Adaptive Cruise Control wel of niet aanwezig op xc40 / v60

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

Dank voor jullie hulp! Dat kan ik wel appriceren :) Deze auto is ook echt een dikke kanshebber... Toch even een andere vraag, hoe lang zou je hier garantie bij kopen? Er zit standaard 3 maanden 'autotrust' garantie op. Ik heb de onderhoudsgarage gebeld waar hij onderhouden was (elders in het land) en die wisten mij te vertellen dat alle beurten zijn uitgevoerd en dat ze de vorige eigenaar nog kende. Dat zou een nette en degelijke man zijn geweest...

Daarnaast heb ik nu niets in te ruilen... Wat zou er in dit geval dan nog van de prijs af kunnen? Zeker als toch eventuele opties er niet op blijken te zitten...
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik koop een auto altijd zonder garantie, want heb geen zin in welles/nietes spelletjes en heb liever een scherpe prijs. Bovendien heb je als particulier altijd wettelijke garantie.
Ook wil ik absoluut geen afleverbeurt hebben en ook niet betalen. Ik zou als ik jou was gewoon naar een Volvo dealer gaan en een jaarbeurt/gewone beurt laten geven. Heb je gelijk ook een jaar Volvo Assistance en wordt Volvo on Call etc geregeld voor je.
Verder de tip om de automaat te laten spoelen voordat je de 100K aantikt. Als de auto in Volkel staat kun je gelijk even bij GS Powerflush in Uden langsrijden......
Geen idee wat je als korting kan krijgen. Dat hangt ontzettend af van de omstandigheden: heeft de verkoper ruzie met zijn/haar ega gehad eerder die dag, hoeveel marge zit er op de auto, hoe lang staat de auto al te koop, etc.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

Gouwe schreef: 15.03.2024 - 10:25 Ik koop een auto altijd zonder garantie, want heb geen zin in welles/nietes spelletjes en heb liever een scherpe prijs. Bovendien heb je als particulier altijd wettelijke garantie.
Ook wil ik absoluut geen afleverbeurt hebben en ook niet betalen. Ik zou als ik jou was gewoon naar een Volvo dealer gaan en een jaarbeurt/gewone beurt laten geven. Heb je gelijk ook een jaar Volvo Assistance en wordt Volvo on Call etc geregeld voor je.
Verder de tip om de automaat te laten spoelen voordat je de 100K aantikt. Als de auto in Volkel staat kun je gelijk even bij GS Powerflush in Uden langsrijden......
Geen idee wat je als korting kan krijgen. Dat hangt ontzettend af van de omstandigheden: heeft de verkoper ruzie met zijn/haar ega gehad eerder die dag, hoeveel marge zit er op de auto, hoe lang staat de auto al te koop, etc.
.

Thnx voor deze tips, die nemen we zeker mee!
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

We zijn terug van de garage en ik vond het wel zo fair om hier even te laten weten wat het geworden is... De Volvo is gekocht en meteen meegenomen! T4 rijdt perfect in deze wagens. M.b.t. ACC... die zit er niet op. Echter onduidelijke specificaties kan ook voordelen hebben... De verkoper gaf doorleuk aan dat er wel voorruit verwarming op zat... ik uhh?? Dat stond niet tussen de opties. Maar dat is natuurlijk wel echt een top aanvulling! Tevens nog 1K van de prijs af gekregen inc 1 jaar auto trust garantie (voor wat het waard is ;). Al met al super geholpen voor een, naar mijn idee, mooie prijs! Dank voor jullie bijdragen!
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Vers van de pers dus, gefeliciteerd man. Of ACC en PA gemist gaat worden zal je later wel merken. Aan de andere kant, wat je niet hebt (gehad) mis je waarschijnlijk ook (nog) niet. Op deze T4 kan een Polestar Engineered pakket gezet worden, daarvan wordt het rijplezier op een nog hoger niveau getild door fijner schakelende automaat en flinke koppeltoename in het moiddentoerengebied. Wacht daar wel even meet tot die weer een keer in de aanbieding komt, meestal aan het eind van het jaar (actie is in januari afgelopen)
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

Rogier64 schreef: 15.03.2024 - 16:03 Vers van de pers dus, gefeliciteerd man. Of ACC en PA gemist gaat worden zal je later wel merken. Aan de andere kant, wat je niet hebt (gehad) mis je waarschijnlijk ook (nog) niet. Op deze T4 kan een Polestar Engineered pakket gezet worden, daarvan wordt het rijplezier op een nog hoger niveau getild door fijner schakelende automaat en flinke koppeltoename in het moiddentoerengebied. Wacht daar wel even meet tot die weer een keer in de aanbieding komt, meestal aan het eind van het jaar (actie is in januari afgelopen)
Cool! Nice kan dat ergens in de omgeving van Helmond gebeuren en wat zijn de kosten dan ongeveer? Want anders weet ik zo niet wanneer er korting is of niet :)
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 297
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd natuurlijk dat heb je netjes onderhandeld en fijn dat je hem direct kon meenemen.
Goede aankoop en een mooi exemplaar deze XC40, veel rijplezier toegewenst.
S60 T8 R-Design Hybride
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Daarvoor moet je naar de dealer. Zonder korting € 995,-
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Met korting 795,-
Gefeliciteerd met de aanschaf en veel plezier!
Zo koop ik dus meestal ook een andere auto: kijken, rijden, betalen en gelijk meenemen. Doe je goed.
Kun je die duizend euro korting mooi uitgeven aan een Polestar kuurtje én een flush van de automaat (in Uden).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “XC40”