Pagina 1 van 1
wie weet wat meer over type: V70 2.0I LPG R Uitvoering
Geplaatst: 30.11.2006 - 20:40
door jemy
Dag,
Ik ben momenteel bezig met een V70 2.0I LPG/G3 R-uitvoering en een andere auto: V70 2.5 TD. de LPG uit 1997 de diesel uit 1998.
Is er iemand die ervaring heeft met de 2.0I op LPG-G3 of mij kan tips kan geven waar ik op moet letten. De auto heeft ruim 2 ton gelopen, is goed onderhouden.
De andere V70 kan ik voor gelijk bedrag aanschaffen.....heeft gelijke km stand.
Kan iemand me verder helpen? Wat is aan te bevelen??????
Dank alvast voor reactie!!!!
Groet,
Jemy Pauwels
Geplaatst: 01.12.2006 - 13:32
door Oceanracer
Die R-uitvoering (???) mag er dan snel uitzien, maar heb je er al mee gereden? Een 2.0 (zonder turbo) is niet vooruit te branden met dat gewicht. Dus als je van lekker doorrijden houdt, niet doen.
Verder ben ik (maar dat staat dus over los van bovenstaand relaas) geen voorstanden van rijden op LPG, dus zou voor mij de keuze vallen op de 1 jaar jongere TDI. Betrouwbare motor en sterk genoeg. Dan maar een iets degelijkere uitstraling dan de R.
Geplaatst: 03.12.2006 - 09:07
door jemy
Dag,
Dank voor de reactie. Ik ben inmiddels de trotse bezitter van een V70 2.5 TD. Een fantastische auto die er waanzinnig mooi uit ziet.
Ik ben blij gekozen te hebben voor de 2.5... mede door de tip vanuit dit forum!
Nogmaals dank!
Jemy Pauwels
Geplaatst: 03.12.2006 - 10:35
door bart simpson
een superkeuze, gefeliciteerd ermee
Geplaatst: 03.12.2006 - 11:39
door Bover
@Jemy, Goede keuze een diesel....
Geplaatst: 03.12.2006 - 11:50
door Ludo
gefeliciteerd met je keuze.
jemy schreef:Ik ben blij gekozen te hebben voor de 2.5... mede door de tip vanuit dit forum!
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je conclusie van die tip is geweest?.
Geplaatst: 03.12.2006 - 18:42
door Oceanracer
Die conclusie heb je zelf toch aangehaald, Ludo? Hij kiest voor diesel!
Geplaatst: 03.12.2006 - 18:50
door Ludo
je bedoeld dus omdat jij geen voorstander van lpg bent dat hij daarom een diesel moet kopen?.
vreemde tips geef jij zeg.

Geplaatst: 03.12.2006 - 18:55
door Battlecruiser
Helaas, je bent te laat...
Oceanracer gaf de gouden tip.
::lol:
Geplaatst: 03.12.2006 - 19:13
door Ludo
nou mij maakt het geen flikker uit hoor wat ieder koopt.
niks mis mee met de diesel.
maar hij heeft gekozen voor de TDI mede door de tip vanuit dit forum
ik zie geen tip staan, jij wél?.
ook maakt Oceanracer een vergelijk tussen een 2.0 R en een 2.0.
een D5 vergelijk je toch ook niet met de diesel uit de 240...
Geplaatst: 03.12.2006 - 19:44
door Oceanracer
Ik ben van mening dat een ieder moet kopen waar ie een goed gevoel bij heeft. Wat voor auto en welke brandstof is een keuze van smaak, ervaring (ook van anderen) en budget. Op de smaak en 't budget hebben wij als forum-gebruikers geen invloed. De ervaring (eigen ervaring of die van anderen) die aanwezig is, kun je echter via een forum bijzonder goed met elkaar delen. Daar kun je namelijk je voordeel mee doen. Daarom is het goed om te lezen dat er voorstanders en tegenstanders zijn. Ook wat betreft LPG. Het is zeker niet mijn bedoeling iemand mijn keuze op te leggen. Ik kan natuurlijk wel delen waar mijn keuze op zou vallen. Mijn inziens was dat ook de opzet van Jemy.
