Goeiemiddag. Ik ben in bezit van een volvo v50 t5 uit 2004. Ik heb de auto nu een paar maanden en er vallen me wat rare dingen op. Wanneer ik de auto start op een koude motor hoor ik namelijk meteen een soort van ratelend geluid. Ook gaat de auto na 2000 toeren na het starten nu is dat volgensmij vrij normaal. Maar wanneer de auto weer naar beneden zakt in toeren en rond de 1200 komt dan stijgen de toeren weer naar 1900. En dan komt ie pas weer naar beneden zoals je kunt zien in de video. Nu vroeg ik mij af of dit een signaal is of er iets aan de hand is en wat dit kan veroorzaken. Ik heb de auto al uitgelezen met vida om te kijken of ik iets kon vinden. Maar ik kan verder niets vinden wat dit kan veroorzaken. Wel heb ik een turbo fout code op de ecm maar kan me niet voorstellen dat dit er iets mee te maken kan hebben? Hoop dat jullie misschien weten wat dit kan zijn Gr - Pieter
En hier onder staan de fotos van wat ik in vida heb staan.
Volvo V50 2.5 T5 2004 Geratel en vreemde toeren
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27804
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vervuild gasklephuis?
De storing met de turbo zou ik resetten en kijken of deze terug komt.
De storing met de turbo zou ik resetten en kijken of deze terug komt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.01.2023 - 23:30
Eens, turbostoring verwijderen en ff kijken of hij terugkomt.
Dat doorschieten naar de 2000 toeren en dan afzakken is inderdaad normaal. Dat ie weer ff omhoog springt is dan weer een beetje vaag.
Verder is de VVT een bekende oorzaak van een ratelend geluid zeker bij koude motor (dikke olie). hier kunnen ze ook wel slechter van stationair lopen ik zou eens kijken of je dit kan uitsluiten. onder die plastic kap van de bobines zit helemaal links nog een stekker uit die hoek komt (onder de distributie kap) dan weet je eigenlijk als genoeg. Je kan die stekker ook even loskoppelen terwijl de motor draai. Mocht het geluid dan veranderen weet je het helemaal zeker.
Ben benieuwd of dit je helpt.
Btw: Een ratelende VVT opzich kan geen schade aan richten. vaak lekken ze dan ook olie over de distributie en heb je kans dat je riem slipt of door verzwakking van langdurige blootstelling aan olie knapt. dan ben je wel het spreekwoordelijke haasje.
Dat doorschieten naar de 2000 toeren en dan afzakken is inderdaad normaal. Dat ie weer ff omhoog springt is dan weer een beetje vaag.
Verder is de VVT een bekende oorzaak van een ratelend geluid zeker bij koude motor (dikke olie). hier kunnen ze ook wel slechter van stationair lopen ik zou eens kijken of je dit kan uitsluiten. onder die plastic kap van de bobines zit helemaal links nog een stekker uit die hoek komt (onder de distributie kap) dan weet je eigenlijk als genoeg. Je kan die stekker ook even loskoppelen terwijl de motor draai. Mocht het geluid dan veranderen weet je het helemaal zeker.
Ben benieuwd of dit je helpt.
Btw: Een ratelende VVT opzich kan geen schade aan richten. vaak lekken ze dan ook olie over de distributie en heb je kans dat je riem slipt of door verzwakking van langdurige blootstelling aan olie knapt. dan ben je wel het spreekwoordelijke haasje.
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Hee hartstikke bedankt voor je reactie. Ik laat deze week het gasklep huis reinigen en nieuwe orginele volvo bougies plaatsen. Mocht het hier door beter worden wat ik wel hoop laat ik het even weten. Bedankt
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Bedankt voor je reactie. Maar als ik die stekker los trek tijdens een draaiende motor is het dan niet logisch dat het motor geluid zal veranderen?Bjarnuhh schreef: ↑24.03.2024 - 19:42 Eens, turbostoring verwijderen en ff kijken of hij terugkomt.
Dat doorschieten naar de 2000 toeren en dan afzakken is inderdaad normaal. Dat ie weer ff omhoog springt is dan weer een beetje vaag.
Verder is de VVT een bekende oorzaak van een ratelend geluid zeker bij koude motor (dikke olie). hier kunnen ze ook wel slechter van stationair lopen ik zou eens kijken of je dit kan uitsluiten. onder die plastic kap van de bobines zit helemaal links nog een stekker uit die hoek komt (onder de distributie kap) dan weet je eigenlijk als genoeg. Je kan die stekker ook even loskoppelen terwijl de motor draai. Mocht het geluid dan veranderen weet je het helemaal zeker.
Ben benieuwd of dit je helpt.
Btw: Een ratelende VVT opzich kan geen schade aan richten. vaak lekken ze dan ook olie over de distributie en heb je kans dat je riem slipt of door verzwakking van langdurige blootstelling aan olie knapt. dan ben je wel het spreekwoordelijke haasje.
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland