problemen gasklephuis en immobilizer

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem_dokkum
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14.12.2020 - 10:12
Locatie: Dokkum

Goedemiddag,

Onder het motto van durf te vragen, mijn 2 problemen:

Ik rij sinds een aantal weken een V70 Classic uit 1999 (motorcode B5244S).
Nu merkte ik wat problemen met onregelmatige loop en soms een lichte hik.
Kwam al snel uit bij het gasklephuis. Bij mij zit er een MM op met witte sticker, dus lijkt nog origineel?
Wie weet waar ik een gereviseerd GK huis kan vinden of laten monteren? Al lijkt me dat zelf prima te doen. Heb m al gedemonteerd en schoongemaakt wat eerst leek te helpen, maar al snel verviel dat weer ik lichte klachten.

Daarnaast heb ik soms problemen met starten. Auto slaat niet aan of gaat aan en direct weer uit. Problemen met de immobilizer na uitlezen. Ik ben aan de weet gekomen dat er een ander contactslot is geplaatst. Auto comp leest de transponder van de sleutel niet goed. In de software zou de code kunnen worden uitgeschreven of de transponder zou je op de sleep?ring moeten plakken? Wie kan me hierbij helpen? Er zouden ook sleutelvrije motorcomputers zijn. Iemand die daar verstand van heeft?

Alle info aangaande bovenstaande problemen zijn welkom!
Volvo V60 geartronic D4 2014 black sapphire polestar tuned
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 743
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Het Italiaanse gasklephuis is nieuw niet meer leverbaar.
Revisie bestaat maar dan moet de software overgezet worden van je defecte gasklephuis naar het gereviseerde.
Een Volvo specialist die over VIDA beschikt kan dat voor je in orde maken.
De Zweedse autospecialist in Burgum kan je daarmee helpen.
Er zit ook een goede specialist in Gytsjerk.
Beide op redelijke afstand van Dokkum.

Revisie gasklephuizen Actronics in Almelo.
Het pasklephuis wordt geleverd zonder software!
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
BlauweCabrio
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.05.2024 - 18:01

Als nieuwkomer (op dit forum) wel al zo'n 15 modellen van Volvo gehad nu (weer) uitgekomen bij een C70 Cabrio uit 2003. Bij een handelaar gekocht en garantie tot het tuinhek. Wel aankoopkeuring laten doen, waar ik niet veel wijzer van geworden ben., maar de auto is ook 21 jaar oud. 2 dagen na aanschaf is het ETS lampje gaan branden. Geen vermogensverlies, motor draait prima (slechts 150.000 gelopen) 2.0T 163 PK en de cruisecontrol doet het ook zonder mankementen. Maar toch, lampje niet fijn. Gasklephuis er toch maar onder vandaan laten peuteren - behoorlijk weggefrommeld achter het spruitstuk, dus lastig klusje voor mijn garagist. Toch gelukt en het blijkt een Magnet Marelli te zijn en die schijnen (wist ik niet) berucht te zijn! Zomaar vervangen door een vergelijkbare lastig te vinden ander exemplaar is me afgeraden vanwege te verwachten software problemen. Voor € 150 kan ik er eentje kopen op marktplaats. Nog maar niet gedaan. Gasklephuis schoon gemaakt en teruggeplaatst. Lampje eerst uit, bij het 2e ritje weer aan ;-(, bij het 3e ritje weer uit overigens. Hier in Den Haag bij 2 specialisten langsgegaan. De ene neemt geen nieuwe klanten meer aan (druk, druk, druk) en de tweede adviseert een gashuis via de Volvodealer te kopen, juist vanwege de software problematiek. Kosten voorlopig geschat op € 6 a 700,- . Mijn dilemma: de auto rijdt prima maar het lampje brandt soms wel en soms niet. Rij ik door of ga ik naar de Volvodealer? Is er nog een alternatief?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
340, 242, 244, 121, 164, 164E, S40, V70, XC70, 480, 740, 760, 850, C70 T 5 en nu C70 I
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”