie ik dat het synchroniseren van een rit nu bijna een minuut duurt terwijl dit voorheen binnen enkele seconden gebeurt was. Synchronisatie van een rit wordt gestart als de auto wordt uitgezet. Als ik het portier open om uit te stappen voordat het synchronisatie proces is voltooid, wordt deze gepauzeerd en wordt de rit niet in het logboek weergegeven. Pas bij een volgende rit, geïnitieerd door het starten van auto, gaat de synchronisatie verder totdat deze gecompleteerd is. In eerste instantie gemeld bij Volvo Customer Care, maar het euvel was hen niet bekend noch oplosbaar. En mij werd verzocht om in contact te treden bij de dealer. Dit heb ik gedaan en ook daar dealer onbekend en zij zouden verder onderzoeken. Dat was op 15feb en ik ben nog in afwachting van een reactie van de dealer.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de enige ben of dat het probleem zich bij meerdere auto’s voordoet. M.a.w., ik ben benieuwd naar jullie reacties.
ritregistratie
Geplaatst: 25.02.2024 - 15:07
door Emmevi
Ik kijk eigenlijk nooit direct na uitstappen op de telefoon om te zien wat de ritregistratie heeft gedaan, op zijn vroegst ‘savonds pas een keer dus geen idee hoelang het vroeger duurde.
Net even geprobeerd maar bij mij duurde het nu15 seconden na uitstappen/afsluiten.
ritregistratie
Geplaatst: 29.02.2024 - 21:10
door Black-or-White
Normaal gesproken ik ook niet, maar laatst viel het op dat een rit niet werd geregistreerd. En dan ga ik onderzoeken... En zo kwam ik er achter hoe het in elkaar steekt. Inmiddels heeft mijn dealer het aangekaart bij VolvoNL, maar nog geen oplossing.
ritregistratie
Geplaatst: 01.03.2024 - 07:08
door Gouwe
Black-or-White schreef: ↑25.02.2024 - 14:02
.............Synchronisatie van een rit wordt gestart als de auto wordt uitgezet. Als ik het portier open om uit te stappen voordat het synchronisatie proces is voltooid, wordt deze gepauzeerd en wordt de rit niet in het logboek weergegeven. .............
Geen idee hoe valide jou observatie is dat e.e.a. voortijdig met het openen van een deur te maken heeft. Hier in ieder geval geen probleem met de rittenregistratie en het zal vast anders een bug zijn die in een volgende update verholpen zal worden. Kan me voorstellen dat ook de dealer hier heel weinig mee kan (en je dus lang op een antwoord moet wachten). In algemene zin geldt voor de Volvo app dat deze sowieso niet megastabiel is en wel vaker dit soort glitches heeft.
ritregistratie
Geplaatst: 10.03.2024 - 11:35
door Black-or-White
Sinds enkele dagen is het in orde. Kort voor de installatie van de update (2.14.3) zag ik dat het synchronisatieproces nu binnen enkele seconden gedaan is. Ik zag hierbij ook dat het schermpje er iets anders uit ziet. Er zijn dus zaken aangepast en dat terwijl de update nog niet geïnstalleerd was...
ritregistratie
Geplaatst: 10.05.2024 - 20:44
door Black-or-White
Sinds afgelopen zondag functioneert het driving journal niet meer, ritten worden niet gelogd. Na contact met Volvo via chat eerder deze week was advies om de driving journal app in de auto te updaten omdat er een nieuwe versie zou zijn (op de dag van de chat, 8mei). 's Avonds gecheckt en ja, er was een update voor de drive journal app, maar niet van 8mei maar van 5 maart. Deze update geïnstalleerd maar dit was niet de oplossing van het probleem. Ook de systemen gereset, maar ook dit gaf niet het gewenste resultaat. Vandaag weer met Volvo gechat en men gaf toe dat er problemen zijn maar konden niet met een oplossing komen. Later in de middag kreeg ik een e-mail van Volvo:
QUOTE
Dank voor de chat van vandaag.
Wij kunnen de oorzaak van de driving journal-fout niet achterhalen. U zult naar uw autodealer moeten gaan, omdat er vermoedelijk aan de gegevens van uw specifieke auto iets verschoven is.
Wij vertrouwen erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.
UNQUOTE
Maandag maar even met de dealer bellen of ik langs mag komen...
Daarnaast vraag ik me af of ik de enige ben waarbij de ritregistratie niet meer werkt...? Ik hoor graag.
Tot zover.
ritregistratie
Geplaatst: 15.06.2024 - 13:03
door Sjors_S60
Black-or-White schreef: ↑10.05.2024 - 20:44
Sinds afgelopen zondag functioneert het driving journal niet meer, ritten worden niet gelogd. Na contact met Volvo via chat eerder deze week was advies om de driving journal app in de auto te updaten omdat er een nieuwe versie zou zijn (op de dag van de chat, 8mei). 's Avonds gecheckt en ja, er was een update voor de drive journal app, maar niet van 8mei maar van 5 maart. Deze update geïnstalleerd maar dit was niet de oplossing van het probleem. Ook de systemen gereset, maar ook dit gaf niet het gewenste resultaat. Vandaag weer met Volvo gechat en men gaf toe dat er problemen zijn maar konden niet met een oplossing komen. Later in de middag kreeg ik een e-mail van Volvo:
QUOTE
Dank voor de chat van vandaag.
Wij kunnen de oorzaak van de driving journal-fout niet achterhalen. U zult naar uw autodealer moeten gaan, omdat er vermoedelijk aan de gegevens van uw specifieke auto iets verschoven is.
Wij vertrouwen erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.
UNQUOTE
Maandag maar even met de dealer bellen of ik langs mag komen...
Daarnaast vraag ik me af of ik de enige ben waarbij de ritregistratie niet meer werkt...? Ik hoor graag.
Tot zover.
Gisteren mijn nieuwe V60 T8 opgehaald.
Ook hier werkt de ritregistratie niet, volgens de Volvo app zou het iets in de locatietoegang moeten zijn.
Echter staat hier alles aan. Geen idee dus...