Zoals je zou kunnen lezen, maak ik geen vergelijk tussen beide 2 litermotoren. Ik baseer mij slechts op de ervaring dat een 2 liter (zonder turbo) niet vooruit is te branden, niet geschikt is voor een V70 en derhalve op de 2e hands markt geen cent waard is. De R-uitvoering ken ik in de classic enkel als 2.4 195Kw/265 Pk 5 cilinder.
Verder ben ik geen liefhebber van LPG-rijden. Meer staat er volgens mij toch echt niet. Oja, ik deel nog wel de voordelen van de TDI mee. Gewoon, omdat ik daar jaren ervaring mee heb gehad.
Wat T.S. verder met deze "tip" doet laat ik aan T.S. over. Ik vind het leuk dat hij gekozen heeft voor de diesel. Maar ik zou zijn keuze ook respecteren als hij voor de R-uitvoering was gegaan.
Geplaatst: 03.12.2006 - 19:54
door Ludo
zoals ik in vorig bericht ook al schreef zal het mij ook worst wezen wat ieder koopt.
ik vind het alleen jammer dat er op dit forum alleen maar gereageerd word vanuit vooroordelen.
daar heeft de vraagsteller totaal geen boodschap aan.
Oceanracer schreef:Zoals je zou kunnen lezen, maak ik geen vergelijk tussen beide 2 litermotoren. Ik baseer mij slechts op de ervaring dat een 2 liter (zonder turbo) niet vooruit is te branden, niet geschikt is voor een V70...
ik lees het toch goed hoor, je geeft als advies
niet doen.
dat terwijl je de motor niet eens kent. :roll:
Oceanracer schreef:Die R-uitvoering (???) mag er dan snel uitzien, maar heb je er al mee gereden? Een 2.0 (zonder turbo) is niet vooruit te branden met dat gewicht. Dus als je van lekker doorrijden houdt, niet doen.
maarja, hopelijk heeft Jemi meer geuk met zijn nieuwe aankoop dan met de
tip.
Geplaatst: 03.12.2006 - 20:06
door Oceanracer
Ludo, ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen:
Achter R-uitvoering staan vraagtekens. Die vraagtekens staan er omdat ik niet bekend met met een 2.0 R. Logisch toch?
Verder staat er dat een 2.0 (voor de 3e keer: zonder turbo) niet vooruit te branden is. Dus als je van doorrijden houdt, is dat niet de juiste keuze. Niet doen dus. Logich toch?
Dat hele 2 liter verhaal staat dus los van het LPG verhaal van jou. Maar ook dat heb ik duidelijk in mijn 1e bericht aangegeven. OF je leest niet goed en snapt het daarom niet, OF je leest 't wel, maar wil je het niet snappen omdat ik nou eenmaal geen voorstander van LPG ben.
Geplaatst: 03.12.2006 - 20:15
door Ludo
Oceanracer schreef:Verder staat er dat een 2.0 (voor de 3e keer: zonder turbo) niet vooruit te branden is. Dus als je van doorrijden houdt, is dat niet de juiste keuze. Niet doen dus. Logich toch?
mischien moet jij wel beter lezen.
ik lees het heel goed en snap het ook goed hoor.
jij geeft een advies over iets dat niet gevraagd word. :?:
daar gaat het om.
er word gevraagd naar een 2.0l R, en jij begint over een 2.0 (zonder turbo).
jemy schreef:Ik ben momenteel bezig met een V70 2.0I LPG/G3 R-uitvoering
is dus totaal niet relevant.
Geplaatst: 03.12.2006 - 20:18
door Oceanracer
Ik heb zojuist nog even wat speurwerk gedaan en voor zover ik nu weet is er (in elk geval in Nederland) geen 2.0 met turbo geleverd. Je moet het dan dus doen met een ongeblazen 5 cilinder lijnmotor met 93 Kw/126 Pk (bij 6250 toeren!!!) en een koppel van 170 Nm bij 4800 tmp. Dat je dan met een gewicht van 1434 kg de klinkers niet uit de straat trekt, klinkt dan wat mij betreft niet als een verrassing! Maar misschien dat jij een wat andere uitleg geeft aan lekker doorrijden...
Geplaatst: 03.12.2006 - 20:20
door Ludo
heb je dan nog nooit van import gehoord?.
Geplaatst: 03.12.2006 - 20:22
door Ben
Jongens, Jemy is dolblij met z'n diesel. Zullen we het bij die conclusie laten. verder ruziemaken doen jullie maar per PM.