Eisen van verzekeraar

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
JAAM
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 17.11.2021 - 10:38

De verzekeraar stelt als voorwaarde voor de V 90 met een catalogusprijs van meer dan 80000 Euro dat deze voorzien is van een CCV voertuigvolgsysteem of een CCV terugvindsysteem. De standaard Volvo beveiliging klasse 1 voldoet niet. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft Volvo een oplossing?
Volvohistorie:

340 DL 1,6 Diesel
340 DL 1,4
440 DL 1,8
V 70 2,0
V 70 2,0
V 70 D 4
V 70 D 4
C 30 1,6 D R design
V 90 T 4 Inscription
V 40 T 3 Polar sport
XC 60 T6 Recharge
V 90 T6 Inscription Exclusive
V 90 T 6 Ultimate Bright
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1026
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Wel een soort gelijke ervaring: heb de verzekering gebeld en vriendelijk aangeven dat ik niet van plan was om zo’n lawaai-alarmsysteem in te laten bouwen en ik op zoek zou gaan naar een andere verzekering. Bij mij resulteerde dat er in dat ik werd doorverbonden naar de acceptatie-afdeling, die hebben mijn schadeverleden en dergelijke bekeken en deze clausule is toen geschrapt.


Kan me (als ik het goed heb) herinneren dat hier ergens op het forum ook genoemd is dat bij sommige maatschappijen de VOC wél voldoende is als volgsysteem.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2055
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Heb je Volvo on-call? (Icm. Sensus, dus de pre-Google modellen) Dat kun je laten certificeren bij een Volvo-dealer en kan dan mogelijk voldoen als volgsysteem (onze verzekeraar accepteert dat), wel moest er tot de auto 3 jaar oud was èn een klasse 3-alarm èn een volgsysteem zijn (beide gecertificeerd uiteraard). Daarna 1 van beide.
Waarbij het certificaat pas getoond hoeft te worden indien dat nodig is (diefstal dus).
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5661
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Emmevi schreef: 30.03.2024 - 18:58 Wel een soort gelijke ervaring: heb de verzekering gebeld en vriendelijk aangeven dat ik niet van plan was om zo’n lawaai-alarmsysteem in te laten bouwen en ik op zoek zou gaan naar een andere verzekering. Bij mij resulteerde dat er in dat ik werd doorverbonden naar de acceptatie-afdeling, die hebben mijn schadeverleden en dergelijke bekeken en deze clausule is toen geschrapt.


Kan me (als ik het goed heb) herinneren dat hier ergens op het forum ook genoemd is dat bij sommige maatschappijen de VOC wél voldoende is als volgsysteem.
Ik begreep dat er ook een soort van verdienmodel verhaal bij de verzekeringsmaatschappijen heerst. Wat jij schrijft over even bellen en aangeven op te stappen hoor/lees je vaker dat het dan plots wel kan.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2055
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Mbt. tot alarm en/of volgsysteem (wat m.i. vooral diefstal-risico beperking is) lijkt het mij een iets andere kwestie dan het schade rijden cq. schadevrije jaren.
Nu worden V90 (CC)’s per definitie al niet vaak gestolen (is op www wel een staatje van te vinden), dus vraag is hoe groot het risico (ook voor de verzekeraar) echt is met een V90 T6 (die zal waarschijnlijk uit 2020 of eerder zijn).

Maar wat ik me trouwens ook afvraag, zit er op een auto met nieuwwaarde van + 80K niet een klasse 3 alarm? Dat zal bij een in NL nieuw geleverde auto vaak al een eis geweest zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 754
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Voertuigvolgsysteem is hoger dan klasse 3; 3 volstaat dan niet.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2055
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

RZA schreef: 31.03.2024 - 08:33 Voertuigvolgsysteem is hoger dan klasse 3; 3 volstaat dan niet.
Dat is bekend, maar de topic starter geeft aan de klasse 1 niet voldoet (dat snap ik want dat is alleen de startonderbreking). Wellicht dat gezien de leeftijd van de auto (is niet nieuw, dagwaarde zal geen +80K meer zijn zeg maar), een klasse 3 alarm wel volstaat.
En vroeg me dus af of die niet al aanwezig is.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 754
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

TS geeft toch juist aan dat zijn verzekeraar bij bepaalde cataloguswaarde voertuigvolgsysteem verplicht stelt (waardoor ik veronderstel dat zijn auto die drempel haalt), en hij zegt niet alleen dat klasse 1 niet voldoet? Zie de openingspost.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 754
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Maar snap je punt, als de verzekeraar bereid is af te stappen van eisen op basis van catalogusprijs, en naar dagwaarde kijkt.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Almerev70
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Het verschil tussen de een of ander is groot.
Mijn vorige verzekeraar van de V70 waar ik wilde blijven met de V60 had als eis klasse 3 t/m 5 jaar oud bij cataloguswaarde vanaf 60k. Hmmm klasse 3 was gelijk weer 1000 euro extra inbouw.
Toen kreeg ik de tip van Das import kijk bij Frisia verzekeringen, die heeft die eis niet en was ook nog wat goedkoper ook.
Shop ff rond in verzekeringsland!
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Goede tip. ik heb de Volvo nu verzekerd bij Promovendum en hiervoor bij Centraal Beheer. Beide accepteren het Volvo alarm systeem i.c.m. On Call als klasse 4 als ik me niet vergis.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
JAAM
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 17.11.2021 - 10:38

Het gaat om een V90 ultimate 2023. 88.000 catalogusprijs. Weet iemand welk systeem daar af fabriek in zit?
Volvohistorie:

340 DL 1,6 Diesel
340 DL 1,4
440 DL 1,8
V 70 2,0
V 70 2,0
V 70 D 4
V 70 D 4
C 30 1,6 D R design
V 90 T 4 Inscription
V 40 T 3 Polar sport
XC 60 T6 Recharge
V 90 T6 Inscription Exclusive
V 90 T 6 Ultimate Bright
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 682
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Kan je dealer dat niet vertellen? Anders iemand vragen hier die via je VIN kan nakijken wat er in zit.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2055
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Ah, een T6 recharge, my bad, ik was in de veronderstelling dat het om een ‘gewone T6’ zou gaan. Dan klopt mijn aanname dat hij ouder is dan 2020 natuurlijk niet. Maakt het net ff anders zeg maar….

Kennis van me had een vergelijkbare probleem, die heeft contact gezocht met een vergelijkingssite en gevraagd of er ook verzekeraars zijn die geen eisen stelde en is daar naar toe overgestapt.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2100
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

JAAM schreef: 31.03.2024 - 12:28 Het gaat om een V90 ultimate 2023. 88.000 catalogusprijs. Weet iemand welk systeem daar af fabriek in zit?
Dat is een check door dealer het handigst welke klasse er op zit. Klasse 3 is achteraf door de dealer te installeren, mocht dit er nog niet op zitten.

Daarnaast is het zeer waarschijnlijke kans dat er Volvo On Call op zit. De dealer kan hier een TV01 certificaat voor uitgeven ook, dan is een los gps volgsysteem niet nodig. Zo is het bij mijn XC90 ook gedaan (gelukkig).
Gebruikersavatar
K75RT
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.09.2017 - 13:28

Gouwe schreef: 31.03.2024 - 12:27 Goede tip. ik heb de Volvo nu verzekerd bij Promovendum en hiervoor bij Centraal Beheer. Beide accepteren het Volvo alarm systeem i.c.m. On Call als klasse 4 als ik me niet vergis.
Ha Gouwe, ik krijg mijn nieuwe XC90 niet verzekerd bij Promovendum. Originele cataloguswaarde >€100k voldoet niet aan de acceptatie criteria.... Is jouw auto toevallig <€100k?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het is cataloguswaarde i.c.m. het aantal jaren schadevrij rijden toch? Maar inderdaad de mijne is onder de 100K.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
K75RT
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.09.2017 - 13:28

Gouwe schreef: 04.04.2024 - 15:14 Het is cataloguswaarde i.c.m. het aantal jaren schadevrij rijden toch? Maar inderdaad de mijne is onder de 100K.
Dank voor je snelle bericht, zojuist ook Promovendum gesproken en ze geven aan dat mijn XC90 36 euro boven hun acceptatie threshold zit <_< . Gelukkig wil InShared de auto wel verzekeren. :happy:
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En Promovendum is voor 'hoger opgeleiden' toch. Dan zou je ook aan een hoger inkomen met een automobiel in een hogere prijsklasse denken.
En dan laten lopen op 36 Euro. #erzijnvandiedingendieiknietsnap
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”