Record marktaandeel van 8,3% voor Volvo in Nederland

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo sluit het eerste kwartaal van 2024 af met een recordaandeel van 8,3% tot op heden en een marktaandeel van 9,4% in de maand maart. Hiermee wordt het gemiddelde aandeel van 3,8% in de afgelopen 17 jaar ruim overtroffen. De sterke kwartaalprestatie is momenteel goed voor een derde plek op de ranglijst.

Volvo sluit het eerste kwartaal af als het nummer één stekker merk. In het BEV en in het PHEV-segment eist Volvo de tweede plek in de verkooplijsten op. De Volvo XC40 is het op een na beste verkochte model over het eerste kwartaal. Volvo’s compacte volledig elektrische SUV EX30 klom naar de vierde positie op de EV-ranglijst. In de algemene top 25 modellen is Volvo nu vier keer terug te vinden: XC40 (2), EX30 (13), V60 (21) en XC60 (25).

De Volvo EX30 is heel belangrijk voor de groei in Nederland en Volvo wereldwijd. Afgelopen januari zijn de Volvo-retailers begonnen met de uitlevering van de EX30. Met de compacte SUV maakt een nieuwe klantengroep kennis met het merk Volvo. Alle varianten van de Volvo EX30 zijn direct leverbaar en met het ‘prijspunt’ van een brandstofmotor, een scherpe € 36.795, richt Volvo zich met de EX30 op alle klanttypen; privé, klein en groot zakelijk.

De goede start van Volvo in 2024 wordt verder bekrachtigd met twee prestigieuze Nederlandse prijzen. De Volvo EX30 is onlangs door de VER erkend als de beste nieuwkomer voor 2024, terwijl de Volvo XC40 vorige maand werd uitgeroepen tot ‘Occasion van het Jaar 2024’. In de ‘World Car of the Year 2024’ verkiezing viel de Volvo EX30 ook in de prijzen, met een award voor de beste ‘Urban Car of the Year’.

Frits Giesbers, Director Commercial Operations bij Volvo Car Nederland: “We zijn blij met het vertrouwen van onze klanten en de toewijding van ons team en we willen dit momentum uiteraard zo lang mogelijk vasthouden. We zetten als merk in op groei en we willen de verduurzaming van het Nederlandse wagenpark doorzetten. Door onze prestatie in het eerste kwartaal zijn we het sterkst groeiende premium merk in Nederland. De EX30 en later dit jaar de EX90 zijn de volgende proof points om het doel van onze reis te bekrachtigen. Onze complimenten en waardering gaan tevens uit naar team Volvo Car Nederland en alle Volvo-retailers voor een geweldige prestatie.”
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”